أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۴۴۲۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۱۹ مهر ۱۳۹۴
امام جمعه کاشان گفت: عزاداری امام حسین(ع) نباید سکوی افراد شود و تبلیغات سیاسی نباید در جلسات عزاداری سالار شهیدان صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله عبدالنبی نمازی شنبه شب در جمع هیئات مذهبی این شهرستان اظهار کرد: در دنیا مکاتب و مذاهب متعددی وجود دارد، اعم از ادیان آسمانی و یا مکاتب ساختگی که متعلق به افکار بشری است اما در میان همه این ادیان، مکاتب، مذاهب و ادیان تنها یک مکتب به نام «اسلام ناب محمدی» مورد قبول و تأیید خدای سبحان است.

وی با یادآوری مخالفت‌هایی که علیه اسلام ناب محمدی از زمان پیدایش آن آغاز شده است، گفت: نمی‌توان در طول این یک‌هزار و 400 سال زمانی را یافت که در آن دشمنان اسلام علیه این دین مبین توطئه نکرده باشند، از ابوسفیان‌ها، ابوجهل‌ها، ابولهب‌ها، بنی‌امیه‌ها، بنی‌عباس‌ها تا سلاطین جائر همگی به مقابله با اسلام ناب پرداخته‌اند.

نمازی تأکید کرد: اگر حکم جهاد نباشد دشمنان اسلام مراکز عبودیت مسلمانان را از بین می‌برند و همه چیز را منهدم می‌سازند، دقیقا همان کاری که اکنون آل سعود علیه مردم بی‌دفاع یمن انجام می‌دهد و همه مکان‌ها اعم از بیمارستان‌ها، مدارس، مجالس عروسی، پایگاه پرستش عبودیت رحمان را بمباران می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری در هفته‌های گذشته چندین بار فرمان آماده‌باش صادر کرده‌اند که شامل آماده‌باش سیاسی، اقتصادی، مدیریتی و دفاعی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان هشدارهای مقام معظم رهبری به آل سعود در خصوص فاجعه منا و حاجیان ایرانی را یادآور شد و گفت: پس از این هشدار، مقامات سعودی دست‌ها را بالا بردند و شروع به همکاری با گروه‌های اعزامی از جمهوری اسلامی کردند.

نمازی با بیان اینکه آنگاه که حیات اسلام احتیاج به جهاد، ایثار و خون داشته باشد این تفکر و منش در امت اسلامی روز به روز افزایش می‌یابد، افزود: امام حسین(ع) به عنوان اسوه و الگویی برای بقای اسلام است که همه چیز خود را برای پاسداری از اسلام نثار کرد.

این مسئول با اشاره به دو نوع عزاداری برای اباعبدالله‌الحسین بیان کرد: این نوع عزاداری‌ها می‌تواند به دو شکل تعظیم شعائر، نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و گریستن باشد و یا حقایق و فلسفه کربلا در آن بیان شود و علت قیام حسینی در آن جلسه مورد بحث قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم تقویت رویکرد دوم در هیئات خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی باید تبدیل به پایگاه‌های تعلیم و تربیت حسینی شوند و جوانان را با فلسفه عاشورا آشنا کنند و خطبا باید در جلسات عزاداری، میزان معرفت مخاطبان خود را نسبت به انقلاب، اسلام، کربلا و عاشورا افزایش دهند.

نمازی تأکید کرد: عزاداری برای اباعبدالله‌الحسین (ع) با گناه قابل جمع نیست و فردی که مدال نوکری امام حسین(ع) را بر گردن آویخته نباید اهل خلاف و یا رذایل باشد.

وی افزود: نباید شرایط گناه در مجالس عزاداری فراهم شود به عنوان مثال نباید عزاداری‌ها موجب اختلاط زن و مرد نامحرم شده و زمینه بازار گناه را در این نوع مجالس مهیا سازد.

امام جمعه کاشان، آزار و اذیت همسایگان، آلودگی صوتی، مزاحمت برای عبور و مرور، وجود رقابت در هیئات و... را از جمله آفات مجالس عزاداری دانست که باید مسئولان هیئات از انجام آن خودداری کنند.

نمازی با اشاره به نامگذاری هفته نخستین ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: انگیزه نهضت و قیام امام حسین(ع) تنها در همین یک کلمه خلاصه می‌شود به عبارت دیگر انگیزه و هدف سالار شهیدان از قیام تحقق همین دو فریضه است.

وی با ذکر مراتب امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: مراتب امر به معروف و نهی از منکر شامل انکار قلبی، زبانی و یدی است که انکار یدی وظیفه حاکمیت است و مردم عادی تنها مکلف به انجام انکار قلبی و زبانی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مستکبران با ما مسئله دارند، گفت: صهیونیست‌ها ما را تحمل نمی‌کنند و پیوسته در حال توطئه علیه ما هستند ضمن اینکه آینده منطقه روشن نیست.

نمازی با اشاره به جنگ‌های موجود در منطقه خاطرنشان کرد: اگر مستکبران موفق شوند سوریه را از سر راه بردارند هدف بعدی ما هستیم بنابراین مردم سوریه به نیابت از ما در برابر تروریست‌ها ایستادگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل باید جوانان را آماده برای دفاع از وطن، اسلام و انقلاب کنیم و بر اساس همین ضرورت مقام معظم رهبری در سال 89 سیاست‌های توسعه تفکر ایثارگری و مجاهدت را به دولت ابلاغ فرمودند.

امام جمعه کاشان در پایان با یادآوری به در پیش بودن دو انتخابات مهم در عرصه کشور یادآور شد: عزاداری امام حسین(ع) نباید سکوی افراد شود و تبلیغات سیاسی نباید در جلسات عزاداری سالار شهیدان صورت پذیرد به عبارت دیگر هیئات حسینی نباید مورد استفاده سیاسی قرار گیرند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها