کد خبر: ۳۴۱۰۹۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۰۱ مهر ۱۳۹۴
پس از ریزش‌های مکرر شاخص بورس تهران طی دو سال اخیر، بسیاری از سهامدارانی که به وعده انتخاباتی حسن روحانی مبنی بر رونق بورس دل بسته بودند درحال حاضر اعلام می‌کنند از رأی دادن به وی پشیمانند.

به گزارش پایگاه 598، سایت بورس نیوز که از رسانه‌های حامی دولت در بازار سهام است به انتشار گسترده این نظرات در ذیل برخی گزارش‌های بورسی خود پرداخته است.

 

در بخش اعظمی از این نظرات، از بی‌توجهی دولت به بورس در دو سال اخیر انتقاد شده است.

 

ذیلاً برخی از این نظرات را که از سایت بورس نیوز عیناً نقل شده باهم مرور می‌کنیم:

 

رضا: «پشیمانم که به روحانی اعتماد کردم، توی انتخابات جلوی رأی دهنده‌هارو می‌گرفتم التماس می‌کردم به روحانی رأی بدهند ولی اشتباه کردم به والله قسم روز انتخابات بر علیه روحانی و حامیانش کار می‌کنم.»

 

جلال: «منم کاملاً پشیمونم حتی اگه تمام تحریم‌ها هم برداشته بشه مملکت گل و بلبل هم بشه دیگه به روحانی رأی نمیدم و هر کاری میکنم که رأی‌هاشو به نفع رقیب جمع کنم.»

 

ناشناس: «در همه‌جا تبلیغ می‌کنم به روحانی رأی ندهند، خودم هم رأی نمی‌دهم. در صف نانوایی، در تاکسی، نشست‌های فامیلی دوستان، محل کار همه‌جا. هم انتخابات مجلس هم ریاست‌جمهوری آینده.»

 

رهاورد: «دندون طمع رو کندم با ضرر خیلی کم خارج شدم اگه الان بود 200 میلیون ضرر می‌کردم...»

 

ناشناس: «دولت تدبیر داره با ریزش قیمت‌ها بازاری جذاب برای خارجی‌ها آماده می‌کنه...»

 

ناشناس: «خود این دولت گره کور به بازار زده حالا شما از کی توقع دارید که این گره رو باز کنه. خود دولت می‌خواد سرمایه‌های مردم دود بشه بعد شما از دولت توقع دارید.»

 

سالار: «هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک...»

 

ناشناس: «متأسفانه دولت ملت را به بازار بورس دعوت کرد و سرمایه‌هایشان را دود کرد دولت اعتقادی به بورس ندارد و هدفش نابودی بورس است حتی در زمان‌هایی که مذاکرات با موفقیت پیش رفت و تقاضا در بازار شکل گرفت دولت با عرضه‌های

 

دستوری این تقاضا را سرکوب و سرمایه‌ها را فراری داد.»

 

گفتنی است سایت بورس نیوز همچنین با انتشار نتایج یک نظر‌سنجی درباره پیش‌بینی روند شاخص بورس در مهرماه نوشت: نتایج این نظرسنجی بیانگر سردرگمی سهامداران است.

 

این نظرسنجی با این سؤال که با تأیید توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا و ارسال عنقریب گزارش شش ماهه شرکت‌ها روند شاخص بورس در مهرماه چگونه خواهد بود.» برگزار شده است.

 

براساس نتایج نظرسنجی مذکور 36 درصد پیش‌بینی کرده‌اند روند شاخص صعودی، 34 درصد نوسان در محدوده کوچک و 30 درصد نزولی بودن شاخص را پیش‌بینی کرده‌اند.

 

براین مبنا میان آراء داده شده از سوی فعالان بازار سرمایه پراکندگی وجود دارد و هیچ گزینه‌ای بیشترین آراء را به خود اختصاص نمی‌دهد.

 

به عبارت دیگر این نظرسنجی نشان می‌دهد از دید سرمایه‌گذاران حتی علی‌رغم اجرای برجام هم بورس روند مبهمی خواهد داشت.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها