کد خبر: ۳۵۱۰۸۰
زمان انتشار: ۲۰:۰۲     ۲۷ آبان ۱۳۹۴
وزیر کشور: پیش بینی می شود حدود ۲ میلیون نفر از کشورمان در مراسم اربعین حسینی در عراق حضور یابند. رئیس سازمان حج و زیارت در این حال از کندی روند صدور ویزا زائران اربعین حسینی انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه 598، عبدالرضا رحمانی فضلی که برای نظارت بر وضع مناطق مرزی و اقدامات صورت گرفته برای سفر زائران اربعین حسینی به ایلام سفر کرده است در گفتگوی تلفنی با خبر نیمروز شبکه یک سیما افزود: با توجه به اینکه تاکنون حدود یک میلیون نفر برای زیارت بارگاه امام حسین (ع) و مراسم اربعین حسینی روادید دریافت کرده‌اند و بیش از یک میلیون نفر هم تقاضای روادید داده اند، پیش بینی ها از عبور ۲ میلیون نفری زائران از مرزهای مشترک دو کشور ایران و عراق حکایت دارد.
 
وی گفت: شرایط و تمهیدات لازم برای سفر و اقامت زائران اربعین حسینی با توجه به کثرت متقاضیان این سفر صورت پذیرفته است.
 
رحمانی فضلی افزود: از زائران اربعین حسینی می خواهیم به توصیه ها و سفارشات مسئولان مربوطه در خصوص این سفر توجه کنند، حتماً گذرنامه و روادید داشته باشند زیرا هم طرف ایرانی و هم طرف عراقی مصمم هستند بدون روادید اجازه عبور و بازگشت از دو کشور را ندهند.
 
وزیر کشور همچنین توصیه کرد: حتی المکان زائران کربلا معلی بیمه شوند و در این خصوص با مراکز بیمه هماهنگی های لازم انجام شده است.
 
رحمانی فضلی از هموطنان خواست در فواصل زمانی به عراق سفر اقدام کنند و سفر خود را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند.
 
انتقاد رئیس سازمان حج و زیارت از کندی روند صدور ویزا زائران اربعین حسینی
 
رئیس سازمان حج و زیارت کشور امروز در بازدید از مرز بین المللی مهران گفت: متاسفانه کندی صدور ویزا در برخی دفاتر نمایندگی کنسولی عراق در استانها مشکلاتی برای زائران متقاضی در همایش بزرگ اربعین حسینی به وجود آورده است.
 
اوحدی افزود: ۱۵ دفتر صدور ویزا در استانهای مختلف برای صدور ویزای زائران عتبات عالیات مشخص شده که هم اکنون روزانه ۴۰ هزار ویزا را برای زائران صادر می کند.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت صدور ویزا در این دفاتر برای روزانه ۱۲۰ هزار نفر پش بینی شده گفت: متاسفانه ساعت صدور ویزا در این دفاتر روزانه حدود ۵ ساعت است که این روند باید به حداقل ۱۵ ساعت در روز افزایش یابد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: هم اکنون در سامانه سماح حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ثبت نام کرده اند و روزانه ۳۰ هزار نفر به دفاتر صدور ویزا در شهرهای مختلف مراجعه می کنند.
 
زائران حسینی مراقب سایت های جعلی و تقلبی باشند
 
سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در مورد سایت های جعلی و تقلبی کلاهبرداران فضای مجازی هشدار داد و گفت: زائران اباعبدالله الحسین(ع) هنگام خرید بلیت مراقب کلاهبرداران باشند.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سرهنگ علیرضا آذردرخش سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) ناجا گفت: این روزها یکی از مهمترین دغدغه های زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع) چگونگی رفت و برگشت، زمان رفتن، وسایل مورد نیاز، نحوه تهیه بلیت است در حالی که سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشور، صدا و سیما و دیگر سازمان های مرتبط اطلاع رسانی های گسترده ای را در زمینه راهنمایی زائران و نحوه تهیه بلیت ارائه داده اند.
 
وی  با اشاره به اینکه اصالت سایت های فروش بلیت اینترنتی بسیار مهم است، افزود: برپایی سایت های جعلی و تقلبی یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه ای است که در ایام مناسبتی صورت می گیرد.
 
سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: حساسیت زیاد، کمبود زمان و در نهایت دقت پایین کاربران در این ایام باعث به دام افتادن کاربران در هنگام خرید در سایت های جعلی و فیشینگ می شود.
 
سرهنگ آذردرخش گفت: برخی از سودجویان و مجرمان سایبری به امید کم دقتی و سهل انگاری هموطنان اقدام به راه اندازی سایتهای جعلی موسوم به  سایتهای فیشینگ کرده و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران هستند و در نهایت از حساب ها بانکی کاربران برداشت غیر مجاز انجام می دهند.
 
این مقام مسئول افزود: مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت های اصلی که درگاه های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد می کنند؛ بنابراین کاربران در هنگام خرید حتما به سایت اصلی وارد شوند و برای این کار به جای جستجو در موتورهای جستجو مثل گوگل یا یاهو و... بهتر است خود اسم سایت را در آدرس بار صفحه اینترنتی وارد کنند و حتما از سایت های خرید کنند که نماد اعتماد الکترونیک دارد.
 
سرهنگ آذردرخش گفت: هموطنان جهت آشنایی با راه کارهای مقابله با سایت های فیشینگ می توانند به آگهی های منتشر شده قبلی در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.
 
سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ضمن بیان اینکه خرید کردن از سایت های مراجع رسمی راهکار مطمئنی است، افزود: تمامی سایت های مهم در فرم های ورود اطلاعات خود از پروتکل  https استفاده می کنند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از شرکت های هواپیمایی غیر مجاز نیز اقدام به ارائه بلیت هایی می کنند که معتبر نبوده و سعی دارند از هموطنان عزیز کلاهبرداری کنند بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری برای ساماندهی عرضه بلیت پروازهای عتبات در ایام اربعین حسینی اقدام به تهیه لیستی از شرکت های هواپیمایی مجاز و فعال در این زمینه و همچنین راهنمای تهیه بلیت و قیمت های مصوب کرده است که هموطنان عزیز می توانند به سایت http://www.cao.ir مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی در این زمینه را کسب کنند.
 
سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه دیگر نهادها و دستگاه ها نیز می توانند اقدام به راه اندازی سایتی کرده و مثلا اطلاعات هتلها یا مهمان پذیرها را در آن بگذارند، خاطرنشان کرد: این امر به کاربران کمک می کند که در دام کلاهبرداران اینترنتی نیفتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها