يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۹۸۳۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد
به دنبال انتشار برخی مطالب و گمانه زنی‌ها در خصوص عملکرد رسانه ملی در نحوه پوشش جلسات کمیسیون برجام، روابط عمومی صداوسیما ضروری دانست که برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه کند.

به گزارش پایگاه 598، متن توضیحات روابط عمومی صداوسیما به شرح زیر است:

در پی انتشار برخی گمانه‌سازی‌ها و اظهارات غیر دقیق درباره نحوه پوشش جلسات اخیر کمیسیون ویژه برجام به اطلاع می‌رساند، رسانه ملی طی 7 جلسه برگزار شده کمیسیون اقدام به ضبط و پخش این جلسات نمود. از آنجا که رسانه ملی ملتزم به اطلاع رسانی دقیق، شفاف و حرفه‌ای است مشروح مذاکرات کمیسیون برجام – بجز موارد بسیار خاص که به امنیت و اسرار ملی مربوط می‌شد و در مجموع چند دقیقه بیشتر نبود- بدون دخل و تصرف پخش شده است. لذا ادعاهای مبنی بر پخش گزینشی جلسات و اظهارات مطرح شده در آن نادرست و غیر دقیق است. طبیعی است رسانه ملی در راستای اطلاع‌رسانی شفاف، حرفه‌ای و دقیق و آگاه‌سازی افکار عمومی، ضمن در نظر گرفتن مصالح ملی و مسئولیت اجتماعی به هیچ وجه تحت تأثیر فضاسازی‌ها و اظهارات غیر منصفانه و رفتارهای منفعت طلبانه قرار نخواهد گرفت.

سازمان صدا وسیما براساس رسالت و وظیفه‌ ذاتی خود در طول 6 ماه گذشته قبل و بعد از اعلام جمع‌بندی هسته‌ای، تمامی ظرفیت‌های ممکن را در اختیار تیم محترم مذاکره‌کننده قرار داده و مسئولان محترم در برنامه‌های مختلف و متعدد اعم از اخبار و گفت‌وگوهای خبری و برنامه‌های تحلیلی، گزارش‌ها و تحلیل‌ها و دیدگاه‌های خود را با استفاده از این فرصت‌ها به مدت 1911 دقیقه بیان کرده‌اند که 644 دقیقه آن در قالب استفاده از فرصت برنامه‌های گفت‌وگو محور رسانه ملی و مابقی بالغ بر 1267 دقیقه در قالب پخش سخنان ایشان در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مجلس شامل، کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی و کمیسیون برجام و نیز شورای راهبردی روابط خارجی بوده است.

یادآور می‌شود کمیسیون برجام طی 4 جلسه در مجموع 893 دقیقه به تیم فعلی مذاکره کننده هسته‌ای و طی 3 جلسه در مجموع 856 دقیقه  به تیم سابق مذاکره کننده فرصت داده که کلیه این جلسات از شبکه خبر پخش شده است.

به آگاهی می‌رساند، براساس برنامه از قبل اعلام شده کمیسیون ویژه برجام ، ضبط و پخش کامل جلسات کمیسیون با تیم‌های مذاکره ‌کننده فعلی و قبلی برای آگاهی کامل افکار عمومی تا آخرین جلسه برگزار شده با تیم مذاکره‌کننده  انجام شد و بدیهی است در صورت ادامه جلسات کمیسیون ویژه برجام با تیم محترم مذاکره کننده، کماکان ضبط و پخش کامل جلسات پس از هماهنگی با کمیسیون مذکور ادامه خواهد یافت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها