به گزارش پایگاه 598، مهدی قمی دبیر اجرایی نمایشگاه، ضمن خیرمقدم به حضار به بررسی عملكرد نمایشگاه رسانه های دیجیتال در سه دوره اخیر پرداخت.
قمی گفت: اولین دوره این نمایشگاه در25 بهمن ماه سال 91 برگزار شد كه اولین تجربه برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال بود. در دور اول حدود 180 موسسه در نمایشگاه حضور داشته و به ارائه و معرفی محصولات و خدمات خود پرداختند.
دبیر اجرایی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی اظهار كرد: دومین نمایشگاه در هفته اول شهریور ماه و در بوستان گفت وگو به مدت یك هفته برگزار شد. در این دوره حدود 250 غرفه در اختیار موسسات قرار گرفت.
وی با بیان اینكه بین دور دوم و سوم نمایشگاه بنا به دلایلی تاخیر یك ساله بوجود آمد، افزود: امسال به مناسبت سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی از روز 22 بهمن ماه سومین دوره نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد. در این دوره بیش از 650 موسسه حقیقی و حقوقی برای شركت در نمایشگاه ثبت نام به عمل آوردند كه ما متاسفانه فقط توانستیم حدود 300 موسسه را به دلیل كمبود جا و امكانات در اختیار دوستان قرار دهیم.
قمی با تاكید بر اینكه در دوره های بعدی نمایشگاه تدابیری برای مشاركت حداكثری موسسات و رسانه های علاقمند برای شركت در این نمایشگاه در نظر گرفته خواهد شد.
دبیر اجرایی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با تشریح برنامه های سومین نمایشگاه گفت: این نمایشگاه دارای چهار بخش اصلی است؛ بخش اول رسانه های برخط كه شامل خبرگزاری ها، سایت ها و پایگاه های خبری و موضوعی و تخصصی اعم از فرهنگی و مذهبی می شود، است.
وی ادامه داد: بخش دوم مربوط به نشر دیجیتال و تلفن همراه كه شامل تولید كنندگان نرم افزارهای چندرسانه ای و تلفن همراه است. بخش سوم، بخش فناوری اطلاعات است كه شامل سخت افزار و امنیت بوده و نرم افزارهای تخصصی در حوزه امنیت سایبری و همچنین آموزش و پرتال های سازمانی و هاستینگ ارائه می شود. بخش چهارم هم به بازی و پویانمایی اختصاص دارد.
قمی با بیان اینكه بخش بازی و پویانمایی خود به چهار بخش تقسیم می شود، تصریح كرد: این بخش شامل بازی های بزرگ، بازی برای كودكان، بازی برای تلفن همراه، بازی های كامپیوتری و بخش محتوایی بازی ها كه شامل آسیب شناسی و ایده پردازی می شود، است.
دبیر اجرای سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به اینكه در بخش جانبی نمایشگاه نیز برنامه های ویژه ای تدارك دیده شده است، خاطرنشان كرد: بخش كودك و نوجوان، كلینیك سلامت در فضای مجازی، سواد مجازی و بخش زیارت مجازی چهار بخش اصلی جانبی نمایشگاه است.