يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۴۳۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۱۹ مهر ۱۳۹۴
«نامه‌ 4 وزیر به روحانی برای گوشزد کردن این واقعیت تلخ به دیگر اعضای دولت است که کاهش تورم را پای برنامه‌های خود نگذارند.»
به گزارش پایگاه 598، روزنامه شرق در تحلیلی نوشت: همان‌طور که در نامه وزیران دولت روحانی آمده، آنچه کشور را به آستانه شکنندگی رسانده، نه کمبود سرمایه، بلکه کاهش تقاضاست و در نتیجه دولت مجبور است به دنبال راهکارهایی برای افزایش تقاضا در بازار باشد. رخداد مهمی که برخلاف گزارش‌های بانک مرکزی و مرکز آمار متأسفانه در طول یک سال گذشته، کمتر کارشناسان به آن توجه کرده یا می‌کنند. از قضا درست همزمان با خبری شدن نامه چهار وزیر، گزارش بانک مرکزی هم از اوضاع بازار مسکن تهران در شهریور منتشر شد که نشان می‌داد حجم معاملات مسکن در شهریور امسال، نسبت به شهریور پارسال کاهش درخور توجهی، در حد 20 درصد داشته است.

شرق یادآور شد آنچه در محور نامه چهار وزیر آمده چیز تازه‌ای را به فهم عمومی از اقتصاد کشور اضافه نکرده است. واقعیت تازه‌ای را عریان و حقیقت نوینی را طرح نکرده است، بلکه یک لایه از طرز تفکری را عریان کرده است که اگر برای آن فکری نشود، می‌تواند در کوتاه‌مدت خطرناک و بحران‌آفرین باشد و آن این است که تا چه زمانی می‌توان انتظارات روانی راکه قیمت‌ها در آینده رو به کاهش خواهد بود، کنترل کرد. در واقع همه ما می‌دانیم آنچه باعث شده نرخ تورم کاهش یابد، نه تولید و تأمین تقاضای مکفی که همین انتظارات روانی است. این همان واقعیت عریانی است که همه دولتمردان ما می‌دانند. اما برخی از آنها خودشان را به غفلت زده‌اند. شاید چهار وزیر دولت روحانی خواسته‌اند این واقعیت تلخ رابه دیگر اعضای دولت گوشزد کنند و کاهش نرخ تورم را به پای برنامه‌های خود نگذارند. چون اتفاق تازه‌ای در رونق اقتصادی کشور رخ نداده که تورم را پایین بیاورد.
منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها