کد خبر: ۳۶۲۰۸۴
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
تصوير پيش رو حضور مقام معظم رهبري به همراه شهيد چمران، شهيد شيرودي و امير سليمي را در محل وقوع حادثه طبس نشان مي‌دهد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از دفاع پرس: با تسخير لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان پيرو خط امام در تاريخ 13 آبان سال 58 كه منجر به دستگيري 66 نفر از كاركنان آن شد، كارتر رئيس جمهور وقت آمريكا در تلاش براي آزادي ديپلمات‌هاي خود و پاسخگويي به افكار عمومي آمريكا برآمد.

از اين روز بود كه عمليات "پنجه عقاب" از سوي يگان ويژه نيروهاي مسلح آمريكا با نام "دلتا فورس" طرح ريزي شد تا طي يك عمليات كماندويي ديپلمات‌ها آزاد شوند. بنابراين گروه ويژه 132 نفره‌اي با دوازده فروند هواپيما وارد منطقه طبس شدند. همه چيز براي انجام عمليات آماده و از پيش برنامه ريزي شده بود كه در نيمه راه نيروها با توده‌اي عظيم از ابر و خاك مواجه مي‌شوند. وسايل پروازي يكي از بالگردها از كار افتاد و يكي ديگر از بالگردها نيز با هواپيماي سي 130 برخورد كرد. مهمات موجود در هواپيما مشتعل شده و به طرف ديگر بالگردها پرتاپ شد. اين حادثه منجر به شكست عمليات پنجه عقاب شد.

فرداي حادثه‌ي طبس و سقوط هواپيماهاي آمريكايي، گروهي به منظور تحليل و بررسي حادثه و در راس آن آيت الله خامنه‌اي كه در آن زمان مسئوليت نمايندگي امام خميني(ره) در شوراى عالى دفاع را برعهده داشتند به همراه دكتر مصطفي چمران، امير سليمي، شهيد شيرودي و تعدادي ديگر به صحراي طبس مي‌روند.

تصوير پيش رو حضور اين گروه را يك روز پس از سقوط هواپيما و هليكوپترهاي آمريكايي در طبس نشان مي‌دهد. آيت الله خامنه‌اي در اين تصوير به عنوان نماينده امام در شوراي عالي دفاع مامور به بررسي اين واقعه مي‌شوند. حاج علي رحماني از جمله افرادي بود كه به همراه  تيم آيت الله خامنه‌اي و دكتر چمران با هليكوپتر عازم طبس مي‌شوند.

رحماني با اشاره به خاطره‌ي اين تصوير توضيح مي‌دهد: يك روز پس از حادثه طبس به همراهي تيمي متشكل از آيت الله خامنه‌اي، شهيد دكتر مصطفي چمران، سرلشكر سليمي، شهيد شيرودي و تيم حفاظت براي بررسي نهايي حادثه به طبس رفتيم و جزو اولين گروهي بوديم كه به منطقه وارد شد.

وي درباره صحبت‌هاي مطرح شده در اين  بازديد گفت: شهيد چمران با مقام معظم رهبري صحبت كردند. درباره مسائل نظامي و معنوي حادثه كه به واقعه ابابيل و اصحاب فيل شباهت داشت صحبت شد و آيت الله خامنه‌اي گفتند كه امروز اين ابابيل به داد نظام جمهوري اسلامي رسيدند.

از سمت چپ سرلشكر سليمي، ناشناس، شهيد شيرودي، ايستاده: علي رحماني، محافظ، آيت الله خامنه‌اي، محافظ، محافظ، شهيد مصطفي چمران و يكي از اهالي منطقه.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها