کد خبر: ۳۶۸۸۰۹
زمان انتشار: ۲۳:۱۶     ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
اداره هواشناسی کشاورزی توصیه هایی را برای روزهای پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم فروردین ماه به کشاورزان کشور ارائه کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، اداره هواشناسی کشاورزی اعلام کرد: با توجه به بررسی نقشه های پیش یابی؛ در چند روز آینده وضع هوا و توصیه های هواشناسی کشاورزی به شرح ذیل است:

پنجشنبه ۰۵/۰۱/۹۵ : بارش : بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق در جنوب کرمان، هرمزگان، شرق سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و شرق خراسان جنوبی.

 دما : نسبت به روز چهارشنبه در مناطق غربی حدود ۶ درجه افزایش دما و در بقیه مناطق کشور تغییر محسوسی در آن مشاهده نمی شود.

جمعه ۰۶/۰۱/۹۵ : بارش : بارش پراکنده گاهی با رعد و برق  و وزش باد در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و احتمال باد و گرد و خاک در غرب و جنوب غرب.

 دما :دما  نسبت به روز پنجشنبه در شمال شرق حدود ۵ درجه، در سواحل ۷ درجه، در غرب و جنوب غرب ۲ تا ۳ درجه و در نواحی مرکزی هم ۲ تا ۳ درجه افزایش دارد  و در بقیه مناطق کشور تغییر محسوسی در آن  مشاهده نمی شود.

شنبه ۰۷/۰۱/۹۵ : بارش : بارش پراکنده گاهی با رعد و برق  و وزش باد در شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس  .

دما : نسبت به روز جمعه در سواحل حدود ۶ درجه  و در غرب کشور هم حدود ۳ درجه کاهش دارد  و در بقیه مناطق کشور تغییر محسوسی درآن مشاهده نمی شود.

یکشنبه ۰۸/۰۱/۹۵ : بارش : بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف  در  استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم  گیلان، غرب مازندران و در اتفاعات البرز بارش باران و برف  .

 دما : نسبت به روز شنبه در سواحل حدود ۳ تا ۴  درجه، در غرب کشور حدود ۳ درجه  و در دامنه های البرز حدود ۴ درجه کاهش دارد  و در بقیه مناطق کشور تغییر محسوسی در آن مشاهده نمی شود.

دوشنبه ۰۹/۰۱/۹۵ : بارش : بارش باران گاهی با رعد و برق  و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف  در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم  گیلان، غرب مازندران، گلستان، خراسان رضوی و شمالی   و در اتفاعات البرز بارش باران و برف.

 دما : نسبت به روز یکشنبه در سواحل ماندگاری هوای سرد  و در بقیه مناطق کشور افزایش نسبی دما  وجود دارد.

توصیه های هواشناسی کشاورزی :

    محافظت از سازه های گلخانه های و ترمیم پوشش گلخانه ها
    تنظیم دما در مرغداری های و سالن های پرورشی
    پاکسازی راه آب مزارع و باغات
    محافظت از کندو های زنبور عسل
    برقرای تمهیدات لازم جهت کاهش دما در باغات و مزارع
    خود داری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها