کد خبر: ۳۵۴۶۰۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۲۳ آذر ۱۳۹۴
فرمانده انصارالله تایید کرد: یگان موشکی یمن، پایگاه نظامی خمیس مشیط عربستان را با یک فروند موشک بالستیک «قاهر 1» که نوع ارتقا یافته موشک روسی «سام 2 »است، هدف گرفت.

کمیته‌های انقلابی یمن دیروز (یکشنبه) پایگاه نظامی «خمیس مشیط» در استان عسیر عربستان را با یک فروند موشک بالستیک «قاهر 1 » درهم کوبیدند.

این نوع موشک‌ها ساخت روسیه است اما در یمن و به دست کارشناسان ارتش و جنبش انصار الله ارتقا یافته تا برای دفاع در برابر حملات وحشیانه سعودی- آمریکایی علیه یمن به کار گرفته شود.

«علی الحوثی» یکی از فرماندهان نظامی انصارالله به خبرنگار فارس گفت: این سامانه موشکی در سال 1956 به یمن رسید و اولین بار در تابستان 1960 در حادثه سقوط هواپیمای جاسوسی آمریکا U-2 به کار گرفته شد.

مصری‌ها و سوری‌ها در جنگ 1973 از این نوع سامانه موشکی SA-2  در سرنگونی هواپیماهای اسرائیلی استفاده می‌کردند و به دلیل قدرت آن در نابودی اهداف خیلی زود شناخته شد و احتمال اصابت آن به هدف با یک موشک 78 درصد با 2 موشک 86 درصد و با سه موشک 98 درصد است.

موشک «قاهر1 » همان موشک سام 2 است که سامانه آن قابلیت جابجایی دارد و در کشورهایی مثل الجزایر، آنگولا، کوبا، هند، عراق، لیبی، روسیه، سوریه، ویتنام، یمن، چین،مصر و دیگر کشورها کاربرد دارد.

موشک سام 2 در داخل یمن توسعه یافته و به موشک زمین به زمین تبدیل شده است و طی دو مرحله با سوخت جامد و مایع کار می‌کند، طول آن یازده متر، وزن 2 تن و وزن کلاهک جنگی آن 200 کیلوگرم و برد کنونی آن پس از توسعه به 250 کیلومتر رسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مادون قرمز
ROMANIA
۱۳:۵۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
الله اکبر. آفرین
عربستان باید بداند ایران برای حفظ و تثبیت منافع منطقه ای و دفاع از همپیمانانش و حفظ بشار اسد جدّی است و بهایش را هم می پردازد.

باید دید عربستان هم می تواند زیر موشکهای یمن تاب بیاورد؟
ترکیه توریستی چطور؟
می تواند بخاطر تجاوزش به خاک عراق، موشکهای سازمان بدر را نوش جان کند؟
پاسخ
مادون قرمز
ROMANIA
۱۸:۱۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
ما نسبت به ریخته شدن خون یک شیعه بی گناه آنقدر حساسیت داریم که پوزه ظالم را به خاک بمالیم.و برای اینکار از به راه افتادن جنگی تمام عیار باکی نداریم. ما مرد جنگیم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها