کد خبر: ۳۵۹۹۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۲۷ دی ۱۳۹۴
عضو هیات‌مدیره و کمیته فنی باشگاه استقلال می‌گوید مشکل استقلال در نقل و انتقالات و جذب بازیکن این است که تیم‌ها حاضر نیستند ستاره و نفرات تاثیرگذار خودشان را به استقلال یا سایر تیم‌ها بدهند.
به گزارش پایگاه 598، مسعود معینی به دلایلی مخالف جذب بازیکن خارجی است و به پرویز مظلومی توصیه می‌کند تا مانند آرسن ونگر و آرسنال سراغ بازیکن‌سازی و کشف استعداد برود. به نظر او یک هافبک بازیساز و یک هافبک تهاجمی نیازهای اصلی و اساسی استقلال در نقل و انتقالات است.

 

اظهارات معینی را در ادامه می خوانید:

 

* نقل و انتقالات باشگاه چطور پیش می‌رود؟

- نقل و انتقالات که هنوز مشخص نیست. تا امروز فقط با مهدی مومنی از نفت تهران قرارداد بستیم و نسبت به یک هفته، 10 روز هنوز هیچ تغییری نکرده است. صحبت‌هایی با یکی، دو بازیکن خارجی انجام دادیم اما زیاد راغب به جذب بازیکن خارجی نیستیم. حالا باید ببینیم در روزهای باقی مانده کارها چطور پیش می‌رود و چه شرایطی پیدا می‌کنیم.

 

* نقل و انتقالات کمی کند و ضعیف پیش نمی‌رود؟

- بیماری آقای پورحیدری و وضعیتی که برای ایشان پیش آمد روی کار استقلال تاثیر گذاشت. منصورخان حلقه اتصال میان تیم و باشگاه بود و بیشتر کارها را خودش پیگیری و هماهنگ می‌کرد. به هر حال آقای پورحیدری صاحب‌نظر بودند و حضورشان کمک بزرگی بود. اما متاسفانه با شرایطی که دارند در بحث نقل و انتقالات نمی‌توانند کنار ما باشند.

 

* پرویز مظلومی اسم چند بازیکن را به باشگاه داد تا برای نیم‌فصل جذب شوند اما تا امروز تقریبا هیچ‌کدام محقق نشده است.

- وقتی تیم‌ها بازیکنان برجسته خودشان را به ما نمی‌دهند کاری از دست کسی برنمی‌آید. مثل ما که حاضر نیستیم بازیکنان خوب‌مان را به تیم دیگری بدهیم. مثلا مدیریت باشگاه جلسه‌ای با مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد داشت که به توافق نرسیدند. در حال حاضر مساله مهم و مشکل اصلی این است که در فوتبال‌مان با محدودیت و کمبود هافبک خوب روبه‌رو هستیم. تا به امروز تنها بازیکنی که توانسته بود یک هافبک بازیساز در استقلال را پر کند و پوشش دهد امید ابراهیمی است. اما تمام فشار خط هافبک روی دوش امید و همین‌طور روزبه چشمی است و باید قدر این دو بازیکن خوب و موثر را بدانیم. اما ابراهیمی نمی‌تواند نقشی مانند مجتبی جباری را در استقلال داشته باشد. در خط هافبک نیاز به جذب دو بازیکن داریم؛ یک هافبک طراح و بازیساز که توانایی مدیریت و اداره کردن تیم را داشته باشد. اما متاسفانه در فوتبال‌مان بازیکنانی مثل علی جباری یا علی پروین که بتوانند تیم را مدیریت و رهبری کنند، نداریم. این فقط مشکل استقلال نیست و شما پنج، شش تیم صدر جدولی را نگاه کنید می‌بینید که آنها هم پلی‌میکر یا یک بازیکن لیدر و رهبر در مرکز زمین ندارند. فوتبال ما در حال دگرگون شدن و تغییر نسل است و باید بتوانیم چنین بازیکنی را شناسایی کرده و برای سه، چهار سال آینده پرورش دهیم. اما در حال حاضر مشکل این است که یک هافبک طراح و باتجربه هم داشته باشیم. در فوتبال‌مان کمبود چنین بازیکنانی داریم که مثل جباری و پروین قدرت رهبری داشته باشند. مثلا در یک مقطع زمانی کمبود دروازه‌بان خوب داشتیم و مجبور بودیم دروازه‌بان خوب وارد کنیم و حالا این کمبود را در هافبک طراح و بازیساز داریم. استقلال در خط هافبک بازیکنی مثل مهدی رحمتی درون دروازه می‌خواهد. تسلط رحمتی روی خط دفاع خیلی به ما کمک کرده و خیلی از امتیازهایی که گرفتیم را مدیون او هستیم. رفتار، مهارت، انگیزه و توانایی‌های مهدی خیلی به ما کمک کرد. در خط میانی هم بازیکنی با ویژگی‌های رحمتی می‌خواهیم. هافبک دیگری هم در پشت مهاجم‌ها می‌خواهیم که بتواند حملات را تکمیل کند و به مهاجم‌ها اضافه شود. مثل و نمونه کامل چنین بازیکنی در فوتبال ما علی کریمی است. حالا شما بگویید چنین بازیکن‌هایی کجا و در کدام تیم‌ها‌ هستند و کجا پیدا می‌شوند تا سراغ آنها برویم.

 

* در چنین شرایطی پرویز مظلومی باید چطور ضعف تیمش را برطرف کند؟

- تنها راه حل این است که از رده‌های پایین‌تر مثل لیگ آزادگان و حتی لیگ دو بازیکن‌های خوب و مستعد را شناسایی کنیم و به آنها انگیزه و میدان بدهیم. درست مانند کاری که آرسن ونگر در آرسنال می‌کند؛ او بازیکنان جوان و مستعد را شناسایی و در تیمش تبدیل به ستاره می‌کند.

 

* می‌گویند هیات‌مدیره فیلم چند بازیکن خارجی را تایید کرده و به پرویز مظلومی گفته می‌تواند از میان آنها یکی را انتخاب کند.

- ایجنت‌ها فیلم چند بازیکن خارجی را در اختیار آقای افشارزاده قرار داده‌اند. ایشان هم یک کپی از این فیلم‌ها را به من داده‌اند و یک نسخه هم در اختیار آقای مظلومی است. آقای افشارزاده نظر ما را هم درمورد خارجی‌ها می‌پرسد. اما بعید می‌دانم بازیکن خارجی بگیریم چون تجربه خوبی از خارجی‌ها نداریم. گذشته از این، در حال حاضر مشکلات مالی هم داریم. به این‌ها بیش از یک میلیون دلار بدهی که به خارجی‌ها داریم را هم اضافه کنید. در این شرایط آوردن بازیکن خارجی مقرون به صرفه نیست. مگر پرسپولیسی که خوب کار می‌کند، بازیکن خارجی دارد؟!

 

* اگر موفق به جذب هافبک طراح نشوید، امید ابراهیمی می‌تواند این نقش را برای استقلال ایفا کند؟

- تا به امروز امید چنین نقشی برای استقلال ایفا می‌کرد و کارش فوق‌العاده است. کارلوس کی‌روش هم عنوان کرده که امید بازیکن دونده، شوتزن و باهوشی است که در جریان بازی انتخاب‌های خوبی دارد و پاس‌های خوبی می‌دهد و توپ را در مسیر صحیح به گردش درمی‌آورد. اما او نمی‌تواند به تنهایی در مرکز زمین قرار بگیرد. امید باید هافبک آزاد باشد تا بتواند از تمام ظرفیت و توانایی‌هایش استفاده کند. در خط هافبک به دو بازیکن دیگر نیاز داریم تا در کنار ابراهیمی و چشمی قرار بگیرند.

 

* ماجرای تهدید به اعتصاب بازیکنان استقلال صحت دارد؟

- به هیچ وجه صحت ندارد. این شایعه‌ها را برای به حاشیه بردن استقلال درمی‌آورند. با وجود مشکلاتی که هست، بازیکنان استقلال متعصب و همدل برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند. تلاش و هدف تمام بازیکنان و مدیران باشگاه موفقیت تیم است.

 

* پرویز مظلومی نسبت به آینده تیمش نگران است و مدام از مشکلاتی که هست گلایه دارد و اعتراض می‌کند.

- مربی‌ها همیشه گلایه دارند و اعتراض می‌کنند. فقط هم پرویز مظلومی نیست و تمام مربی‌ها وقتی مصاحبه می‌کنند، از مشکلات و کمبودها می‌گویند تا همه بدانند در چه شرایطی هستند و این موضوع تازه‌ای نیست. در استقلال همه از جمله آقای مظلومی برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند.

روزنامه گل


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها