کد خبر: ۳۴۲۷۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۰۹ مهر ۱۳۹۴
معاون وزیر در امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی گفت: مشکلی در بخش صادرات مرغ وجود ندارد.
به گزارش پایگاه 598، حسن رکنی امشب در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور شیلات و آبزیان کشور در نمایشگاه بین‌المللی مازندران در شهرستان قائم‌شهر، اظهار کرد: نمایشگاه مناسبی درباره دام، طیور و آبزیان در مازندران برگزار شده است و برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند در ارتقای فرهنگ پرورش کمک بسیاری کند.

معاون وزیر در امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی کشور با بیان اینکه تولیدکنندگان می‌توانند از نمایشگاه‌های تخصصی بازدید کنند، بیان کرد: با ابتکار عملی که برگزارکنندگان این نمایشگاه انجام داده‌اند می‌توانند برنامه‌های آموزشی نیز در این نمایشگاه دایر کنند.

وی با اشاره به اینکه باید برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح کشور افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: در چنین نمایشگاه‌هایی می‌توانیم با تکنیک‌های پیشرفته آشنا شویم و این امر در روند رو به رشد تولید بسیار موثر است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تولید مواد پروتئین توانستیم نیاز خود را تامین کنیم، ادامه داد: در بخش طیور ظرفیت تولید بیش از 2 میلیون تن است و همچنین برای تامین نیاز داخلی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

رکنی افزود: امسال تولیدات طیور در بخش گوشت، مرغ و تخم‌مرغ حدود 100 هزار تن است که تا انتهای سال‌جاری صادرات خواهیم داشت، همچنین در 6 ماهه نخست امسال میزان صادرات در زمینه تخم مرغ 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

این مسئول یادآور شد: در سال گذشته حدود 3 میلیون تن صادرات مرغ انجام شد و در این راستا کشورهای همسایه خواهان همکاری در زمینه مرغ با کشور ایران هستند.

معاون وزیر در امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی با بیان اینکه در زمینه تخم‌مرغ 3 میلیون تن تجارت جهانی است، افزود: در این میان حدود 300 هزار تن کشورهای همسایه در اطراف ایران وجود دارند که می‌توانیم آنها را تامین کنیم و همچنین نزدیک به 70 هزار تن سرانه مصرف داخلی تخم‌مرغ است.

رکنی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 70 هزار تن صادرات تخم مرغ انجام شد، تصریح کرد: با پویایی بیشتر می‌توانیم جایگاه مناسبی در بازار رقابت دام و طیور در بخش صادرات به دست آوریم.

وی با تاکید بر اینکه امسال با کمک تولیدکنندگان ذخایر کافی در بخش پروتئین به وجود آمد، اضافه کرد: زمانی که ذخایر کافی در انبارها موجود باشد دیگر دغدغه‌ای برای مصرف کننده وجود ندارد و در نتیجه از نوسان قیمت به دور خواهیم بود.

رکنی درباره صادرات مرغ به روسیه افزود: مشکلی در بخش صادرات وجود ندارد که در این زمینه  باید تاجران اقدامات لازم را انجام دهند و فقط یک تعرفه‌ای از سوی کشور روسیه برای ورود مواد پروتئینی ایران تهیه کرد که رقابت تاجران برای ورود به روسیه را با مشکل مواجه کرده است.

معاون وزیر در امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی کشور ادامه داد: با رایزنی‌های لازم در زمینه صادرات مرغ به روسیه اگر تغییری در تعرفه ایجاد شود می‌توانیم به‌زودی در بازارهای روسیه حضور پیدا کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه توافق تولیدکنندگان شیر و کارخانه‌های صنایع لبنی در حال شکل‌گیری است تا قیمت شیر منطقی ایجاد شود، گفت: اگر این توافق شکل گیرد دیگر نیاز به مداخله دولت نیست و در این زمینه مشکلات موجود برطرف می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها