کد خبر: ۳۵۷۳۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۰ دی ۱۳۹۴
ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور خانواده‌های شهدای مسیحی و اهل سنت مدافع حرم و به میزبانی بانوان پیشمرگ نهاوندی و با رونمایی از قطعه «گردان نانواها» در تقدیر از بانوان جهادگر روستای خانوک آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه 598، اجرای مراسم را علی صدری‌نیا، کارگردان و گوینده مجموعه کلیپ طنز «دکتر سلام» برعهده داشت و بخش‌های «نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی»، «لوح‌نگار» و «پوستر فیلم» برگزیدگان خود را شناختند و هیات داوران لوح افتخار این بخش را به رضا دمیرچی برای نویسندگی اثر «اقتصاد مقاومتی و نقش شبکه‌های استانی در فرهنگسازی» و مجید حسینی‌نصر برای نویسندگی اثر «نقش عبودیت در رئالیزم دینی» اهدا کرد.

همچنین هیات داوران در بخش «پژوهش‌های سینمایی»، 2 لوح افتخار جشنواره را به جوادامین خندقی برای نویسندگی اثر «سینمای سیاسی، سیاست سینمایی» و محمدجواد کربلایی برای نویسندگی اثر «بازنمایی روحانیت در سریال پرده‌نشین» تقدیم کرد. در بخش «لوح‌نگار» نیز لوح افتخار به محسن کریمی‌آذر برای  اثر «بررسی ادعای تقلب در انتخابات 88 » و احسان صفرزاده برای اثر «دلتافورس» اهدا شد.  در بخش مسابقه «پوستر فیلم»، اسماعیل چشرخ، طراح پوستر فیلم‌ «چالش سطل آب و یخ» و امین دایی، طراح پوستر فیلم‌ «خاکستر و برف» لوح تقدیر گرفتند و فانوس به محمد اسفندیاری، طراح پوستر فیلم «وام اهلی» تقدیم شد.

در بخش دیگری از افتتاحیه ششمین جشنواره عمار، مادر شهیدان خالقی‌پور با حضور روی سن برنامه، در سخنانی با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: جشنواره عمار هر ساله بهتر از سال گذشته در حال برگزاری است.  وی با بیان اینکه امیدوارم جشنواره مردمی عمار ماهیت مردمی خود را حفظ کند، افزود: خط مشی جشنواره‌های کشور مشخص است اما این جشنواره میزبان خانواده‌های شهداست، خانواده‌هایی که امروز به حاشیه رفته‌اند.  مادر شهیدان خالقی‌پور با بیان اینکه جشنواره عمار، خانواده‌های شهدا را به صحنه بازگردانده است، اظهار داشت: میهمانان عمار را ننه‌سکینه‌ها و ننه‌عصمت‌هایی تشکیل می‌دهند که رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های بسیاری از خود به جا گذاشتند. 

وی با اشاره به اکران فیلم‌های مردمی عمار در نقاط مختلف کشور و روستاهای دورافتاده گفت: عمار در آینده نزدیک از مرزها عبور خواهد کرد و نام جمهوری اسلامی ایران را در سراسر جهان به اهتزاز در خواهد آورد.  در ادامه مراسم نادر طالب‌زاده، داور ششمین جشنواره مردمی عمار نیز در سخنانی گفت: عمار حقیقتا خلأیی در ویترین سینمایی کشور بود که با حرکت جهادگونه این خلأ پر شد. وی افزود: عمار را حامیان حقیقت و منادیان اسلام حقیقی تشکیل می‌دهند. دبیر جشنواره عمار با بیان اینکه در برهه کنونی در حرکت‌های آزادی‌خواهانه، نام اسلام وجود دارد، تصریح کرد: رسانه‌های آمریکا با تمام توان خود در حال گسترش اسلام‌هراسی در جهان هستند و اسلام به موضوع‌ محوری مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا تبدیل شده است.  وی ادامه داد: باید تلاش کرد لکوموتیو انقلاب اسلامی و اسلام حقیقی با رسانه پشتیبانی شود و امیدواریم با عنایات امام زمان(عج) شاهد آثاری قوی در جشنواره عمار باشیم.

بعد از پذیرایی، جایزه ویژه «دستکش ننه عصمت»، در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، توسط «گردان نانوایان خانوک» به محمدباقر مفیدی‌کیا، فیلمساز جوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به خاطر تلاش‌های وی در این عرصه اهدا شد. 

محمدباقر مفیدی‌کیا با اشاره دیدار دست‌اندرکاران جشنواره عمار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در آن دیدار همه عماریون از سراسر کشور برای دیدار با رهبری به تهران آمدند و در آن روز یک نفر همه را به سوی بیت رهبری روانه می‌کرد اما خود به دلیل کمبود جا یا امر دیگری به دیدار حضرت آقا نیامد و این ازخودگذشتگی را انجام داد. در آن لحظه احساس کردم که جنس این جشنواره متفاوت‌تر از دیگر جشنواره‌هاست. 

وی با بیان اینکه مالک جشنواره عمار خانواده شهدا هستند، اظهار داشت: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد پیشرفت ایران تا آنجا باشد که دانشمندانش را به جرم دانش هسته‌ای ترور کنند. مفیدی‌کیا ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که ما هنرمندان انقلابی نیز به واسطه هنرمان در لیست ترور موساد قرار بگیریم.  در ادامه مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره عمار با پخش کلیپی از «گردان نانوایان خانوک» به عنوان فعالان مردمی انقلاب اسلامی تقدیر شد.

پس از این برنامه، علیرضا افتخاری، ترانه «گردان نانواها» را در تقدیر از «کَل زهرا» و فعالان پشت جبهه 8 سال دفاع‌مقدس در روستای خانوک و سراسر کشور به صورت زنده اجرا کرد و در ادامه مراسم لوح افتخار بخش «فیلم ما» به سپیده شراهی برای ساخت اثر «برادرانه» در بخش محله ما و به آقایان سیدمحمدعلی محمودی و سروش سرابسیمی برای اثر «رومیزی» در بخش «مدرسه ما» و محمدحسین سلیمیان برای اثر «چماق و هویج» اهدا شد و فانوس بخش «فیلم ما» به مسعود دهنوی برای ساخت فیلم «عامل مشترک» در بخش محله ما تقدیم شد. 

جایزه بخش مسابقه «تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی به نقی نعمتی، سازنده تیزر فیلم «خاکستر و برف» تعلق گرفت و فانوس این بخش به ایمان گودرزی، سازنده تیزر «شهدای ترور» تقدیم شد. همچنین هیات داوران، جایزه ویژه این بخش را به محمدباقر مفیدی‌کیا سازنده تیزر «دختر شینا» اهدا کرد. هیات داوران پس از بررسی 30 اثر راه‌یافته به بخش مسابقه «نماهنگ»، لوح افتخار جشنواره را به آقای محمد رضوانی‌پور برای ساخت کلیپ فرهنگی «من کالای ایرانی را انتخاب می‌کنم» اهدا کرد. همچنین هیات داوران در بخش «نماهنگ» لوح افتخار جشنواره را به محمدرضا رضائیان برای ساخت نماهنگ «شبیه افسانه‌ها» تقدیم کرد. 

  • در آخرین بخش از آیین افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، میهمانان این مراسم به تماشای انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» به کارگردانی رسول آذرگون نشستند که با نگاهی کودکانه مساله هسته‌ای را از آغاز تاکنون و با تمثیل‌های کودکانه روایت می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها