أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۵۸۲۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۱۶ دی ۱۳۹۴
کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا روز پنج شنبه طرح جدیدی را برای افزایش تحریم ها علیه ایران بررسی خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا قرار است پنج شنبه لایحه جدیدی را درباره ادعای این کشور در حمایت ایران از تروریسم بررسی کند.

در صورت تصویب این طرح، دولت اوباما نمی تواند بعضی از بانکهای ایرانی را تحت قانون برجام از تحریم ها آزاد کند و تنها در صورتی می تواند تحریم های ایران را بردارد که از کنگره مجوز قانونی دریافت کرده باشد.

طبق این قانون بانکهایی می توانند از تحریم ها آزاد شوند که از شرکت های مرتبط با سپاه پاسداران یا سازمانهای تروریستی خارجی و یا اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط به تولید سلاحهای کشتار جمعی ایران حمایت نکرده باشند.

طبق بند دوم این طرح، رئیس جمهور آمریکا باید اطمینان کنگره را از این مسئله جلب کند که بانکهایی مثل بانک سپه از اشخاص یا سازمانهای مربوط به تحریم های تحت قانون ۱۳۳۸۲ کنگره حمایت نکرده باشند.

بر اساس طرح پیشنهادی، بانکهایی مثل بانک سپه به خاطر حمایت مالی از حزب الله لبنان می توانند بر اساس قانون ۱۳۳۸۲ کنگره همچنان در فهرست تحریم های آمریکا باقی بمانند. آمریکا ادعا می کند بعضی از بانکهای ایرانی با حمایت از حزب الله از تروریسم بین المللی حمایت کرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها