کد خبر: ۳۵۹۹۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۲۷ دی ۱۳۹۴
تقویم روزانه فوتبال؛
تقویم امروز فوتبال به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 27 دی اختصاص دارد.
به گزارش پایگاه 598، در تقویم امروز فوتبالی به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 27 دی (17 ژانویه) می‌پردازیم.

*جنجال در دربی و نیمه تمام ماندن بازی

27 دی 1349، دربی ششم پرسپولیس و استقلال برگزار شد و به جنجال کشیده شد.

در این مسابقه، پرسپولیس ستارگانی مثل علی پروین و همایون بهزادی را در اختیار داشت و خیلی زود و در دقیقه 2 توسط حسین کلانی به گل رسید، اما استقلال در دقیقه 75 به وسیله عباس مژدهی، بازی را به تساوی کشاند.

در دقایق پایانی مسابقه، محراب شاهرخی در یک برخورد روی زمین افتاد و بازیکنان پرسپولیس به بازی خشن مدافع استقلال اعتراض کردند و بازی به صحنه درگیری بازیکنان دو تیم تبدیل شد.

داور مسابقه، مهدی لواسانی از استقلال و حسین کلانی و همایون بهزادی از پرسپولیس را اخراج کرد این درگیری‌ها آنقدر ادامه یافت تا بازی نیمه تمام بماند، نتیجه این مسابقه، یک سال پس از دربی چهارم که آن هم نیمه‌ تمام ماند و سه بر صفر به سود استقلال اعلام شد، باز هم فدراسیون فوتبال، سه بر صفر به سود استقلال اعلام کرد تا دومین دربی در یک سال باشد که نیمه تمام می‌ماند و نتیجه آن سه بر صفر به سود استقلال اعلام می‌شود.

نکته جالب این مسابقه این بود که داور آن، همان داور دربی نیمه تمام قبلی بود.

*چهارمین دربی پیاپی بدون گل

27 دی 1392، شهرآورد 78 برگزار شد که مثل 3 مسابقه قبلی این 2 تیم، با نتیجه بدون گل پایان یافت.

بعد از دربی معروف سه بر دو، هت تریک ایمون زاید، پرسپولیس و استقلال در سه مسابقه بعدی هیچ گلی را نتوانستند وارد دروازه یکدیگر کنند و در این دربی هم 2 تیم با ارائه یک بازی کسل کننده، صفر – صفر شدند تا چهارمین دربی پیاپی بدون گل، رقم بخورد.

این مسابقه، آخرین دربی 2 تیم بود که با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

سعید مظفری‌زاده، داور این مسابقه، بعد از بازی از داوری خداحافظی کرد.

*پرتماشاگرترین بازی در لیگ انگلیس

17 ژانویه 1948، در مسابقه منچستریونایتد و آرسنال در لیگ انگلیس، 83.260 نفر به ورزشگاه آمدند که رکورد پرتماشاگرترین بازی در لیگ انگلیس به ثبت رسید.

این دیدار به دلیل تعمیرات ورزشگاه اولدترافورد، در ورزشگاه ماین‌رود که ورزشگاه اختصاصی منچسترسیتی بود انجام شد که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

این مسابقه پرتماشاگرترین مسابقه در لیگ انگلیس و دومین مسابقه پرتماشاگر در کل بازی‌های انگلیس بعد از دیدار منچسترسیتی و استوک‌سیتی در جام حذفی سال 1934 که 84.469 نفر تماشاگر داشت، بود.

البته آن مسابقه هم در همین ورزشگاه ماین‌رود برگزار شد، ورزشگاهی که در سال 2002، منچسترسیتی آن را ترک کرد و به ورزشگاه جدید، نقل مکان کرد.

*بارسلونا فراتر از یک باشگاه

17 ژانویه 1968، رئیس جدید باشگاه بارسلونا، ناریس دکارراس در سخنرانی خود اعلام کرد که شعار باشگاه بارسلونا این خواهد بود: "فراتر از یک باشگاه" 
این عبارت به شعار رسمی باشگاه بارسلونا تبدیل شد.

کارراس در سال 1967، جانشین انریک لادنت شد که هفت سال ریاست این باشگاه را برعهده داشت اما دوره او کوتاه بود و در 18 دسامبر 1969 به دلیل اختلاف با اعضای هیئت مدیره باشگاه مجبور به استعفا شد.

*آخرین مسابقه کاپیتان در فولام

17 ژانویه 1970، جانی‌ هاینز، آخرین بازی خود را برای فولام انجام داد، او از سال 1952، کار حرفه‌ای خود را با فولام آغاز کرد و 658 بازی را در طول 18 سال برای این تیم انجام داد و 158 گل به ثمر رساند.

او رکورددار بیشترین بازی برای فولام است و در آن زمان رکوردار گلزنی در این باشگاه هم محسوب می‌شد که البته، گوردون دیویس در سال 1991، در این زمینه از او پیشی گرفت.

هاینز زمانی که به فولام آمد، این تیم در دسته دوم انگلیس و او کمک زیادی به این تیم کرد تا به لیگ برتر بیاید.

پله یک بار در باره او گفت که هاینز بهترین پاسوری است که تا به حال دیده است.

هاینز در سال 1970، فولام را ترک کرد و به آفریقای جنوبی رفت و بعد از پنج فصل در این کشور، بازنشسته شد.

او در سال 2005 به علت خونریزی مغزی درگذشت و پس از درگذشت او باشگاه فولام، شماره 10 وی را بازنشسته کرد و مجسمه او را در خارج از ورشگاه ساخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها