کد خبر: ۳۴۹۳۰۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۱۷ آبان ۱۳۹۴
صراحت در بیان مشکلات و راه‌حل‌ها از امتیازات سری جدید «هفت» است. «هفت» توانست اثرگذار شود. در میان گفت‌وگوها به مشکل ساخت آثار مذهبی و حساسیت‌های دینی و نظرات علما در این باره اشاره‌ای خردمندانه شد.

به گزارش پایگاه 598، جبار آذین منتقد و کارشناس سینما درخصوص سری جدید برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی و قسمت اخیر این برنامه بیان داشت: برنامه «هفت» را حساب شده، فکرشده و خوب دیدم. گپ و گفت های افخمی پرمحتواتر از سری های قبلی «هفت» بود.

وی در این باره ادامه داد: سری جدید «هفت» از چند بخش تشکیل شده است. به نظر می رسد «هفت» با همت افخمی و گروه جدید خود، برنامه دارند که به سینمای ایران به صورت جدی بپردازند. آنچه که در برنامه «هفت» اخیر قابل مشاهده و ازریابی بود، گویای این مسئله بود که افخمی در برنامه «هفت» به کلیت سینمای ایران به مثابه سینمای ملی توجه می کند. چیزی که در دو سری قبل گردانندگان هفت از آن غافل بودند.

آذین افزود: قسمت آخر «هفت» با همه نقاط قوت و ضعف خود، گفتگویی کارشناسانه از زاویه آسیب شناسایی به سینمای ایران و به ویژه سینمای تاریخی- مذهبی بود. آنچه در این برنامه ارائه شد علاوه بر نگاه تحلیل گرایانه و بررسی مشکلات و معضلات پیش روی راه فیلمسازانی که در این عرصه کار می کنند، راهکارهایی را نیز ارائه داد که می تواند برای برون رفت فیلمسازان ما از معضلاتی که بر سر تولید آثار مذهبی وجود دارد، کمک کند. نگاه و تحلیل داود میرباقری و همچنین پیشنهادات بهروز افخمی در این زمینه بسیار راهگشا بود.

این منتقد سینما گفت: همچنین توصیه های علی معلم نیز از زاویه دیگری به حل مشکلات فیلمسازی در کشور کمک کرد. مجموع اینکه ماحصل این برنامه تحلیلی و کارشناسانه دو شب گذشته برخلاف حرف مجموعه های مشابه در سری های قبل صرفا جنبه شعار و تبلیغ نداشته است. شرکت کنندگان در برنامه به راستی به دنبال راهکار بودند. از این منظر برنامه «هفت» توانست اثرگذار و تأثیرگذار واقع شود. به ویژه که در میان گفتگوها به مشکل بودن ساخت آثار مذهبی و حساسیت های دینی و نظرات علما در این ارتباط اشاره خردمندانه شد.

وی درخصوص گفتگوی بهروز افخمی با علی معلم و حواشی پیرامون آن اظهار داشت: یکی از امتیازات سری «هفت» جدید صراحت در بیان مشکلات و راه حل ها است. در همین ارتباط آنچه افخمی و میهمانان او در خصوص آنها به گفتگو نشستند، بدون هر نوع بی اعتنایی و بی احترامی به فرهنگ جامعه  و نظرات شاخص اجتماعی، به دلیل گفتن بدون پیرایه و کاذب و بیان شسته و رفته ی مسائل توانسته «هفت» جدید را از سری های قبل متمایز کند. این ویژگی بسیار خوب است به شرط آنکه همچنان نظرات کارشناسانه باشد و از چارچوب اخلاق و تقوا عدول نکند که افخمی نشان داد در این زمینه نیز پایبند اصول است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها