کد خبر: ۳۴۴۸۴۵
زمان انتشار: ۱۸:۰۳     ۲۶ مهر ۱۳۹۴
حقیقت پور در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی پایگاه 598 مبنی بر اینکه در طرح برجام مجلس از نظارت بر اجرای برجام حذف و همه امور به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده است گفت:چه نهادی می تواند بهتر از شورای عالی امنیت ملی که محل تجمیع سه قوه است و مصوبات آن را مقام معظم رهبری تایید می کند تا اجرایی شود وجود دارد؟

ایشان افزودند: جز شورای عالی امنیت ملی نهادی وجود ندارد که صلاحیت تصمیم گیری درباره مسائل کلان ملی براساس منافع انقلاب را داشته باشد.

ایشان در پاسخ به این سوال که تکلیف سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است چه می شود گفتند: مجلس ریل گذار دستگاه اجرایی کشور است و کار اجرایی انجام نمی دهد.ریل اصل است و نه لوکو موتیو زیرا اگر ما هزار لوکوموتیو هم داشته باشیم ولی ریلی وجود نداشته باشد بی فایده است و لوکوموتیو حرکت نمی کند.ما معتقد بودیم که این موارد را شورای عالی امنیت ملی زیر نظر داشته باشد زیرا این شورا تحت نظر مقام معظم رهبری است و ایشان دو نماینده به طور مستقیم در این شورا دارند و سران سه قوه در آن حضور دارند. ما فکرمان به نهاد دیگری نرسید.کار مجلس قانون گذاری است و ماهم قانون گذاشته ایم.

وی در ادامه مدعی شد: وقتی ما قانون گذاری انجام می دهیم تمام شرایط آن را می سنجیم.ما به طور اصولی با بازدید از مراکز نظامی مخالفیم مگر اینکه استثنائی وجود داشته باشد و در آن خیر بزرگی باشد و به نظر شورای عالی امنیت ملی بستگی دارد مانند بازدید آقای آمانو از پارچین که میتواند پرونده پی ام دی ایران را مختومه اعلام کند و با موافقت رهبر انقلاب و شورای عالی امنیت ملی بود.ما نمی توانیم یک سویه قانون گذاری کنیم و باید همه جهات را در نظر بگیریم.

ایشان درباره نقش مجلس درباره نظارت بر اجرای برجام گفتند: ما در مجلس هر دوماه یک بار تمام دستگاه های اجرایی را خواهیم خواست تا به ما گزارش دهند برای مثال از آنها در باره برداشته شدن تحریم ها و یا از کشتیرانی درباره حل شدن مشکلاتش در خصوص بیمه سوال می پرسیم و این موضوع به صراحت در طرح آمده است.

نماینده مردم اردبیل درباره بیانیه 5 نفر از کمیسیون برجام در مخالفت با گزارش نهایی این کمیسیون اظهار داشتند: ما اعتقاد داریم بیانیه کمیسیون برجام را فرد دیگری نوشته است . در کمیسیون برجام مقرر شد که گزارش جمع بندی یک مقدمه و 5 فصل در آن داشته باشد که کمیسیون های مربوطه فصول دفاعی و امنیتی، سیاسی، فنی، حقوقی، اقتصادی را تنظیم کنند در صورتی که این گزارش را کمیسیون ها تنظیم نکردهاند و یا نظرات آنها لحاظ نشده است. لذا ما معترضیم که پخت و پز در جای دیگری صورت گرفته است.

وی افزود:ما به این معترضیم که چرا گزارش در جای دیگری نوشته شده و حالا از ما می خواهند این گزارش را اصلاح کنیم. اگر قرار بر این باشد پس من طی 48 ساعت گزارش را می نویسم و شما آن را اصلاح کنید.

ایشان تصریح کردند: تمام اظهارات در کمیسیون برجام ثبت و ضبط شده است و و اولین مخالف در کمیسیون برجام من بوده ام و معترض بودم که این گزارش جمع بندی کمیسیون برجام نبوده است.از آقای زاکانی بپرسید که آیا این گزارش جمع بندی اعضا بوده است؟!

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی مدعی شدند: گزارش نهایی کمیسیون برجام دارای 6 رای مثبت و 4 رای منفی بود و 6 رای اکثریت 15 نفر نیست.ما وقتی درباره طرح برجام در کمیسیون امنیت ملی رای گیری کرده ایم این طرح 18 رای مثبت آورد.

ایشان در پایان خاطر نشان کردند: ما باید راههای نفوذ را بررسی و از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها