کد خبر: ۳۶۰۲۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۲۹ دی ۱۳۹۴
ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن اعلام كردند در حمله موشكي روز يكشنبه آنها كه پادگان «البيرق» در شرق شهر مارب، هدف قرار گرفت60 مزدور از جمله افسران و فرماندهان اماراتي و سعودي به هلاكت رسيده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، كيهان نوشت:

نيروي موشكي ارتش يمن صبح يكشنبه با موشك بالستيك «توشكا»، «پايگاه البيرق» در استان مارب واقع در شرق يمن را هدف قرار داده بودند. روز دوشنبه خبر رسيده كه اين حمله  دقيق موشكي خسارت زيادي به متجاوزان سعودي و اماراتي وارد كرده است. منابع نظامي يمني مي‌گويند، اين موشك با دقت به هدف خود اصابت كرد و يك اتاق عمليات مجهز به پيشرفته‌ترين دستگاه‌ها و سيستم‌هاي جاسوسي و رصد و نظارت را هدف قرار داد. به گزارش تسنيم،‌اين موشك همچنين سكوهاي پرتاب موشك و سامانه موشكي پاتريوت و انبارهاي سلاح و خودروهاي زرهي متجاوزان را نابود كرد. بنا به گفته منابع يمني، در اين حمله بيش از 60 نيروي متجاوز و مزدور از جمله افسران و فرماندهان سعودي و اماراتي و مزدوران شركت خصوصي امنيتي «بلك واتر» كه اخيرا وارد پادگان البيرق شده بودند، به هلاكت رسيدند.


اين سومين باراست كه ارتش وكميته‌هاي مردمي باموشك «توشكا» مقر متجاوزان و مزدوران را در خاك يمن مورد حمله قرار مي‌دهند. نخستين اين حملات درچهارم سپتامبرسال گذشته(14 شهريور) صورت گرفت كه براثر آن، مقرمتجاوزان در منطقه «صافر» دراستان «مارب» هدف قرارگرفت و189 متجاوز كشته شدند. دومين حمله نيروهاي يمني با موشك توشكا در 14 سپتامبر سال گذشته (24 شهريور) رخ داد كه طي آن مقر فرماندهي متجاوزان در«باب المندب» هدف قرار گرفت و در پي آن 157 نفر به هلاكت رسيدند. در همين حال ديروز شبكه الميادين از هلاكت دستكم 10 نظامي متجاوز سعودي ديگر در غرب يمن خبر داد.

ورود دومين گروه نظاميان بحريني به عدن
همزمان با اين شكست‌ها و به دنبال ناكامي متجاوزان در اشغال شهرهاي يمن،  منابع آگاه محلي در استان «عدن»، ديروز از ورود نيروهاي نظامي جديد از ائتلاف عربي به سركردگي عربستان به مركز اين استان خبر داده است.


به گزارش فارس، اين منابع اعلام كردند كه نيروهاي رژيم آل‌خليفه مجهز به خودروهاي زرهي و نظامي، وارد بندر «الزيت» در استان عدن شدند تا در كنار ساير نيروهاي ائتلاف، به قتل عام غيرنظاميان بپردازند.


دوماه پيش نيز، 300 نظامي رژيم آل‌خليفه، مجهز به خودروهاي نظامي و زرهي پيشرفته براي همين ماموريت وارد عدن شدند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها