کد خبر: ۳۵۵۷۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۲۹ آذر ۱۳۹۴
جهانِ خسته از ظلم خود را برای روز زیبای مهربانی آماده کند
آیت‌الله صافی گلپایگانی در یادداشتی به‌مناسبت نهم ربیع‌الأول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) گفت:‌ امروز همگان وظیفه داریم که خصوصیات و امتیازات جامعه مهدوی و دولت کریمه الهی را به جهان معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله صافی گلپایگانی در یادداشتی به‌مناسبت نهم ربیع‌الأول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) گفت:‌ امروز همگان وظیفه داریم که خصوصیات و امتیازات جامعه مهدوی و دولت کریمه الهی را به جهان معرفی کنیم، متن یادداشت این مرجع تقلید به شرح زیر است:

روز شریف نهم ربیع‌المولود از ایام‌الله بزرگ و مقدس است. این روز فرخنده و پربرکت، آغاز ظهور ولایت حضرت ولی‌الله الاعظم امام مبین و حصن حصین بقیة‌الله فی‌الأرضین موعود انبیاء مرسلین، خاتم الأوصیاء المعصومین، مولانا المنتظر و العدل‌المشتهر و الإمام الثانی عشر الحجة بن‌الحسن المهدی ارواح العالمین له الفداه است و در حقیقت، باید گفت که از امروز و از درون تاریخ هجری، تاریخ نوین عصر مهدوی آغاز می‌شود.
این روز، سر آغازی است برای عصری که جهان در پیش رو دارد و در طول حضور بشر در روی زمین بی‌سابقه است و ویژگی‌های آن در عصر هیچ یک از انبیا و رجال، ظاهر نشده است؛ عصری که در آن زمین پر از عدل و قسط شده و همه جا امنیّت و آرامش و اطمینان حاکم شود و میلیاردها بشر در همه جا زیرپرچم حکومت واحد و قانون واحد قرار بگیرند و برکات زمین و آسمان ظاهر گردد عصری نمونه است.

عصر مهدوی، یعنی نفی تمام ضعف‌ها و فسادها، یعنی انتظارِ چنان جامعه واحد جهانی و مدینه فاضله حقیقی که همه ارکان و اعضا و نهادهایش همان‌گونه که طرح آن از طرف شخص رسول اعظم صلّی‌الله علیه‌ و آله داده شده، مانند اعضای بدن انسان واحد، انجام وظیفه می‌کنم.
مسیر همه جوامع به سوی این جامعه است و رسیدن بشر به این جامعه، سنت الهی و قاعده تخلف‌ناپذیر است، هر کس که بخواهد مانع از تحقق این جامعه مهدوی شود معارضه و ممانعت وی در هم کوبیده می‌شود.
در اینجا تذکر این نکته مناسب است که تا دنیا به آن عصر و جامعه بزرگ مهدوی نرسیده است جامعه‌های فعلی اگر بخواهند در سعادت، آسایش، قدرت، قوت، عزت و عدالت، زندگی کنند باید همان اصول و مبانی جامعه مهدوی را اصل و مبنای حیات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود قرار دهند و آن را معیار بدانند و صلاح یا فساد خود را با آن بسنجند.
اکنون با این میزان از جوامع کوچک شهری و روستایی، می‌توان جامعه‌ای را که مهدوی است‌ شناسایی کرد؛ در هر شهر و روستایی که حق رعایت می‌شود، از حق حمایت می‌کنند، به حق عمل می‌کنند، اتحاد و برادری به چشم می‌خورد، تعلیم و تربیت صحیح و تقدیر از اخیار و دانشمندان در آنجا رایج است، در امانت خیانت نمی‌کنند و خلاصه، حیات دینی و انسانی دارند؛ آن جامعه «اگر چه کوچک هم باشد» جامعه مهدوی است.
امروز همگان وظیفه داریم که خصوصیات و امتیازات جامعه مهدوی و دولت کریمه الهی را به جهان معرفی کنیم که جهان تشنه عدل و مواسات و جهانِ خسته از ظلم و جنایات و قتل و خونریزی خود را برای روز رهایی و روز زیبای مهربانی آماده کند و امیدوار و منتظر وعده الهی برای برپایی حکومت واحد عدالت باشد که «إنّهم یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً» اللهم اجعلنا من أنصاره و أعوانه.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها