کد خبر: ۳۵۷۶۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۱۳ دی ۱۳۹۴
عضو ارشد کارگزاران سازندگی تاکید کرد:آنچه در برجام در دولت آقای روحانی و در سایه هدایت‌ها وپشتیبانی‌های رهبر معظم انقلاب روی داد به معجزه شبیه اس.٬

به گزارش پایگاه 598، حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اخیراً طی سخنانی در یک میتینگ سیاسی اظهار کرده است:‌ آنچه در برجام در دولت آقای روحانی و در سایه هدایت‌ها و پشتیبانی‌های رهبر معظم انقلاب روی داد به معجزه شبیه است.

به گزارش ایلنا، وی افزوده است:‌ زیرا برای اولین بار کشوری که مشمول فصل هفتم شورای امنیت بود بدون جنگ و با سربلندی از آن خارج شد. توسط یک قطعنامه 6 قطنامعه قبلی شورای امنیت و توسط یک قطعنامه 12 قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لغو شد!

 

*برجام و توافقات هسته‌ای قبلی، پیش از این از جانب کسانی همچون محمد نهاوندیان، هاشمی رفسنجانی، مسعود پزشکیان و ... نیز به «فتح‌الفتوح»، «برجسته‌ترین معاهده تاریخ معاصر» و «معجزه» تشبیه شده بودند.

با این حال به نظر می‌رسید لااقل پس از تحریم‌های پسابرجامی اخیر آمریکا که در زمینه‌هایی مثل گردشگری، موشکی، تحریم سپاه پاسداران و دستبرد به دارایی‌های ایران؛ اعمال و یا اعلام شده‌اند؛ این خوانش معجزه‌محور از برجام! نسبت به رقیق‌سازی دیدگاه خود اقدام کند و عذر تحلیل‌های غلطش از بابت امید بستن به برجام را بخواهد.

برجام بر اساس وعده‌هایی که دولت و جریان خاص به مردم دادند قرار بود «ارزانی» به بار بیاورد، چیزی به نام سوء تفاهم میان ایران و آمریکا را برطرف کند، موجب لغو تمام تحریم‌ها شود و از اعمال تحریم‌های جدید نیز خودداری کند.

اما اکنون و پس از دو و نیم سال وعده و وعید و درخواست از مردم برای برگزاری «جشن هسته‌ای»! نه تنها هیچیک از وعده‌های فوق عملی نشده‌اند بلکه از جانب دولت شنیده می‌شود که «مگر همه چیز پول است»؟! و ایضاً سخنانی نظیر بخش دوم حرف‌های مرعشی بعنوان دستاورد به مردم عرضه می‌شود.

(مقولات دیگری مثل شرکت ایران در اجلاس تصمیم‌گیری برای سوریه، قرآنی که پوتین به رسم تحفه آورد و چیزهایی که مردم نمی‌فهمند! نیز بعنوان سایر دستاوردهای برجام معرفی شده‌اند.)

تحلیلگران معتقدند که جریان خاص، هویت خود را به گونه‌ای به برجام گره زده است که شکست آنرا شکست خود می‌داند و لذا حتی برای لباس نپوشیده پادشاه هم کف می‌زند و از بابت دستاوردهای ندیده و رخ نداده اظهار شعف می‌کند.

این بی‌دستاوردی اما در وهله اول برای مردم و افکار عمومی محرز شده است و به نظر می‌رسد عده‌ای نیز با طرح بهانه‌هایی مثل «دولت ابزارهای لازم را در اختیار ندارد» و «عده‌ای می‌خواهند مانع لمس شدن دستاوردهای برجام شوند»! شاید سعی دارند با این محرزشدگی برای مردم مقابله کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها