کد خبر: ۳۶۱۴۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
رئیس‌جمهور گفت: عربستان اگر صدها بار بدلیل رفتارهایش در منطقه، کشتار مسلمانان و حادثه منا از ملت‌های مسلمان عذرخواهی کند، باز هم کم است.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام حسن روحانی در کنفرانس خبری در ایتالیا که روز چهارشنبه برگزار شد، گفت: دستاوردهای این سفر به نفع ایران، ایتالیا و  اتحادیه اروبا و و حتی منطقه خواهد بود.

 

وی ادامه داد: ما طرح های مشترک اقتصادی گسترده‌ای داریم که شعاع آن محدود به ایران و ایتالیا نخواهد بود و کشورهای منطقه را نیز شامل می‌شود.

 

روحانی خاطرنشان کرد: خواست ما این است که بخش خصوصی و دولتی ایتالیا برای سرمایه‌گذاری و ورود فناوری های نو به ایران و استفاده از یک بازار مشترک منطقه ای، وارد عرصه شوند.

 

رئیس‌جمهور دوران تحریم را دوران باخت – باخت برای روابط اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا دانست و تاکید کرد: ما با آمریکا از همان ابتدا رابطه اقتصادی نداشتیم و همکاری اقتصادی با دیگر شرکا همانند چین و روسیه نیز در دوره تحریم هرگز قطع نشد و در این میان بیشترین ضرر را اتحادیه اروپا برد.

 

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه خواهان ادامه تنش با عربستان نیستیم، گفت: عربستان اگر صدها بار بدلیل رفتارهایش در منطقه، کشتار مسلمانان و حادثه منا از ملت‌های مسلمان عذرخواهی کند، باز هم کم است.

 

وی  با اشاره به مذاکرات خود با مقامات ایتالیایی اظهارداشت: مذاکرات ما با مقامات ایتالیایی صرفا اقتصادی نبود.

 

روحانی با بیان اینکه امیدواریم شورای نگهبان نگرانی‌هایی که در زمینه انتخابات وجود دارد را رفع کند، گفت: امکان رابطه بدون تنش بین ایران و آمریکا وجود دارد و کلید آن در واشنگتن است، اگر این کلید در تهران بود، من حتما از آن استفاده می‌کردم.

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: کنگره آمریکا هنوز یاد نگرفته است، دنیای امروز دنیای تهدید و تحریم و فشار نیست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها