کد خبر: ۳۶۰۵۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۰۱ بهمن ۱۳۹۴
با وجود اعلام خبر "تایید دستگاههای برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس" از سوی رئیس ستاد انتخابات کشور، سخت افزار و نرم افزار ارائه شده از سوی دولت، پس از انجام آزمایشات تخصصی فنی و سایبری در مراجع ذیصلاح، برای انتخابات با این درجه اهمیت و گستره برنامه‌ریزی شده، مورد تائید قرار نگرفته اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «نسیم آنلاین» پس از کش و قوس های فراوان در مورد برگزاری انتخابات الکترونیکی، سخنگوی وزارت کشور  در گفتگویی اعلام کرد که انتخابات الکترونیکی مجلس شورای اسلامی در دوره آتی، به دلیل مشکلات قانونی برگزار نخواهد شد و منتفی شده است.

پس از این سخن بود که محمد حسین مقمیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در حاشیه همایش استانداران و معاونان سیاسی استانداری های سراسر کشور با تاکید بر اینکه قوانین برگزاری انتخابات الکترونیکی از مدتها پیش به تصویب مجلس رسیده است، انتخابات آتی حسب قانون مذکور باید به صورت الکترونیکی برگزار شود..

محمد حسین مقیمی در این سخنان و در پاسخ به سوال خبرنگار «نسیم آنلاین» در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی مجلس در اسفندماه آتی با رد اظهارت سخنگوی شورای نگهبان درباره منتفی شدن مدل الکترونیکی انتخابات گفت: برگزاری انتخابات الکترونیکی منتفی نشده است و طبق قانون انتخابات مصوب سال 88، بخشی از انتخابات آتی باید الکترونیکی برگزار شود و در این زمینه خلا قانونی در این زمینه وجود ندارد.محمد حسین مقیمی ادامه داد: طبق بنده 7 ماده 9 قانون انتخابات وزارت کشور مکلف شده است نسبت به نوین سازی شیوه های اخذ رای در حدود اعتبارات مصوب و با تایید شورای نگهبان اقدام کند. در انتخابات دوره نهم در 14 شعبه انتخابات ماشینی برگزار شده و در این مرحله هم، سخت افزار و نرم افزار به روزرسانی شده و برای بررسی به شورای نگهبان تحویل شده است.

دقایقی پس از این خبر اما با پیگری های مستمر خبرنگار سیاسی «نسیم آنلاین» و با وجود  اعلام خبر "تایید دستگاههای برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس" از سوی رئیس ستاد انتخابات کشور، مشخص شد که سخت افزار و نرم افزار ارائه شده از سوی دولت، پس از انجام آزمایشات تخصصی فنی و سایبری در مراجع ذیصلاح، برای انتخابات با این درجه اهمیت و گستره برنامه‌ریزی شده، مورد تائید قرار نگرفته است و مراجه چندگانه ذی صلاح نیز به صورت رسمی این مساله را اعلام کرده اند.

بر همین اساس و با توجه به خلل و فرج امنیتی بسیاری جدی این سیستم های الکترونیکی، پیش بینی می شود طبق قانون، نهایتا برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس آینده با نرم افزار جدید وزارت کشور، مورد تایید شورای نگهبان قرار نگیرد.

لازم به ذکر است خبرنگار سیاسی «نسیم آنلاین» پیش از این از واردات گسترده ماشین های برگزاری انتخابات الکترونیکی برای انتخابات آتی از کشور چین خبر داده بود که البته چندی پیش این خبر از سوی محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در یک نشست خبری تایید شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها