کد خبر: ۳۴۳۷۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۱۴ مهر ۱۳۹۴
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: 10 درصد اشتغال صنعت کشور در صنعت مبلمان است. مواد اولیه این صنعت در داخل کشور تأمین می شود این درحالی است که صنعت مبلمان می تواند ارزآوری قابل توجهی داشته باشد.
به گزارش پایگاه 598، محسن جلال پور صبح امروز(سه شنبه) در هشتمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنردکوراسیون و صنایع وابسته (دکو 2015) اظهار کرد: کنفرانس سال جاری از جهتی از سال های گذشته متفاوت است و آن به شرایط فعلی اقتصاد ایران در دوران پسا تحریم و اقتصاد بین الملل به دلیل کاهش قیمت نفت بر می گردد.

وی افزود: این روزها که به طور مداوم هیئت هایی از کشورهای مختلف در ایران هستند این اتفاق به مثابه یک فرصتی است که باید از آن بهره برداری بیشتر شود.

جلال پور ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به تأکید مقامات در اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی باید به صنعت مبلمان با ویژگی های خاص نگاه متمرکزی داشته باشیم چرا که مبلمان هم صنعت است و هم هنر.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: انتقال ارزش هایی مانند هنر و فرهنگ از طریق صنعت مبلمان بیش از سایر صنایع است.

وی با اشاره به قسمت صنایع مبلمان در ایران گفت: انتظار می رود پیشرفت این صنعت و گسترش آن در میان سایر صنایع بیش از این باشد.

وی ادامه داد: امروزه در شرایط فعلی با توجه به ویژگی اقتصادی و امکان اشتغالزایی در این صنعت باید حضور این صنعت در بازارهای جهانی پررنگ تر باشد و دولت گام اساسی در تقویت آن بردارد.

10 درصد اشتغال کشور در صنعت مبلمان
رئیس اتاق بازرگانی ایران اشاره کرد: 10 درصد اشتغال صنعت کشور در صنعت مبلمان است. مواد اولیه این صنعت در داخل کشور تأمین می شود این درحالی است که صنعت مبلمان می تواند ارزآوری قابل توجهی داشته باشد.

وی ادامه داد: صنعت مبلمان ایران به برکت حضور شوراها و صنعتگران و مراکز علمی و دانشگاهی از قابلیت های بالایی برای حضور در بازار سایر کشورها دارد.

وی افزود: تولید محصولات منحصر به فردی مانند مبلمان قالی در ایران، برند سازی در صنعت مبلمان کشور با جدیت بیشتری می تواند دنبال شود و در این راستا برگزاری همایش و نمایشگاه های بین المللی نقش بسزایی خواهند داشت.

20 هزار میلیارد تومان گردش مالی صنعت مبلمان
رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه یادآور شد: گردش مالی کنونی صنعت مبلمان بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان است که انتظار می رود با سرمایه گذاری های مشترک بر روی ظرفیت های هنری این صنعت کارگاه های کوچک به کارخانه های بزرگی تبدیل شده و گردش مالی این صنعت بیش از این رشد کند.

وی افزود: رشد صنعت مبلمان منوط به حمایت دولت، مجلس و ایران میسر می شود تا به سمتی برود که در بازارهای جهانی با برندهای شناخته شده ای حضور پیدا کند.

جلال پور در پایان بیان کرد: در حال حاضر زنجیره مبلمان و دکوراسیون شکل گرفته است و فقط باید گسترش پیدا کند تا فعالیت ها در آینده بهتر و پررونق تر شود.

گفتنی است، هشتمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان،  طراحی، هنر دکوراسیون و صنایع وابسته ( دکو 2015) در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها