کد خبر: ۳۴۲۵۲۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۰۸ مهر ۱۳۹۴
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هم اکنون آب آشامیدنی دماوند مشکل بهداشتی دارد و مسئولان این شرکت هم اطلاع دارند که مشکل از کجاست و باید مشکلات را برطرف کنند. سازمان استاندارد هم وارد مسائل شبهه ناک نشود زیرا سلامت مردم چیزی نیست که بتوان با آن تعارف کرد.
به گزارش پایگاه 598، رسول دیناروند در واکنش به اظهارات مدیر کل استاندارد استان تهران مبنی بر استاندارد بودن آب معدنی دماوند افزود: هر محصول مرتبط با غذا و دارو فقط با مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اجازه تولید و توزیع در بازار را دارد و نظر نهایی در این زمینه را فقط این سازمان ارائه می کند.

وی با تاکید دوباره بر اینکه آب آشامیدنی دماوند و 11 برند دیگر تا زمان رفع مشکل اجازه تولید و توزیع در بازار را ندارند، گفت: هم اکنون آب آشامیدنی دماوند مشکل بهداشتی دارد و خود مسؤولان این شرکت هم اطلاع دارند که مشکل از کجاست و لذا باید ابتدا مشکلات را برطرف کنند، پس از آن سازمان غذا و دارو آزمایش های لازم را انجام می دهد و در صورتی که مشکل برطرف شده باشد اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این پرسش که سازمان استاندارد تهران آب معدنی دماوند را دارای شرایط استاندارد معرفی کرده است، افزود: ضوابط فنی که از سوی سازمان غذا و دارو در رابطه با محصولات غذایی اعلام می شود فراتر از استاندارد است زیرا علیرغم استانداردهای خوبی که وجود دارد ولی بعضی موارد استاندارد نیاز به اصلاح دارند.

دیناروند گفت: هیچ تولید کننده و وارد کننده ای بدون مجوز سازمان غذا و دارو نمی تواند کالایی را وارد بازار کند و در این زمینه نظر استاندارد به تنهایی کافی نیست.

استاندارد وارد مسائل شبهه ناک نشود

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: آب آشامیدنی دماوند نیز فقط بعد از رفع مشکل و تائید وزارت بهداشت و سازمان غدا و دارو اجازه فعالیت خواهد داشت و تا آن زمان اجازه توزیع محصولات خود در بازار را ندارد.

دیناروند در پایان تاکید کرد: خواهشمندیم سازمان استاندارد وارد مسائل شبهه ناک نشود زیرا سلامت مردم چیزی نیست که بتوان با آن تعارف کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها