أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۲۱۶۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۴     ۰۷ مهر ۱۳۹۴
انتظارات و انتقادات از حسن روحانی به دلیل انجام سفر به نیویورک آن هم همزمان با وقوع فاجعه منا، یکی از موضوعاتی بود که طی روزهای اخیر در فضای افکار عمومی ایران مطرح بود.
به گزارش پایگاه 598، این انتظار وجود داشت با توجه به کشته شدن بیش از ۱۰۰ ایرانی در منا و احتمال افزایش شمار این کشته‌ها تا ۴۰۰ نفر، رئیس‌جمهور به رسم اقدام همتایان خود هنگام وقوع چنین حوادثی، سفر غیرضروری به نیویورک را لغو کرده و به ایران بازمی‌گشت تا با این اقدام نشان دهد کسی که در دوره انتخابات درباره پاسپورت ایرانی‌ها شعار می‌داد، در عمل هم نسبت به جان ایرانی‌ها حساسیت به خرج می‌دهد. البته بازگشت روحانی به ایران، اراده و انسجام نظام برای تعیین تکلیف این ماجرا و جلوگیری از تکرار آن را نیز نشان می‌داد. به هر حال اما روحانی ترجیح داد به نیویورک برود.
 
براساس برنامه کاری، دیشب ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه، زمان اختصاص داده شده به او برای سخنرانی در سازمان ملل بود و روحانی که پنجشنبه یعنی همزمان با وقوع فاجعه منا عازم نیویورک شده بود تا دیشب که موعد سخنرانی او در سازمان ملل است، برنامه‌های خود را دنبال کرد و آنگونه که رسانه‌های دولتی گفته‌اند، او از طریق تلفن درباره فاجعه منا پیگیری‌های خود را انجام می‌داد. این به وضوح نشان داد حسن روحانی و تیم مشاوران او، اهمیت حضور رئیس‌جمهور در نیویورک و دنبال کردن برنامه‌های کاری او را مهم‌تر از بازگشت به ایران و پیگیری مستقیم فاجعه منا توسط او دانسته‌اند.
 
اما در اقدامی جالب و قابل تامل، دیروز دولتی‌ها مدعی شدند رئیس‌جمهور به خاطر فاجعه منا سفر خود را نیمه‌تمام رها کرده و به ایران باز خواهد گشت! خبرگزاری دولتی ایرنا در این‌باره به نقل از پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری نوشت: «رئیس‌جمهوری از میانه سفر نیویورک، به تهران بازمی‌گردد تا در مراسم انتقال پیکر حجاج جان‌باخته در منا حاضر باشد». او افزود: به‌رغم کارشکنی‌ها و تعلل مقامات سعودی، در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته، نخستین گروه از پیکرهای حجاج عزیز کشورمان که در حال انجام مناسک حج ابراهیمی، با لباس احرام و در سرزمین منا قربانی شدند، روز سه‌شنبه به کشورمان منتقل خواهد شد و به همین دلیل رئیس‌جمهوری با لغو تعدادی از برنامه‌ها و دیدارهای پیش‌بینی شده خود در سازمان ملل، بعدازظهر دوشنبه نیویورک را ترک خواهد کرد».
 
این ادعای جالب دولتی‌ها درحالی است که روحانی تقریبا در پایان سفر خود به نیویورک به ایران باز خواهد گشت. یعنی براساس برنامه‌ریزی‌های از پیش انجام شده، او تقریبا عمده برنامه‌های خود در نیویورک را انجام داده است و منتظر زمان سخنرانی خود در مقر عمومی سازمان ملل هم بوده و آن را انجام می‌دهد. براساس خبری که خبرگزاری ایرنا یک روز قبل از سفر روحانی به نیویورک منتشر کرده، سفر روحانی ۵ روزه بوده است. با احتساب اینکه روحانی روز پنجشنبه عازم نیویورک شده، بنابراین دیروز دوشنبه پایان سفر روحانی به نیویورک بوده است! خبرگزاری ایرنا روز چهارشنبه، اول مهر در خبری نوشت: «رئیس‌جمهوری اسلامی ایران فردا - پنجشنبه دوم مهر ماه - برای شرکت و سخنرانی در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر می‌کند.
 
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر حسن روحانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در نخستین روز نشست سران در مجمع عمومی سازمان ملل، سخنرانی دیگری نیز در نشست سران توسعه پایدار ملل متحد دارد. دیدار و گفت‌وگو با دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین گفت‌وگوهای دوجانبه با تعدادی از سران شرکت‌کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری در این سفر است. روحانی همچنین قرار است ضمن دیدار و گفت‌وگو با جمعی از نخبگان در نشست صمیمی با هموطنان ایرانی مقیم آمریکا شرکت کند. از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری در این سفر ۵ روزه می‌توان به نشست‌های عمومی با اندیشمندان و همچنین فعالان اقتصادی اشاره کرد.
 
وی در یک کنفرانس خبری با رسانه‌های بین‌المللی مستقر در نیویورک نیز به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد. رئیس‌جمهوری هفتم مهرماه به میهن اسلامی بازمی‌گردد». براساس این خبر خبرگزاری دولت، در واقع آقای روحانی سفر خود را انجام داده است. براساس زمان‌بندی‌ها، او دیشب ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران، باید نطق خود را در سازمان ملل انجام می‌داد. بنابراین اینکه در پایان سفر روحانی به نیویورک ادعا شود او سفر خود به نیویورک را نیمه‌تمام گذاشته، اقدامی شایسته نیست، ضمن اینکه به نظر می‌رسد این قبیل ادعاها می‌تواند توهین به شعور عمومی نیز تلقی شود. آقای روحانی درحالی به ایران بازمی‌گردد که ۳ روز عزای عمومی به خاطر فاجعه منا، ۲ روز پیش تمام شد!

منبع: وطن امروز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها