کد خبر: ۳۳۵۸۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
نقدی بر سخنان انتخاباتی سید حسن مصطفوی:
موضوعی که جز مشهورات سیره امام خمینی(ره) است این است که ایشان به هیچ وجه راضی به ورود منسوبین خود در انتصابات و مسئولیتهای کشوری نبودند و مصداق روشن این موضوع در زمانی است که بنی صدر قصد داشت مرحوم سید احمد آقا خمینی رو به عنوان نخست وزیر خود انتخاب کند که حضرت امام (ره ) به این موضوع ورود کردند. اما صحبتهایی که سید حسن خمینی به حضرت امام (ره) نسبت میدهند کاملا در تضاد با سیره و بیانات حضرت امام (ره) است
به گزارش پایگاه 598، سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از اصلاح طلبان استان مازندران به تبیین شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی پرداخت و در قسمتی از صحبتهایش به نکاتی پرداخت که جای تامل دارد.

وی در قسمتی از صحبتهایش در جمع اصلاح طلبان مازندران گفت: همه گروههایی که با هم کار می کنند نباید انسجام خود را از دست بدهند؛ لذا تفرق و تشتت ایجاد نکنید و بدانید که هر حرکت سیاسی در سطح ملی، استانی و شهری احتیاج به ایثار دارد و اگر کسی ببینید که دیگری می تواند کاری را بهتر انجام دهد، بگذارد که او کار کند.
 


وی با اشاره به وصیت امام راحل به یادگار گرامی شان مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی، یادآور شد: امام به ابوی ما وصیت کردند که «نمی گویم در جمهوری اسلامی کاری را قبول نکن، اگر لازم شد همه کار بکن و هر مسئولیتی را قبول کن؛ اما اگر دیگران هستند بگذار آنها انجام دهند». بنابراین، اگر روزی لازم شد که من کاری را انجام دهم در اینجا شانه خالی کردن کار غلطی است، زیرا مصلحت سنجی شخصى و عافیت طلبی با اندیشه امام و آرمانهای ما سازگار نیست.
 


سید حسن مصطفوی تصریح کرد: وقتی عده ای جان و مال خود را در راه انقلاب فدا کردند، در صورت لزوم انسان باید در این مسیر آبرو و همه سرمایه خود را در طبق اخلاص بگذارد، ولی اگر کسانی هستند که مسئولیت را بهتر انجام دهند، بگذاریم آنها انجام دهند.

وی بعد از اینکه این سخنان را بیان داشت رسانه های اصلاح طلب برداشتشان از این سخنان حضور سید حسن مصطفوی در انتخابات جاری بود.
 


اما نکته قابل تامل اینجاست که چرا باید در صحبتهایی که همه از آن برداشت انتخاباتی میکنند از بیانات و جایگاه امام خمینی(ره) استفاده و هزینه کرد؟

چرا از  صحبتهایی استفاده میشود که خلاف آن را در  سیره و بیانات صریح حضرت امام (ره) شاهد بودیم.
 
 


موضوعی که جز مشهورات سیره امام خمینی(ره) است این است که ایشان به هیچ وجه راضی به ورود منسوبین خود در انتصابات و مسئولیتهای کشوری نبودند و مصداق روشن این موضوع در زمانی است که بنی صدر قصد داشت مرحوم سید احمد آقا خمینی رو به عنوان نخست وزیر خود انتخاب کند که حضرت امام (ره ) به این موضوع ورود کردند و فرمودند:

«بسمه تعالی

بنا ندارم اشخاص منسوب به من متصدی این امور شوند. احمد خدمتگزار ملت است و در این مرحله با آزادی بهتر می‌تواند خدمت کند.
والسلام علیکم

روح‌الله الموسوی الخمینی» صحیفه امام، ج 13، ص 56

اما صحبتهایی که سید حسن مصطفوی به حضرت امام (ره) نسبت میدهند کاملا در تضاد با سیره و بیانات حضرت امام (ره) است.


منبع: صابرنیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
اون موقع چند سالت بود غیر از این که با مهدی هاشمی با هم دیگه با چوب تفنک بازی های کودکانه می کردید
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۲۳:۵۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
اگر اقای ناطق نوری به اصلاح طلبان بپیوندد مطئنا از دایره اصول گرایان بطور کامل خارج خواهد شد .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها