أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۹۸۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
عضو بازنشسته مرکز تحقیقات برنج کشور با تاکید بر حجم بالای قاچاق برنج به کشور گفت: این که وارد کنندگان رسمی برنج در سالهای گذشته با تبلیغات گسترده و اهدای جوایز گران قیمت سعی در جلب نظر مصرف کنندگان برای فروش محصول خود دارند به خوبی نشان دهنده حجم عظیم قاچاق برنج به کشور است که میزان عرضه را به مراتب بیشتر از تقاضا کرده و بازار را به درجه اشباع رسانده است.
به گزارش پایگاه 598، غلامرضا خانکشی پور اظهار کرد: متاسفانه آماری دقیق و رسمی از میزان برنجی که به صورت غیر رسمی و یا قاچاق به کشور وارد می شود، وجود ندارد ولی شواهد و آثار این حجم گسترده در بازار این محصول کاملا مشخص است.

عضو بازنشسته مرکز تحقیقات برنج کشور افزود: سالانه حدود 500 هزار تن نیاز مصرف داخل با واردات برنج تامین می شود ولی حجم واردات برنج قاچاق به کشور آنچنان زیاد است که وارد کنندگان برنج برای فروش محصولات خود با مشکل مواجه شدند.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده برنج خارجی در کشور گفت: این که واردکنندگان بزرگ برنج به کشور با تبلیغات بسیار گسترده و سنگین و اهدای جوایز مختلف و گران قیمت مصرف کنندگان را به خرید محصول خود تشویق می کنند به خوبی نشان از حجم بالای ورود غیر رسمی برنج به کشور دارد.

خانکشی پور ادامه داد: اگر میزان عرضه برنج در بازار با میزان تقاضای آن برابر بود هیچ نیازی به تبلیغات گسترده و اهدای جوایز مختلف به مصرف کنندگان نبود و این شواهد به خوبی نشان می دهد که وارد کنندگان برنج خارجی نیز این روزها از فشار قاچاق گسترده برنج به کشور مستاصل شدند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه افزایش عرضه برنج خارجی به تدریج ذائقه مردم را تغییر میدهد، گفت: باید با مدیریت واردات رسمی و غیر رسمی برنج از تغییر ذائقه مردم و تمایل آن به مصرف برنج خارجی جلوگیری کنیم در غیر این صورت در سالهای بعد شاهد کاهش اقبال مردمی به مصرف تولیدات داخل که از نظر کیفیت در جهان بی نظیر است، خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آلودگی برخی از برنج های وارداتی گفت: این که برخی به صورت مطلق تمامی برنج های وارداتی را آلوده می دانند، رویکرد غلط و غیر علمی است زیرا هر نوع برنج باید به صورت جداگانه آزمایش شود بنابراین این حکم را نمی توان به تمامی برنج های وارداتی تعمیم داد.

عضو بازنشسته مرکز تحقیقات برنج کشور با تاکید بر سلامت کامل شالیزارهای کشور گفت: خوشبختانه در سایه نظارت های خوب و مستمر نهادهای متولی محصولات برنج ایران در سلامت کامل به بازار عرضه شده و با حداقل استفاده از سموم مجاز این محصولات به عمل آمده و در اختیار مردم قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها