کد خبر: ۳۶۰۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از 10 روز سكوت در قبال ترور دانشمند هسته ای ایران مدعی شده است كه نام استاد شهید "مصطفی احمدی روشن" را فاش نكرده و حتي او را نمي شناخته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی اتهام ایران مبنی بر درز اطلاعات مربوط به یکی از دست اندرکاران برنامه هسته ای آن کشور که اخیرا ترور شده است را رد کرد.
"گیل تودور" سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است که  آژانس نام این فرد را فاش نکرده و اصلا او را نمی شناسد!
 
سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در عین حال در خصوص درز اطلاعات از این نهاد بین المللی سكوت كرد.
 
سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی 10 روز پیش ، درست پس از شهادت این استاد دانشگاه در وین كه چرا اسامی دست اندركاران برنامه هسته ای ایران از آژانس درز كرده و بدین وسیله زمینه سوء استفاده تروریست ها فراهم شده است، گفت: در این خصوص به هیچ وجه اظهار نظر نمی كنیم.
 
دیپلماتهای مستقر در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اینكه درز اطلاعات محرمانه كشورها از آژانس اعتراض كشورهای مختلف عضو این نهاد بین المللی را برانگیخته است ، تصریح كردند كه مدیركل آژانس باید در این زمینه پاسخگو باشد. 
 
این دیپلماتها با اشاره به ترور چند تن از دانشمندان هسته ای ایران طی دو سال گذشته، تاكید كردند كه كمیته ای باید ارتباط درز اطلاعات از آژانس را با این ترورها بررسی و روشن كند.
 
مقام های ایران می گویند بازرسان آژانس اخیرا با احمدی روشن گفتگو کرده بودند و احتمالا کسانی که او را به قتل رسانده اند، از اطلاعات آژانس استفاده کرده اند.
 
"احمدی روشن" دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف بود و شیوه شهادت این استاد دانشگاه همچون سایر ترورهای صورت گرفته توسط عوامل موساد و سیا از طریق چسباندن بمب مغناطیسی بوسیله نقلیه بوده است. به گفته منابع آگاه این بمب مغناطیسی مقابل درب خودرو در سمت راست آن چسبانده شده بود. 
 
در حالی كه سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی از پاسخ به سوالات در خصوص علت درز اطلاعات از این نهاد بین المللی طفره رفت، دیپلماتها در وین تاكید كردند كه یوكیو آمانو مدیركل آژانس باید در این زمینه پاسخگو باشد.
 
گفتنی است در نشست اخیر شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی، یوكیو آمانو به دلیل عملكردش و درز اطلاعات كشورها از این نهاد بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها