يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۱۸۸۵
زمان انتشار: ۱۶:۲۰     ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
قاسمخانی با تاکید براینکه برخورد پلیس با دانشجویان به دستور مستقیم دولت بود گفت: بلافاصله بعد از سردادن شعار توسط دانشجویان، نیروهای انتظامی شروع به ضرب و شتم کردند و حدود ۲۵ الی ۳۰ نفر از دانشجویان را بازداشت کردند و حتی نمایندگان دانشجویان که به دعوت مسئولین برای مذاکره به وزارت نفت رفته بودند را نیز بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه 598، مهدی قاسمخانی عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین»، با بیان اینکه در خصوص قرارداد ipc (آی پی سی) نفتی برخی بررسی‌ها در زمینه‌های تخصصی در دانشگاه امیر کبیر و توسط دانشجویان جنبش عدالت‌خواه و دانشگاه امام صادق (ع) انجام شده است گفت: زمانی که دانشجویان متوجه شدند که این قرارداد در حال نهایی شدن است دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، امام صادق (ع) و خواجه نصیر با همکاری بچه‌های جنبش عدالت‌خواه قرار گذاشتند امروز ساعت 10 رو به روی وزارت نفت تجمعی را در اعتراض به پرونده کرسنت و قرارداد آی پی سی برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه قبل از ساعت 10 نیروهای پلیس به صورت فراوان در مقابل وزارت نفت به منظور جلوگیری از تجمع دانشجویان حاضر بودند گفت: همچنین ماشین‌های آب‌پاش، یگان امداد و یگان ویژه در این محل حضور داشتند و آنقدر حضورشان زیاد بود که هم منطقه جلوی وزارت را کامل پوشش داده بودند و هم به شکل بسیار جالبی جلوی دانشگاه امیرکبیر هم تعداد بسیار زیادی موتورهای یگان ویژه، 2 ون و ماشین‌های اداری پلیس مستقر شده بودند.

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر خاطر نشان کرد: بلافاصله بعد از اینکه برخی از دانشجویان شروع به شعار دادن کردند، نیروهای انتظامی شروع به متفرق کردن و ضرب و شتم آنها کرد و تعداد زیادی از بچه‌ها در این بین بازداشت شدند که براساس آماری که من دارم حدود 25 الی 30 نفر می‌باشند، همچنین از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیز تا الان حدود 6 نفر بازداشت شده‌اند که براساس آن چیزی که من اطلاع دارم همه دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه آقا بودند.

وی افزود: دانشجویانی که به دعوت وزارت نفت که گفته بود نمایندگانی از دانشجویان معترض بیایند تا مذاکره و صحبت کنیم و ببینند حرف ما چیست دستگیر شده‌‌اند و جالب است همان‌ نماینده‌هایی هم که رفته بودند که صحبت کنند را نیز بازداشت کرده‌اند و اجازه صحبت کردن به آنها را ندادند.

قاسمخانی با تاکید براینکه برخورد  پلیس با دانشجویان به دستور مستقیم دولت بوده گفت: جای سئوال است چرا نیروی انتظامی برای تجمعی کاملاً اقتصادی که اصلاً بحث سیاسی آن مطرح نبود تعداد زیادی مامور، ماشین آب‌پاش و تجهیزاتی از این قبیل می‌آورد اما برای سفارت عربستانی خیلی معلوم بود چه اتفاقی در آن می‌افتد هیچ اقدامی انجام ندادند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
شاهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
بنهد شاهد بودم.ساختمان وزارت نفت از طرف خیابان حافظ-از طرف خ طالقانی و ضلع شمالی بصورت " یو" کاملا در محاصره نیروهای یگان ویژه انتظامی بود.
مردم هم صحبتهایشان شنیدنی بود!
یکی از کارکنان بازنشسته نفت و خیلی از مردم نمیدانستند تجمع یگانهای ویژه و عادی نیروی انتظامی برای چیست!
آنان فکر می کردند شاید کارکنان پرتورشیمی های واگذار شده به بخش خصوصی اند و اعتراض کرده اند.
سال 74 یا 75 کارکنان در زمان وزارت همین زنگنه و در راستای اعتراض به سیاستهای تعدیل اقتصادی هاشمی دست به تحصن در ساختمان وزارت نفت زدند که باورتان شاید نشود با اتوبوس و مینی بوس همه را بردند به جای نامعلوم!
و جالبتر اینکه یکی از اونها حالا داشت با بنده کلکل میکرد که برای حقوقمان اعتراض کردیم و سر از اوین درآوردیم و من مانده بودم
چگونه توجیهش کنم!
زنگنه سیاستش سرکوب و تخطئه است!
هنوز خسارت قرادادهای کرسنت و استات اویل نروژی بر جان ملت سنگینی می کند.

البته متاسفیم که نیروی انتظامی در مقابل دوستان انقلابی و بسیجی قد علم کرده است!
این ینرو باید بخاطر داشته باشد که ما و دوستانم در فتنه 78 و 88 نبودیمف بساطشان برای همیشه جمع می شد!
یادشان که نرفته با دست خالی چطور همکارانشان را از کوی دانشگاه نجات دادیم!
یادشان نرفته که در خیابان انقلاب بسمت بیت و اطراف دانشگاه تهران و جای جای اغتشاشات بدادشان رسیدیم!
فرمانده نیروی انتظامی و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و نواحی مواظب رفتار خود باشند که اگر آلت دست امثال زنگنه یا دولت روحانی شوند، دیگر فریاد کمک خواهی شان پاسخ مثبت نمی گیرد.
افراد شرور و بد اخلاق انتظامی که اینجور مواقع دم در میاورند و علیه فرزندان انقلابی باتوم می شکند بدانند این بچه های انقلابی و بسیجی کمر اغتشاشگرانی را شکاندند که این حضرات انتظامی یاری مقابله جز فرار نداشتند!
متانت دوستانمان را ارجح نهند و الا محلی از اعراب برای برخورد ندارند!
بقول پرویز پرستوی هنرمند خوبمان در فیلم مارمولک: حیف که اسلام عزیز دستمان را بسته است!
والسلام
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها