کد خبر: ۳۵۶۶۹۹
زمان انتشار: ۰۸:۴۶     ۰۶ دی ۱۳۹۴
يت الله امامي کاشاني، امام جمعه تهران به نقل روايت‌هايي در مورد شهيد مدافع حرم، محسن فرامرزي که از اعضاي تيم حفاظت او بوده است، اشاره کرده و به ذکر خاطره‌اي از سفر کربلا به همراه اين شهيد والامقام پرداخت.
به گزارش پایگاه 598، پيکر مطهر شهيد مدافع حرم، محسن فرامرزي روز جمعه بر روي دستان مردم تهران تشييع و در گلزار شهداي يافت آباد به خاک سپرده شد. اين شهيد که از اعضاي تيم حفاظت آيت الله امامي کاشاني بود، در دفاع از حرم عقيله بني هاشم و در عمليات مستشاري به دست تروريست‌هاي تکفيري در سوريه به شهادت رسيد.

آيت الله امامي کاشاني در مراسم تدفين اين شهيد گفت: شهادت‌هايي که در مکاني مثل عراق يا سوريه رخ مي‌دهد، شهادت در راه کشور سوريه يا عراق نيست. در اين نوع شهادت چند نکته وجود دارد، اول اين که دشمن براي اين که مظاهر اسلام را از بين ببرد، قصد دارد جاهايي که نداي اسلام از آن بلند است را از بين ببرد. نظير آن را در سامرا ديديم. دشمن يا به رنگ داعش يا غير از آن، با حمايت رژيم صهيونيستي و رژيم پليد سعودي، در پشت جبهه افرادي جاني را بسيج کرده است.

وي افزود: اگر فداکاري اين بچه هاي ما در عراق و سوريه نبود، اين قوم پليد داعش و گروه هاي مختلفي که درست کرده‌اند، اين کشورها را مي گرفتند و مظاهر اسلام را با خاک يکسان مي‌کردند. يعني حتي حرم حضرت زينب و حضرت رقيه(س) در سوريه و حرم‌هاي مطهر در عراق را هم تخريب مي‌کردند. اين فقط يکي از اهدافشان بود.

آيت الله امامي کاشاني با بيان اين که اين شهادت و فداکاري با فداکاري دوران 8 سال دفاع مقدس فرق دارد، تصريح کرد: در زمان امام و حصر آبادان، امام (ره) فرمودند که جوان‌ها بايد بروند و رفتند و حصر آبادان شکسته شد. اگر دشمن مي‌آمد به جمهوري اسلامي لطمه وارد مي‌شد.

وي با اشاره به اين که آن کشورها، مثل آبادان و جاهاي ديگر نيست، گفت: دشمن مي‌خواست بعد از غلبه و از بين بردن تمام مظاهر اسلام و تشيع، دولت داعش تشکيل دهد يعني دولت سوريه و عراق، دولت داعش مي‌شد و ريشه اسلام را مي‌خشکانيد.

آيت الله امامي کاشاني با بيان اين که مقام اين شهادت خيلي بالا است، افزود: اگر فداکاري اين شهدا نبود، جنگ به داخل کشور کشيده مي‌شد، بنابراين اين شهداي مدافع حرم خواب دشمنان را بر هم زدند تا نتواند به هيچ کدام از اهداف خود برسد. من مدت زيادي با اين شهيد عزيز بودم، هميشه مي‌گفتم عقل، تدبير، تقوا و ايمان فرامرزي از خيلي انسان‌هاي سالخورده بيشتر است و تجربه دارد. او را خوب مي‌شناختم.

امامي کاشاني به ذکر خاطره‌اي از سفري که چند سال پيش با شهيد فرامرزي به کربلا داشت، اشاره کرد و گفت: در اين سفر وقتي به قتلگاه رفتيم، ايستاديم تا زيارت کنيم. همان طور که اين شهيد کنارم بود متوجه زمزمه او شدم که به امام حسين(ع) مي گفت :"هل من ناصر ينصرني"، من ناصر تو هستم و مي‌خواهم ناصر تو باشم. از همان زمان متوجه شدم در فکر شهادت است.

وي خطاب به شهيد، گفت: آقاي فرامرزي شما راه را درست رفته‌اي، هم در گفتارت و هم در کردارت صادق بودي و هم الان جسدت صادق و روح شما حاضر است.

پيکر مطهر شهيد، با "لبيک يا حسين" تشييع کنندگان، در جوار شهداي گمنام گلزار شهداي يافت آباد به خاک سپرده شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها