کد خبر: ۳۴۰۳۳۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی عدم حذف یارانه ثروتمندان توسط دولت را سیاسی و انتخاباتی دانست.

به گزارش پایگاه 598، سید حسین ذوالانوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: یکی از عناصری که مانع اشتغال و تولید می‌شود ترس است، ترس به این معنا که به سبب نبود توکل و اعتماد، در تصمیم‌گیری در مورد مجموعه‌های داخلی و بومی دچار تردید می‌شویم.

وی افزود: امام (ره) و مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد کردند و زمانی جبهه‌های دفاع مقدس را جوانان می‌چرخاندند و نتیجه آن شد که باتجربه‌ترین فرماندهان نظامی به قدرت ایران در عرصه دفاع اعتراف کردند.

ذوالانوار ادامه داد: اعتماد به جوانان از اعتماد و توکل به سنت‌های الهی نشأت می‌گیرد و اینکه باور کنیم که ما مأمور به تکلیف هستیم و نتیجه کار در دست خدا است.

وی اضافه کرد: اکنون این اعتماد به جوانان بسیار کمرنگ شده و امور در دست دولتمردان است و به همین سبب است که تحول در کارها بسیار کُند پیش می‌رود چنانکه به‌عنوان‌ مثال بنای پرداخت یارانه که در دولت قبل گذاشته شد به این شیوه غلط بود اما این شیوه غلط همچنان ادامه دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: هر سال 42 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می‌شود و هر چه دلسوزان کشور و مردم بیان می‌کنند که به افراد غیرنیازمند یارانه پرداخت نشود تغییری در شیوه نادرست فعلی اعمال نمی‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی افکار عمومی خواستار این شد که پرداخت یارانه تنها به نیازمندان باشد رئیس‌جمهور واکنش نشان داد و بیان کرد که برخی می‌خواهند مردم را به دولت بدبین کنند و بگویند که دولت یازدهم یارانه را قطع کرد.

ذوالانوار ابراز داشت: بعد از مدتی که آثار سوء پرداخت یارانه به دارا و ندار آشکار شد و منابع عظیم کشور در دوران تحریم فاقد اثربخشی لازم شد، مجلس به میدان آمد و تصمیم گرفته شد که اگر دولت می‌ترسد بخشی از مردم به سبب قطع شدن یارانه در انتخابات دور بعد به دولت رأی ندهند، مجلس راسا حذف افراد ثروتمند از شمول یارانه را اجرایی می‌کند.

وی یادآور شد: دولت برای حذف ثروتمندان از شمول یارانه بهانه می‌آورد که شناسایی افراد متمول برای ما ممکن نیست در حالی‌ که در کشور ما صاحب یک موتورسیکلت در سیستان و بلوچستان در مانیتورینگ تهران شناسایی می‌شود و مشخص نیست این سخنان بر چه اساس بیان می‌شود.

ذوالانوار افزود: هر کس خانه و املاک دارد سند آن ثبت است، هر فردی خودرو دارد کارت برای آن صادر شده، هر کس گردش مالی بزرگ دارد در وزارت دارایی معلوم و مشخص است و دولت چگونه می‌گوید نمی‌توانیم افراد بی‌نیاز از یارانه را شناسایی کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: در تمام دنیا دستگاه‌های مالیاتی دولت‌ها برای افرادی که یک حساب بانکی پنهان داشته باشند و بخواهند فرار مالیاتی کنند جرائم سنگین و زندان در نظر می‌گیرند و دولت ما بهانه می‌آورد که نمی‌خواهد حساب شخصی افراد را کنترل کند و در واقع این بهانه‌ها برای آن است که زمان بگذرد و کار تا انتخابات بعد به تعویق بیفتد و اگر بنا به حذف یارانه ثروتمندان شد در دور بعدی دولت باشد.

وی اضافه کرد: این‌ها حتی در تحلیل سیاسی خود نیز اشتباه کرده و گمان می‌کنند پایگاه رأی‌دهندگان دولت در طبقات غنی است که اگر 45 هزار تومان آنها قطع شود به دولت رأی نمی‌دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: سؤال ما از دولت این است اکنون‌ که مجلس مسئولیت را از گردن شما برداشته و خود قطع یارانه ثروتمندان را بر عهده‌ گرفته چرا این کار را اجرا نمی‌کنید.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه به افراد نیازمند و غیرنیازمند بر خلاف تمام اصول اقتصادی است، اظهار داشت: اگر نصف این منابع که به یارانه اختصاص می‌یابد به سمت اشتغال برود چندین هزار شغل در کشور ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: به فرض اگر از 42 هزار میلیارد تومان تنها 10 هزار میلیارد تومان به سمت اشتغال سوق پیدا می‌کرد می‌شد مشکلات تولیدکنندگان، پرستاران، ناظران گندم، بازرسان قیمت، بازنشستگان و بسیاری موارد دیگر را حل کرد اما ترس از اینکه مردم رأی را به طرفداران ما ندهند مانع می‌شود.

به گفته وی، فساد نیز بسیاری از منابع ما را به باد می‌دهد چنانکه به‌عنوان‌ مثال در شهر شیراز چراغ‌های ضد انفجار ساخته می‌شود و 15 سال است این کار در شیراز انجام می‌پذیرد و پالایشگاه‌های تبریز، اصفهان، شیراز، اراک و ... از آن استفاده می‌کنند اما وقتی برای فروش این چراغ‌ها قراردادی با اراک بسته و نیمی از چراغ‌های تعهد شده نصب شد در نیمه کار به‌ یکباره گفتند نصب نکنید.

ذوالانوار ادامه داد: بعد از پیگیری دو ساله و ورود سازمان بازرسی، مشخص شد که تجهیزات و چراغ‌های ضد انفجار خارجی ممکن است انفجار ایجاد کند.

وی بیان کرد: همین فرد خاطی که رئیس پروژه تکمیل پالایشگاه اراک بود اکنون رئیس پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس شده در حالی‌ که با ممانعت از کاربرد تولیدکننده داخلی و عقد قرارداد با وارد کننده اجناس بی‌کیفیت خارجی، میلیاردها تومان به کشور ضرر وارد ساخته، ارز از کشور خارج‌ شده و اشتغالی ایجاد نشده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
رادا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
مطمئنا تا پایان مرجله اول ریاست جمهوری ثروتمندان حذف نخواهند شد . ولی پس از رای گیری در انتخابات 96 و نبودن نیاز به رای در صورت رای آوردن دولت فعلی حتما در جهت حذف فقیر و غنی اقدام سریع در حد لا لیگا انجام خواهد شد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها