کد خبر: ۳۴۰۶۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، سیدجلال ملکی درباره این حادثه گفت: وقوع حادثه ریزش آوار در ساعت 16:44 دیروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 89 و گروه نجات 4 را به محل حادثه واقع در بلوار کاوه اعزام کردند.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل افزود: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشخص شد که حادثه در قطعه زمینی به مساحت 200 متر مربع که 150 متر از آن به عمق شش متر گودبرداری شده بود، رخ داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در توضیح بیشتر وقوع حادثه گفت: این زمین به تازگی گودبرداری شده و در قسمتی از آن چاهی به عمق حدود 3 متر قرار داشت که به دلیل نامعلوم پر از آب شده بود به همین دلیل کارگری افغان برای بررسی و تخلیه آب وارد این چاه شده بود که در همین حین بیش از نیمی از ساختمان مسکونی 2 طبقه‌ای که در ضلع شرقی این زمین گودبرداری شده وجود داشت، ریزش کرده و برسر این کارگر و دهانه چاه ریخته است.

ملکی با اشاره به عملیات آتش‌نشانان اظهار کرد: با توجه به اینکه دهانه چاه پیدا نبود، آتش‌نشانان عملیات جست‌وجو را آغاز کرده و پس از مدتی موفق به یافتن دهانه چاه شده و اقدام به برداشتن آوار از این محل کردند و کارگر 20 ساله افغان از زیر آوار خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند که متاسفانه پس از بررسی علائم حیاتی مشخص شد که در همان دقایق اولیه جان خود را از دست داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره اینکه آیا در ساختمان مسکونی نیز کسی حضور داشت یا خیر، گفت: بنا به گفته پیمانکار و مالک از چند روز قبل ساکنان این ساختمان خانه را ترک کرده و خوشبختانه هنگام بروز حادثه کسی در ساختمان حضور نداشت اما اگر ساکنان آن درون این ساختمان بودند، احتمال افزایش تلفات و مجروح شدن ساکنان آن وجود داشت.

ملکی با بیان اینکه درباره اصولی یا غیراصولی بودن این گودبرداری سازمان نظام مهندسی باید اظهارنظر کرده و پاسخگو باشد، گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و عملیاتی حدودا 6 ساعته در ساعت 23 به عملیات خود خاتمه دادند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها