کد خبر: ۳۳۴۹۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
رئیس جمهور مصر که راهی سفر روسیه شده است به پادشاه اردن و ولی‌عهد امارات که روز گذشته وارد مسکو شده‌اند ملحق خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز سه‌شنبه راهی مسکو پایتخت روسیه شد تا با مقامات روس دیدار کند.

پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر، گزارش داد که رئیس جمهور مصر سفری چند روزه به روسیه خواهد داشت و طی آن با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

قرار است در این سفر همکاری‌های نظامی، بازرگانی و اقتصادی دو کشور تقویت شود و السیسی از مجلس دومای روسیه نیز بازدید کند.

امروز علاوه بر السیسی، «عبدالله دوم» پادشاه اردن نیز عازم روسیه شده است؛ پیشتر گزارش شده بود که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان نیز که برای گذراندن تعطیلات در مغرب حضور دارد راهی مسکو می‌شود.

از سوی دیگر شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و فرمانده نیروهای مسلح این کشور به دعوت رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه (دیروز) عازم مسکو شد و اکنون در این کشور به سر می‌برد.

با وجود اینکه روسیه خبر از نشستی مشترک با کشورهای عربی نداده اما به نظر می‌رسد حضور همزمان سران و مقامات کشورهای عربستان، مصر، اردن و امارات در مسکو نشان از تلاش روسیه برای رایزنی با مقامات این کشورها به منظور حل و فصل پرونده‌های خاورمیانه است.

هفته گذشته نیز «یوری بارمین» تحلیلگر موسسه «راشا دایرکت» اعلام کرده بود که این احتمال وجود دارد که این هفته، همزمان مقامات ایرانی، سعودی و سوری، اردنی و مصری در مسکو حضور داشته باشند (جزئیات بیشتر).


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها