کد خبر: ۳۵۴۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۲۶ دی ۱۳۹۰
نشست دانشجویی بررسی تغییر مدیریت دانشگاه آزاد
دبیر سابق تشکشلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اتحادیه‌های دانشجویی سامانه جمع‌آوری شکایت‌های مردمی از دانشگاه آزاد را راه‌اندازی کرده و این شکایت‌ها را برای بررسی در اختیار رئیس جدید دانشگاه آزاد و نهادهای نظارتی قرار می‌دهد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جلال عباسیان نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور در نشست خبری نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی که امروز دوشنبه در دفتر این اتحادیه‌های دانشجویی و با موضوع بررسی تغییر ریاست دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: اکنون تغییر ریاست دانشگاه آزاد پس از 6 سال کش و قوس به نتیجه رسیده است و با تعیین رئیس جدید معادلات این دانشگاه تغییر پیدا می‌کند.

وی افزود: انتظار جنبش دانشجویی تغییر یک شخص نبود و تغییر جاسبی و روی کار آمدن فرهاد دانشجو شاید آغاز حرکت به سمت مطالبات دانشجویی و شروع کار است.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: حال که این راه آغاز شده، مطالبات دانشجویان باید به صورت شفاف تبیین شود و مشکلاتی در این سال‌ها در دانشگاه آزاد وجود داشته که ناشی از تجمع دو بال قدرت و ثروت بود.

عباسیان تصریح کرد: قدرت و ثروت در دانشگاه آزاد موجب شده تا دانشگاه آزاد حتی مقابل نظام ایستادگی کند و شاخ و شانه بکشد که نمونه آن نقش دانشگاه آزاد در فتنه 88 و هزینه‌هایی بود که این دانشگاه به نفع فتنه‌گران رقم زد.

وی در ادامه گفت: یکی از خواسته‌های جنبش دانشجویی نظارت پذیری دانشگاه آزاد بوده است که طی 30 سال این دانشگاه‌ به هیچ نهادی پاسخگو نبوده و خود را مستقل می‌دانست و حتی مسئولان این دانشگاه از پاسخ‌گویی به صاحبان اصلی این دانشگاه یعنی اساتید و دانشجویان خودداری کردند.

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: باید با تحقیق و تفحص‌هایی که از دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد روند این دانشگاه مشخص و مدون شود و رئیس جدید این دانشگاه باید گزارشات خود را در مدت‌های تعیین شده به اقشار جامعه ارائه دهد.

عباسیان به یکی دیگر از مطالبات جنبش دانشجویی اشاره کرد و گفت: با روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید در این دانشگاه باید فعالیت‌های دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی آزاد شود. پیش از این دانشجویان این دانشگاه در انتقاداتی که از مسئولان دانشگاه آزاد می‌کردند مورد برخورد قرار می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد که با تیم جاسبی همراه نبودند همواره مورد تهدید قرار می‌گرفتند، خاطرنشان کرد: برخی فسادهای آموزشی در دانشگاه آزاد رخ داده و رشوه‌هایی از نوع اعطای مدرک به اصحاب صاحب نفوذ ارائه شده است که نمونه‌های آن اعطای مدرک به برخی از نمایندگان مجلس است.

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور گفت: دانشگاه آزاد با این گونه اقدامات خود برای وقف یک شبه اموال دانشگاه آزاد اکثریت نمایندگان مجلس را همراه کرد.

عباسیان افزود: افطاری رئیس دانشگاه آزاد در ماه رمضان به نمایندگان مجلس موجب تعطیلی افطاری رئیس مجلس شد که نشان از زد و بندهای مسئولان دانشگاه آزاد با نمایندگان مجلس داشت.

وی تاکید کرد: در آستانه انتخابات مجلس نهم هستیم و امیدواریم شورای نگهبان اقدامات هیئت‌های اجرایی را تکمیل کند و نمایندگانی را که برای وقف یک شبه اموال دانشگاه آزاد سینه چاک کردند رد صلاحیت کنند.

این فعال دانشجویی گفت: جنبش دانشجویی انتظار دارد که مدارک تحصیلی مسئولانی که در طی 30 سال مدیریت جاسبی از دانشگاه آزاد مدرک تحصیلی دریافت کرده‌اند بررسی شود و مشخص شود که آیا این مدارک واقعی بوده و یا به عنوان رشوه اعطاء شده است.

عباسیان تاکید کرد: با توجه به تغییر مدیریت دانشگاه آزاد باید در درون این دانشگاه ساز و کاری ترسیم شود تا افرادی که شکایت دارند و تاکنون جرأت مطرح کردن آن را نداشتند با تشکیل ستادی، این شکایت بررسی شود.

وی در ادامه گفت: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور با همکاری سایر اتحادیه‌های دانشجویی سایتی را راه اندازی خواهد کرد تا شکایت مردمی از دانشگاه آزاد جمع آوری شده و در اختیار رئیس جدید دانشگاه آزاد و نهادهای نظارتی قرار گیرد.

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور افزود: برخی تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد با نام اتحادیه‌های دانشجویی فعالیت دارند و این روزها به نفع مسئولان دانشگاه آزاد بیانیه صادر می‌کنند، این در حالی است که این تشکل‌ها تشابه اسمی با اتحادیه‌های دانشجویی قانونی دارند از نظر ما رسمیت ندارد.

عباسیان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه که اخیرا در حمایت از جاسبی بیانیه صادر کرده است از سوی اطرافیان مسئولان دانشگاه آزاد راه اندازی شده و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در آینده نزدیک تخلفات این تشکل دانشجویی را اعلام خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
sharmandeh
UNITED STATES
۱۵:۱۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۰
۰
۰
هر چند که هنوز چشم آب نمیخوره که با رفتن جاسبی
تغیری بنیادی در دانشگاه آزاد رخ بده و معتقدم که
ممکنه جاسبی رفته باشه ولی سایه اش هنوز هست
اما امیدواریم که روزی واقعا به شکایات مردم توجه بشه
خود بنده دانشجو یی میشناسم از بستگان که هدف انتقام گیری
مسولین دانشگاه واقع شد بدون دلیل و حاصل شش سال تحصیل و پرداخت
شهریه های گزاف شد یک فوق دیپلم که خوشبختانه آنرا هم نگرفت
و برای ادامه تحصیل به امریکا آمد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۰
۰
۰
be shoma che rabti dare....
ma daneshjooyaye daneshgahe azad az haghe khodemoon defa mikonim
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها