أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۸۸۲۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
افرادی که بیش از حد معمول سرما می خورند، از مکمل های بالا برنده ی سطح ایمنی بدن استفاده می کنند.
به گزارش پایگاه 598، دکتر پیام فرخ بخش در خصوص جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی گفت:سلامتی مجاری تنفسی به دریافت هوای فاقد میکروب و آلودگی وابسته می باشد. بیش از 200نوع ویروس شناخته شده که به دستگاه تنفسی فوقانی اثر گذاشته و باعث سرماخوردگی می شوند.

برای اینکه سیستم ایمنی بدن به بهترین نحو وظیفه ی خود را که مبارزه علیه ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا است، انجام دهید، باید مواد مغذی حیاتی را دریافت کند. این مواد عبارتند از:
 
ویتامین c: برای کاهش سرماخوردگی بیش ترین ماده ای که اثبات شده و توصیه نیز می‌شود، ویتامین c است. برخی از منابع دارای ویتامین cمانند: لیمو شیرین، لیمو‌ترش، پرتغال، گریپ‌فروت و فلفل.

روی: افرادی که بیش از حد معمول سرما می خورند، می‌توانند از مکمل های روی که سطح ایمنی بدن را بالا می برند استفاده کنند. روی یک ماده ی معدنی مورد نیاز برای سیستم ایمنی است. برخی از مواد حاوی روی عبارتند از:برخی از مواد حاوی روی عبارتند از: انواع صدف، گوشت های قرمز بدون چربی، مرغ، غلات سبوس دار حاوی روی.

امگا3: برخی از مواد حاوی امگا3 مانند: ماهی قباد، قزل آلا، ساردین و ماهی های روغنی غنی از اسیدهای چرب امگا3 هستند.

امگاها: دانه کنجد، تخمه کدو و حلوایی و آفتابگردان منابع غنی اسیدهای چرب در مبارزه علیه عفونت های سرما خوردگی به سلول های دستگاه تنفسی کمک می کنند.

ویتامین A: این ویتامین در موادی از قبیل : جگر، انواع ماهی از جمله  قزل آلا، قباد و شاه ماهی، کره، تخم مرغ هستند، همچنین هویج، انبه، سیب زمینی، زرد الو، کدو حلوایی و سبزیجات  سبز تیره نیز تأمین کننده ی بتا کاروتن می باشند که در بدن فرد به ویتامین A تبدیل می شوند.

کمبود دریافت پروتئین خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد.

پروتئین: برخی از موادی که حاوی پروتئین می باشند عبارتند از: ماهی، مرغ، گوشت قرمز بدون چربی، لبنیات و مخلوطی از حبوبات ، مغزها، دانه و غلات سبوس دار. اگر فردی دچار کمبود پروتئین شود، خطر ابتلای او به عفونت افزایش می یابد.

ویتامینB6 و پانتوتنیک اسید: حبوبات ، گوشت، شیر تأمین کننده ی ویتامین B6 و پانتوتنیک اسید می باشند.

ویتامین B6 و پانتوتنیک اسید برای سلامتی سیستم ایمنی اهمیت بسیاری دارند.

اسید فولیک: غلات صبحانه (بر‌شتوک)، عصاره مخمر ‌ونان، اسید فولیک مورد نیاز را تأمین کرده و برای تقویت سیستم ایمنی و سلامتی افراد مفید می باشند.

کنسرو‌ها و غذاهای آماده ی بسته بندی شده از نظر ویتامین ها و مواد معدنی فقیر می باشند، پس بجای استفاده از این نوع غذاها باید از انواع میوه و سبزیجات تازه، ماهی، غلات، مغزها، گوشت، و دانه ها استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: در طول دوره ی سرماخوردگی و آنفولانزا، بهتر است تا بیکار از مایعات مغذی و مقوی نظیر: انواع آش ها و سوپ ها به عنوان جایگزین وعده ی اصلی استفاده کند. البته در این امر باید تعادل صحیح انواع مواد مغذی را دارا باشند.

استراحت کنید تا سریعتر بهبود یابید
دکتر فرح بخش در پایان گفت: برای تجدید قوای سیستم ایمنی، بیمار نیاز به استراحت دارد و عدم توجه به علائم یک عفونت ویروسی و ادامه ی کار و فعالیت در حین بیماری مدت ابتلای وی به این بیماری را طولانی تر می کند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها