کد خبر: ۳۵۲۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۲۵ دی ۱۳۹۰
برپايي نمايشگاه دائمي کتاب حوزه در قم موجب ارتباط بيشتر طلاب، دانشجويان و محققين با تازه‌هاي نشر شده و آنها مي‌توانند به طور مستمر از آخرين محصولات فکري و علمي استفاده کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه،، حجت السلام والمسلمين محسن غرويان در حاشيه بازديد از دومين نمايشگاه کتاب حوزه، گفت: حوزه علميه قم به عنوان يک مرکز علمي عظيم نيازمند يک نمايشگاه دائمي کتاب است؛ زيرا فکر و انديشه هيچ گاه متوقف نشده و محصولات علمي و فکري نيز مربوط به زمان و فصل خاصي نيست.

وي برپايي نمايشگاه دائمي کتاب در قم را موجب ارتباط بيشتر طلاب، دانشجويان و محققين با تازه‌هاي نشر دانسته و افزود: با برپايي اين نمايشگاه، حوزويان به طور مستمر از آخرين محصولات فکري و علمي استفاده خواهند کرد.

مسئول دفتر مطالعات و پژوهش‌هاي مرکز رسيدگي به امور مساجد با اشاره به ظرفيت بالاي ناشران قمي ادامه داد: مقالات و نشريات توليد شده در موسسات پژوهشي و تحقيقي قم مي‌تواند تامين کننده نياز نمايشگاه‌هاي دائمي باشد.

وي اضافه کرد: مشکلي که هم اکنون در مسئله چاپ و نشر کتاب وجود دارد اين است که ناشرين بيشتر به دنبال فروش هستند و از سوي ديگر محققيني وجود دارند که پس از سال‌ها موفق به تاليف اثري ارزشمند شده‌اند که ممکن است فروش بالايي در سطح جامعه نداشته باشد؛ بنابراين جلب نظر ناشرين براي چاپ اين گونه آثار زمان‌بر و مشکل است.

بر اساس اعلام ستاد خبري نمايشگاه‌، حجت‌الاسلام والمسلمين غرويان با اشاره به نظر مدير حوزه‌هاي علميه مبني بر حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از اين گونه آثار تصريح کرد: تمام دستگاه‌هاي فرهنگي و ذيربط بايد براي رفع مشکل کمبود بودجه در زمينه چاپ کتب حوزوي و ديني اقدام کنند تا شاهد چاپ و استفاده از اين آثار ارزشمند توسط طلاب و ساير علاقمندان باشيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها