کد خبر: ۳۶۰۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
جزئيات بيشتري از پروژه جديد و مشترك سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه، ائتلاف جريان هاي فتنه و ضدانقلاب براي فشار بر ايران در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي فاش شد.
‌به گزارش باشگاه خبرنگاران ، «Gift۶۰» (هديه ۶۰) عنوان پروژه اي بود كه دو هفته قبل يكي از ديپلمات هاي فعال كشورمان در لبنان ابعادي از آن را كه درباره تقسيم كار جديد ميان دشمنان داخلي و خارجي در آستانه انتخابات مجلس بود، فاش كرد.

وي گفت: بر مبناي اين تقسيم كار، دولت آمريكا با همكاري دولت هاي فرانسه، انگلستان، رژيم اشغالگر قدس و يكي از كشورهاي مرتجع حاشيه جنوبي خليج فارس و با مأموريت محوله به ائتلاف فتنه و ضدانقلاب قصد دارد به زعم خود سناريوي تحريم «انتخاباتي- اقتصادي» ايران در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را محور فعاليت هاي ضدايراني خود قرار دهد.

در اين سناريو تقسيم كاري بين بيگانگان و ائتلاف فتنه و ضدانقلاب صورت گرفته تا از سويي خط تحريم اقتصادي ايران با حداكثر عمليات رواني ظرف ۶۰ روز آينده و در قالب چند فاز طراحي شده، دنبال گردد و از سوي ديگر ائتلاف فتنه و ضدانقلاب با هماهنگي عناصر داخل و خارج از كشور، اجزاي ديگر سناريو را دنبال نمايند.

باشگاه خبرنگاران ديروز جزئيات ديگري از اين پروژه را به نقل از اين ديپلمات آگاه فاش كرد.

وي گفت: «توسعه مقاومت اجتماعي سبز» عنوان اصلي طرح تماس است كه پيشتر با عنوان اختصاري (ت) مورد اشاره قرار گرفته بود. طرح تماس محصول پيگيري هاي شوراي هماهنگي جنبش سبز و تعامل نزديك اتاق فكر فتنه با بيگانگان در بازنگري عملكرد فتنه گران و بررسي ناكامي هاي جنبش هاي خياباني است كه پس از بررسي كارشناسي و مدد گرفتن از نظرات طيف هاي مختلف مخالفان جمهوري اسلامي نهايي گرديد.

وي اضافه كرد: در نتيجه اين بررسي ها فقدان پايگاه اجتماعي جريان فتنه در داخل جامعه به عنوان يكي از خلأهاي جدي شناخته شده و در قالب طرح مذكور تلاش مي شود براي رفع آن متوسل به استفاده از هسته هاي تشكيلاتي گروهك هاي ضدانقلابي چون منافقين، كومله، دمكرات و ساير گروهك هاي تروريستي و محارب شوند.

اين ديپلمات با بيان اينكه اين طرح مبتني بر سه پايه اصلي «شبكه»، «محتوا» و «كنش» طراحي شده است تأكيد كرد: طراحان طي يك جدول زمان بندي يك سال و نيمه در پي آن بودند تا پس از اجراي مراحل مختلف و استفاده از هسته هاي سازمان يافته با فراخوان عمومي و پس از هماهنگي و گرفتن تأييد نهايي از سرويس هاي اطلاعاتي غربي به عنوان گام نهايي، پايه گذار تغييرات خيال پردازانه با سوءاستفاده از فضاي شكل گرفته در آستانه انتخابات در حاكميت جمهوري اسلامي باشند.

وي مي افزايد: چارچوبه شبكه طراحي شده در اين طرح را شوراي هماهنگي جنبش سبز، ستاد استراتژيك فكري، هسته هاي به ظاهر خودجوش سازمان يافته و اعضاي عمومي شكل مي دهند بر همين اساس شكل گيري شبكه با سامان بخشي به عناصر صاحب فكر آغاز مي شود و پس از شكل گيري هسته هاي به اصطلاح خودجوش، زمينه هاي ارتباط و هماهنگي بين هسته ها فراهم و تا دستيابي به هدف نهايي براي تداوم حيات هسته ها تلاش خواهد شد.

اين منبع آگاه با اشاره به اينكه موارد تبادل در اين شبكه همانند ساير شبكه ها، اخبار و اطلاعات مي باشد تصريح كرد: تفاوت كار اينجاست كه سمت و سوي محتويات در اين شبكه تأمين كننده هدف غايي (تغيير در حاكميت جمهوري اسلامي) خواهد بود در همين راستا دستورالعمل و راهكارهاي ويژه اي براي امنيت و پنهان سازي ارتباطات شبكه در نظر گرفته شده و به هسته ها ابلاغ مي شود، مراقبت نسبت به ارتباط مستقيم هسته ها با يكديگر و ممانعت از آگاهي نسبت به وجوه مشترك فعاليت آنها، يكي از راهكارهاي حفاظت و امنيت هسته هاست كه البته موارد حفاظتي فوق تحت نظر كارشناسان سرويس هاي اطلاعاتي غرب به اعضاء آموزش داده مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها