کد خبر: ۳۴۳۴۴۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۱۳ مهر ۱۳۹۴
منابع میدانی یمن از شکست‌های سنگین و عقب‌نشینی نظامیان ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از استان «مأرب» خبر دادند.

به گزارش پایگاه 598، «قیس السلامی» یکی از فرماندهان میدانی کمیته‌های مردمی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا، تصریح کرد: نظامیان عربستانی و ائتلاف ضد یمن پس از درگیری‌های شدید و سخت با نیروهای یمنی صبح امروز (یکشنبه) از «مأرب» عقب‌نشینی کردند.

این منبع آگاه یمنی افزود: نظامیان عربستانی و همپیمانانش از جمله دو یگان اماراتی و بحرینی پس از متحمل شدن شکست سنگین از منطقه نفتی «صافر» عقب‌نشینی کردند.

منبع مذکور ادامه داد:‌ رزمندگان جنبش انصارالله در کنار دیگر نیروهای یمنی با انواع سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین این نظامیان و مزدوران وابسته به آنها را وادار به عقب‌نشینی از این منطقه کردند.

این منبع همچنین از دفع حمله شبه‌نظامیان «منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن به منطقه «البلق» و از پای درآوردن ده‌ها نفر از آنها توسط نیروهای یمنی خبر داد.

سیطره بر مناطق جدید در جیزان

از سوی دیگر نیروهای یمنی پس از آنکه کنترل دو روستای السویده و مثعن در جیزان عربستان را به دست گرفتند، موفق شدند، کنترل پایگاه نظامی «الحثیره» را هم در دست گیرند و حمله نظامیان عربستانی برای باز پس‌گیری این پایگاه نظامی را با شکست مواجه کنند.

از سوی دیگر، نیروهای یمنی مواضع ارتش عربستان در منطقه نجران را موشک‌باران و تجهیزات نظامی آنها را منهدم و نظامیان عربستانی را وادار به فرار کردند.

همچنین طی حملات خمپاره‌ای و موشکی نیروهای یمنی به نقاط تمرکز نظامیان عربستانی در منطقه «ربوعه» در العسیر ده‌ها نظامی عربستانی از جمله سرگرد «ناصر الاحمری» کشته شدند.

رئیس شورای سیاسی انصارالله: با تجاوز عربستان مقابله به مثل خواهیم کرد

«صالح الصماد» رئیس شورای سیاسی انصارالله اعلام کرد: تجاوز عربستان به یمن خطوط قرمز را زیر پا نهاده و شعارهای دفاع از حقوق‌بشر و احترام به تمامیت ارضی و استقلال ملت‌ها که جامعه بین‌المللی از جمله کشورهای استکبار جهانی منادی آن بودند، را نقض کرده و آنها را دستاویزی جهت تحقق اهداف سیاسی خود قرار دادند.

الصماد افزود:‌ درحالی که 6 ماه از تجاوز به یمن می‌گذرد، این تجاوز تاکنون ده‌ها هزار کشته از غیرنظامیان و تخریب یمن و مهمتر از آن برملا شدن چهره واقعی برخی از رژیم‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نیروهای سیاسی و شخصیت‌های داخلی را به دنبال داشته است.

وی تاکید کرد که طی 6 ماه گذشته یمنی‌ها همه درب‌ها را برای دستیابی به راه‌حل سیاسی و توقف تجاوز عربستان سعودی و پایان دادن به درد و رنج مردم یمن زدند و به تمام بهانه‌ها پاسخ مثبت دادند، اما تمام این تلاش‌ها راه به جایی نبردند تا به این طریق این ملت بزرگ برملا کننده توطئه‌ای باشند که علیه آنها و کشورشان تدارک دیده شده است.

رئیس شورای سیاسی انصارالله گفت: در این شرایط تنها گزینه برجای مانده برای مردم یمن ایستادگی و مقاومت است که نفس‌های دشمن را به شماره انداخته است و به همین دلیل است که دشمن به هر ترفندی برای تحت فشار گذاشتن مردم یمن روی می‌آورد، غافل از اینکه این فشارها هیچ‌گاه نخواهد توانست، عزم و اراده مردم یمن را درهم بشکند.‌

الصماد خاطرنشان کرد:‌ با وجودی‌که دشمن تلاش کرد، جبهه‌های جدیدی از جمله جبهه باب المندب را در یمن باز کند و با فعال کردن این جبهه توجیهی برای تجاوز خود و همراه کردن جامعه بین‌المللی با خود بیابد تا طرح‌های جنایتکارانه‌اش را در یمن تکمیل کند، اما مردم یمن در آمادگی کامل برای مقابله با این ترفندها به سر می‌برند.

وی تاکید کرد که مردم یمن از هیچ فداکاری و از خودگذشتگی در راه وطن و کشورشان دریغ نمی‌کنند و در مبارزه با ائتلافی که یمن را هدف قرار داده، بی‌شک پیروزی با آنهاست.

الصماد خاطرنشان کرد که روزهای آینده شاهد افزایش عملیات نیروهای یمنی و ضربات سنگین آنها به متجاوزان به یمن خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها