کد خبر: ۳۴۱۳۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۳ مهر ۱۳۹۴
معارض عربستانی نسبت به وقوع کشتارهای دیگر به دست حکومت سعودی علیه حجاج بیت‌الله الحرام در عربستان هشدار داد و تأکید کرد مسلمانان و سازمان‌های حقوقی مقابل سفارتخانه‌های عربستان تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کنند.

به گزارش پایگاه 598، یک معارض حکومت عربستان، پادشاه سعودی را مسئول کشتار اخیر «منا» دانسته و سکوت وی در قبال این جنایت و نادیده گرفتن خون حجاج بی‌گناهی که جان خود را در این حادثه از دست دادند، محکوم کرد.

در این خصوص «الشیخ علی الابراهیمی»، معارض عربستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد که حکومت سعودی ناکامی و ناتوانی امنیتی و اخلاقی خود در حمایت از حجاج بیت الله الحرام را به اثبات رساند.

این معارض عربستانی با بیان اینکه پادشاه سعودی مسئول و شریک در حادثه منا است، خواستار عذرخواهی رسمی وی و حکومتش از تمام مسلمانان شد.

وی تاکید کرد که آل سعود با ادعای اینکه خادم حرمین شریفین هستند، در واقع مسلمانان را فریب دادند، چون آنها خائن حرمین شریفین می‌باشند.

الابراهیمی از تمام مسلمانان و سازمان‌های حقوقی و احزاب دینی خواست راهپیمایی اعتراض‌آمیزی علیه آل‌سعود مقابل سفارتخانه‌های این رژیم در کشورهایشان برگزار کنند و خواستار اتخاذ تدابیر بین‌المللی برای جلوگیری از وقع چنین حوادثی شوند.

این معارض عربستانی سکوت جامعه جهانی در برابر نقض حقوق قانونی و حق شهروندی مردم عربستان توسط آل سعود را محکوم کرد و از جهان اسلام و سازمان‌های اسلامی خواست برای پایان دادن به نقض حقوق حجاج در عربستان تدبیری بیاندیشند.

الابراهیمی افشا کرد که اطلاعات مستندی وجود دارد که تاکید می‌کند، آل سعود در صدد ارتکاب کشتارهای بیشتر علیه حجاج بیت الله الحرام هستند و به این منظور از ملل مسلمان خواست به حکومت‌های خود برای اتخاذ مواضع جدی‌تر در قبال حکومت سعودی فشار بیاورند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها