کد خبر: ۳۴۷۳۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۰۵ آبان ۱۳۹۴
یک مرکز خیریه عربستانی که از سوی پادشاه این کشور تاسیس شده، مدعی شد، کمک‌های خود را به شکلی "بی‌طرفانه" به همه جنگ‌زدگان در یمن حتی ساکنان مناطق تحت کنترل حوثی‌ها که هدف حملات تجاوزکارانه ائتلاف سعودی قرار می‌گیرند نیز می‌رساند.
به گزارش پایگاه 598، این مرکز خیریه تحت عنوان مرکز امداد و کمک‌های انسانی ملک سلمان مدعی شده که از زمان آغاز تجاوز به یمن در ماه مارس تاکنون 274 میلیون دلار را در اختیار یک کمیته بشردوستانه سازمان ملل برای یمن قرار داده تا صرف مقابله با بحران انسانی فاجعه‌بار در این کشور شود.

عبدالله الربیعه، مدیر این مرکز که در ماه مهر تاسیس شد، گفت: مرکز ما بی‌طرف است و هیچ ارتباطی به مسائل سیاسی ندارد. ما کمک‌های خود را به دست همه کسانی که نیازمند هستند در هر کجا که باشند خواهیم رساند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که مقام‌های عربستان با بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل به منظور بحث درباره تلاش‌های امدادی به یمن دیدار کردند.

کمک‌هایی که عربستان مدعی رساندن آنها به یمن است باعث مطرح شدن پرسش‌هایی درباره نقش این کشور هم به عنوان رهبر ائتلاف تجاوز علیه یمن و هم کمک‌کننده به این کشور، شده است.

مرکز امداد و کمک‌های انسانی ملک سلمان هشت توافق را با سازمان ملل به منظور اعطای کمک به یمن امضا کرده است.

استفان اوبریان، مسوول امور انسان‌دوستانه سازمان ملل تاکید کرد که تلاش‌های این مرکز خیریه عربستان در راستای استانداردهای سازمان ملل خواهند بود.

اوبریان گفت: این کاملاً ضروری است که ما تلاش کنیم به همه کسانی که نیازمند و آسیب‌پذیر هستند دسترسی پیدا کنیم.

عبدالله الربیعه به خبرنگاران گفت: ما توانسته‌ایم به همه استان‌های یمن از جمله مناطق تحت کنترل حوثی‌ها دسترسی پیدا کنیم. تا زمانی که نیاز به کمک وجود داشته باشد ما از نیازمندان در هر منطقه‌ای از یمن حمایت خواهیم کرد.

اوبریان اظهار کرد: بهترین پاسخ به بحران انسانی یمن که 80 درصد از جمعیت این کشور را تحت تاثیر قرار داده، متوقف ساختن درگیری‌هاست.

با این حال الربیعه گفت که "آتش‌بس در یمن مورد استقبال ماست اما همه طرف‌ها باید به این آتش‌بس پایبند باشند."

همچنین اوبریان گفت که مرکز خیریه متعلق به پادشاه عربستان هشت توافق با سازمان ملل امضا کرده که در جریان آنها 244 میلیون دلار برای کمک به جنگ‌زدگان یمنی صرف خواهد شد.

بان‌کی‌مون در دیدار با دکتر عبدالله الربیعه ضمن بررسی اوضاع یمن خواستار پایان درگیری‌ها با این کشور و ایجاد راه‌حلی برای پایان رنج ملت یمن شد.

بان‌کی‌مون تاکید کرد: در حال حاضر تمرکز خود را بر روی نیازها و رنج ملت یمن متمرکز کرده و دریافته‌ایم که 80 درصد آنها نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها