کد خبر: ۳۳۷۷۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، جمعه 16 شهریور سال 1352 است و یک روز عادی نیست. تهران از یک سو درگیر رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان است و همه مسوولان تلاش می‌کنند توجه تمام مردم را به این رقابت‌ها جلب کنند اما یک رقابت دیگر هم در مرکز توجه قرار دارد. دیداری که تاریخی شد و برای همیشه نه آن رقابت‌های کشتی بلکه تمام تاریخ فوتبال ایران را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

پرسپولیس و استقلال در دوازدهمین مصاف خود، برای اولین بار در لیگ تخت جمشید که اولین دوره آن برگزار می‌شد به مصاف یکدیگر رفتند. هیچکس تصورش را هم نمی‌کرد که چه اتفاقاتی در شرف وقوع است. قضاوت این دیدار به نیکولای پتریچیانو از رومانی سپرده شده بود.

آلن راجرز سرمربی تیم، روز قبل از مسابقه هدایت تیم را بر عهده گرفته بود و همه کاره تیم همایون بهزادی بود که تیم را هم تمرین داده بود. پرسپولیس در آن روز بعضی نفرات کلیدی خود را نیز همراه نداشت. فریدون معینی که گفته‌اند درگیر مراسم ازدواج خود بود و محمود خوردبین که باید تیم ارتش را همراهی می‌کرد.

در یک سوم ابتدایی بازی، همه چیز عادی بود تا اینکه آتش بازی از دقیقه 32 با گلزنی حسینعلی کلانی آغاز شد. پس از او نوبت به زنده یاد ایرج سلیمانی رسید. او در دقایق 45 و 56 گل‌های دوم و چهارم را به ثمر رساند و البته ستاره بی‌بدیل آن دیدار، سرطلایی فوتبال ایران همایون بهزادی بود که در دقایق 50، 86 و 90 سه بار دروازه آبی پوشان را فرو ریخت. بازی هر چه پیش می‌رفت فاصله بین گلزنی‌ها کمتر می‌شد و افسوس که فوتبال 90 دقیقه است.

اکنون 42 سال از آن روز می‌گذرد. سال‌ها است که به ابتکار خود هواداران و مشوقین پرسپولیس این روز به عنوان روز هوادار پرسپولیس معرفی می‌شود.

باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس این روز را به تمام هواداران پرسپولیس تبریک می‌گوید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها