کد خبر: ۳۳۷۴۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آثار استاد فرشچیان را به کسی هدیه دادم که برایمان لاف قدرت می‌زد تا با دیدن آثار این استاد بفهمد که با مردم ما جز با زبان احترام نمی‌توان سخن گفت.
به گزارش پایگاه 598، مراسم رونمایی از تازه‌ترین آثار محمود فرشچیان هم اکنون در کاخ موزه سعدآباد در حال برگزاری است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورما یکی از سخنرانان این مراسم بود. 

ظریف در صحبت‌هایش گفت: فرشچیان در نشان دادن فرهنگ و دیدگاه مردمان این مرز و بوم به دنیا نقش بسیار مهمی داشته است و هرگز نمی‌توانستم فرصت حضور در مراسم رونمایی از آثار این استاد بزرگ را از دست بدهم.

وی ادامه داد: زمانی که نماینده ایران در سازمان ملل بودم مهمترین هدیه‌ای که به نمایندگان دیگر کشورها هدیه می‌دادم مجموعه آثار استاد فرشچیان بود. زمانی که در نیویورک بودم مجموعه دوم آثار فرشچیان را برای همه سفیران و مجموعه سوم وی را برای سفیران کشوری اسلامی فرستادم.

ظریف درباره تاثیر آثار فرشچیان تاکید کرد:‌ هیچ اثر دیگری که بتوانددر یک جلد کتاب بزرگی، معنویت و انسان‌دوستی مردم ایران را به جهانیان نشان دهد سراغ نداشتم. هر بار که آثار استاد فرشچیان را به نمایدگان دیگر کشرها هدیه دادم همه متحیر و از حرف زدن تهی می‌شدند. 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به کسی که برای ما لاف قدرت می‌زد کتاب استاد فرشچیان را هدیه دادم و به او گفتم این کتاب را ببین تا بفهمی با مردمی که چنین هنرمندی تربیت می‌کنند جز با زبان احترام نمی‌توان صحبت کرد. 

وی در پایان سخنانش گفت: افتخاری که فرشچیان به ما عطا کرد لایق ایستادن همه ماست تا برای طول عمرش دعا کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها