کد خبر: ۳۵۱۹۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۰۳ آذر ۱۳۹۴
روزنامه «گاردین» گزارش داد:
روزنامه "گاردین" با انتشار گزارشی به ساخت فیلم تازه ای از سوی صدا و سیما تحت عنوان "آوازهای سرزمین من" اشاره کرده است. این روزنامه با انتشار این گزارش اشاره می کند که ایران قصد دارد با این اقدام به غرب و کشورهای عربی نشان دهد که مانعی مهم در برابر پیش روی های داعش خواهد بود.گاردین اشاره می کند که ساخت این فیلم پس از توافق هسته ای و همزمان با مبارزه ایران علیه داعش نشان از مرجله تازه ای دیپلماسی عمومی ایران دارد.
به گزارش پایگاه 598،  روزنامه "گاردین" با انتشار گزارشی به ساخت فیلم تازه ای از سوی صدا و سیما تحت عنوان "آوازهای سرزمین من" اشاره کرده است. این روزنامه با انتشار این گزارش اشاره می کند که ایران قصد دارد با این اقدام به غرب و کشورهای عربی نشان دهد که مانعی مهم در برابر پیش روی های داعش خواهد بود.
 
گاردین با اشاره به بخش هایی از فیلمبرداری این فیلم ایرانی درباره داعش می نویسد:"در زمینی پر از گردو خاک در رباط کریم در خارج از تهران فرمانده ای با ریش بسیاری با یک سخنرانی کوبنده به زبان عربی به گروهی از مردان جوان مسلح آماده برای کشته شدن فرامینش را صادر می کند. ناکهان با صدای "کات" به زبان فارسی فیامبرداری قطع می شود. این مجموعه ای تحت عنوان "آوازهای سرزمین من" فیلمی که قرار است توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در هفته های اینده پخش شود. سازمان صدا و سیما ایران اشاره کرده که فیلم اقدامی پیشگامانه در مبارزه تبلیغاتی علیه داعش است".

صدا و سیما ایران به نبرد علیه داعش می رود + تصویر

گاردین اشاره کرده که مخاطبان اصلی این فیلم در خارج از ایران هستند. دیالوگ ها عموما به زبان عربی ادا می شوند. ویژگی اصلی این فیلم آن است که اکثر بازیگرانش از کشورهای لبنان، مصر و سوریه هستند. اگرچه این فیلم به زبان فارسی و دوبله شده نیز در سینماهای ایران به نمایش درخواهد آمد. در این فیلم هم چنین، "زینب مغنیه" خواهر "عماد مغنیه" از فرماندهان پیشین شهید شده حزب الله لبنان نیز حضور خواهد داشت.

صدا و سیما ایران به نبرد علیه داعش می رود + تصویر

گاردین در ادامه اشاره می کند که بسیاری از سکانس های این فیلم در جنوب لبنان فیلمبرداری شده است هر چند برخی از صحنه های انفجار نیز در ایران فیلمبرداری شده اند. داستان فیلم عاشقانه است و درباره یک مرد مسلمان و یک زن مسیحی است که نامزد هستند و قصد ازدواج دارند اما زن مسیحی به نام سارا توسط داعش ربوده می شود و ناصر مرد مسلمان به دنبال او می گردد.

صدا و سیما ایران به نبرد علیه داعش می رود + تصویر

گاردین اشاره می کند که ساخت این فیلم پس از توافق هسته ای و همزمان با مبارزه ایران علیه داعش نشان می دهد که ایران در مرجله تازه ای دیپلماسی عمومی گام گذاشته است و قصد دارد به مخاطبان عرب و تمام کشورهای منطقه از جمله سنی ها و مسیحیان نشان دهد که ایران مبارزه اصلی را علیه داعش یعنی دشمن تمام منطقه به پیش می برد.
 صدا و سیما ایران به نبرد علیه داعش می رود + تصویر

گاردین در بخش پایانی این گزارش "عباس رافعی" کارگردان این فیلم می گوید:"در این فیلم خواستیم نشان دهیم که اسلام صهیونیستی و امریکایی که برداشتی تحریف شده از اسلام واقعی هستند چه خصوصیت هایی دارند. اسلامی که از سوی سیا ساخته و پرداخته شده و قصد دارد به موج اسلام هراسی دامن بزند. او اشاره کرده که داعش سلاحی امریکایی است و صهیونیست ها از آن برای بهره برداری از اهداف شان استفاده می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها