کد خبر: ۳۷۰۹۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۲     ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
رامین در مناظره با زیباکلام:
معاون مطبوعاتی دولت دهم گفت: کسانی که امروز قصد فضاسازی دارند بدانند در سال 88 بدترین خیانت‌ها به کشور اعمال شد، قرار بود اتفاقاتی که امروز در سوریه در حال افتادن است سال 88 قرار بود در ایران رقم بخورد که این فتنه مدیریت شد.

به گزارش پایگاه 598، محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت دهم و صادق زیباکلام عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عصر امروز در مناظره‌ای که با عنوان توهم توطئه و به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف در سالن آمفی تئاتر دانشگاه شریف برگزار شد، حضور یافتند.

در این مناظره محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت دهم گفت: من فرهنگ اروپا را مشاهده و آسیب‌های آن را لمس کرده‌ام، من مشاهده کرده‌ام که غربی‌ها چگونه از مسلمان شدن یک جوان ناراحت می‌شوند و می‌دانم که حقوق بشر در اروپا چه معنایی دارد،

وی با بیان اینکه غربی‌ها سعی دارند علوم و فنون خود را غیر از علوم انسانی در اختیار مردم قرار ندهند، اظهار داشت: این که گفته می‌شود شاه یک عنصر جاهل بوده قبول دارم این که بگوییم در ایران تنها توهم توطئه وجود دارد خلاف واقع است، برخی در داخل درصدد هستند که خود را هم سو با غربی‌ها نشان دهند، برخی در داخل به طور مکرر مواضع خود را هم سو با غربی‌ها اعلام می‌کنند. برای مثال این که در بحبوحه مذاکرات می‌گویند ایران به دنبال بمب هسته‌ای است و ایران را تا آستانه اتهام پیش می‌برند.

معاون مطبوعاتی دولت دهم افزود: غربی‌ها پس از برجام اظهار داشتند که دیگر خیالمان از بابت ساخت بمب هسته‌ای در ایران راحت شده و از این پس به دنبال بهانه‌های دیگر علیه ایران هستند حال با این فرضیه‌ها باید پرسید که آیا توهم از آن ایران است یا دشمنان؟ آیا می‌شود واقعیت‌ها را ندید و مدعی شد که ایران دچار توهم شده است؟ نوع پرورش نیروی فکری توسط غرب در مقوله علوم انسانی نشان می‌دهد که این امر نیازی به مزدور ندارد چرا که زمانی که ذهن را در اختیار بگیرند به راحتی به اهداف خود می‌رسند.

وی در ادامه خطاب به زیباکلام گفت: با توجه به اینکه شما استاد دانشگاه هستید و تاکنون به پرورش نیروی سیاسی پرداخته‌اید کدام یک از نیروهای تربیت شده شما مدافع علمی و سیاسی در مقابل توطئه‌های آمریکا و اسرائیل هستند؟ شاید از نظر شما و امثال شما پس از 37 سال کشور آمریکا علیه ما توطئه‌ای انجام نداده است، صدها مراکز پژوهشی برای براندازی ایران توسط آمریکا، اسرائیل و انگلیس تدارک داده شده است. حال آیا ما به دنبال کودتا در آمریکا و اسرائیل هستیم یا دشمنان چشم به خاک ما دارند؟

معاون مطبوعاتی دولت دهم گفت: اظهارات شاه هم درست بود و هم غلط. این که می‌گفت که دیگر آمریکا و انگلیس قابل اعتماد نیستند چرا که با اطلاعات گسترده خود می‌توانند ایران را کنترل کنند و کنترل کشور دیگر به دست حاکمیت نیست درست بود.

وی اضافه کرد: زمانی که بازرگان انتخاب شد درصدد بود که انقلاب به پیروزی برسد و قصد داشت که بدون کشته و جنگ ایران را از چنگال آمریکا در بیاورد. در دولت بازرگان برخی کارها انجام شد ولی در بزنگاه 13 آبان همین فرد استعفا داد و از آن پس حوادث کشور طور دیگری رقم خورد.

رامین با بیان اینکه پس از 13 آبان انگلیس و آمریکا احساس کردند که ایران را از دست داده‌اند، گفت: امروز آمریکا مدعی شده که با فشار تحریم‌ها می‌تواند ایران را پای مذاکرات بکشاند و فناوری‌های‌مان را از دستمان بیرون بکشد و حضور و نفوذ خود را پس از 37 سال تثبیت کند.

معاون مطبوعاتی دولت دهم با بیان اینکه برخی‌ به خاطره گویی علاقه مند هستند و به آقایان خاطره‌گو ملقب شده‌‌اند، گفت: امروز در کشورمان آزادی عمل وجود دارد. افرادی در کشور وجود دارند که هم سو با نظرات دشمنان ما هستند و من معتقد نیستم که این افراد مزدور هستند. چراکه رهبر معظم انقلاب درباره این افراد گفتند این انسان‌ها خائن هستند اما مزدور و جاسوس نیستند.

وی افزود: مذاکراتی پس از 37 سال با کشوری که دشمن ما بود شکل می گیرد. این که بگوییم آمده‌ام خدا را به کنار بزنم و به سراغ کدخدا بروم یا کلید حل مشکلات تنها به دست ماست یا اینکه دشمنان می‌توانند با یک موشک کل سیستم دفاعی ما را نابود کنند، نشان می‌دهد که ما در داخل هم مورد هجوم هستیم.

رامین اشاره کرد: نباید فضایی را ایجاد کنیم که در ذهنمان وطنمان تحقیر شده و مورد تمسخر واقع شده باشد. این نوع ذهن سازی رسالت دستگاه‌های عظیمی است. اروپا و آمریکا مراکز خیلی عظیم و رسانه‌های پرهزینه‌ای برای تغییر افکار در کشورمان تاسیس کرده‌اند.

معاون مطبوعاتی دولت دهم ادامه داد: خیلی از روسای دانشگاه با حضور من در دانشگاه‌ها مخالفت کرده‌اند. برای مثال هاشمی رئیس دانشگاه آزاد از 14، 15 سال پیش است که بنده را به دانشگاه خود راه نمی‌دهد چرا که می‌داند با تجربه‌ای که دارم می‌توانم دانشجوها را نسبت به اطرافشان روشن کنم.

رامین با اشاره به بحث مذاکرات گفت: پس از دو سال و نیم تلاش تیم مذاکره کننده در کشورمان هیچ چیزی عوض نشده است. تحریم‌ها بر سر جایش خواهند ماند و به علاوه تکثیر هم خواهند شد. در پسابرجام صحنه چالش ما با آمریکا تبدیل به صحنه چالش با نوچه‌های آمریکا شده است. برای مثال امروز عربستان را برای رویارویی با اهداف ما به جلو می‌اندازند. دشمن درصدد است که چهره اسلام را به خبیثانه‌ترین حالت نشان دهد و خود مسلمانان را از هم اسلام بترساند.

رامین بیان داشت: این که سرزمین به سرزمین به مرز کشورمان نزدیک می‌شوند و این که ما مانع نفوذهای دشمن می‌شویم دچار توهم توطئه ایم؟ ولی تاکنون نه تحریمی برداشته شده و نه از دشمنی‌ها کاسته شده و دشمن روز به روز تحریم‌های جدیدتری اضافه می‌کند.

مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون هولوکاست گفت: غرب اجازه بحث پیرامون هولوکاست را به هیچ کسی نمی‌دهد. حال وزیر خارجه ما که نه در هولوکاست بوده و نه جز کشته شدگان آن است بدون هیچ اطلاعی می‌گوید که هولوکاست واقعیت بوده است.

وی درپایان با اشاره به موضوع فتنه 88 گفت: کسانی که امروز قصد فضاسازی دارند بدانند که در 88 بدترین خیانت‌ها علیه کشورمان اعمال شد. حیثیت کشور بر باد رفت و بدانید قرار بود اتفاقاتی که امروز در سوریه در حال افتادن است سال 88 قرار بود در ایران رقم بخورد. حال این فتنه مدیریت شد. حالا آن کسی که روزی مدیریت این فتنه را برعهده داشت با ترفندهایش وسط مذاکرات ادعا می‌کنند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است یا اینکه می‌گوید دنیای آینده دنیای گفتمان‌ها است نه موشک‌ها همه اینها بیانگر این است که برخی در داخل می‌خواهند ایران را مورد هجمه قرار دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها