کد خبر: ۳۷۳۳۷
زمان انتشار: ۰۱:۵۸     ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
رئیس جمهور در مراسم افتتاح شبکه اسپانیایی‌زبان تلویزیون، جملاتی به زبان اسپانیایی با مضمون زنده‌باد آزادی، زنده‌باد عدالت و زنده‌باد آمریکای لاتین گفت که از سوی اسپانیایی‌زبان‌های حاضر در مراسم مورد استقبال قرار گرفت.

فارس، مراسم افتتاح شبکه تلویزیونی «هیسپان ‌تی‌وی» صبح امروز با حضور سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه، محمد سرافراز معاونت برون‌مرزی صدا و سیما و سفرای کشورهای اسپانیایی زبان نظیر کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه، بولیوی، مکزیک و اکوادور برگزار شد.

بنابراین گزارش، «محمود احمدی‌نژاد» که ارتباط او از طریق ویدئو کنفرانس با مراسم برقرار شده بود، در سخنانی گفت: همه انسان‌ها و ملت‌ها نیازمند و علاقه‌مند به صلح، امنیت، آزادی، پیشرفت و رفاه هستند. لازمه تحقق این آرزوها ارتباطات و همکاری جمعی است.

وی ادامه داد: صلح، رفاه و امنیت در سایه عدالت و آزادی اتفاق می‌افتد و این‌ها نیازمند کار و تلاش جمعی است.

رسانه پل ارتباطی بین همه انسان‌ها است و حلقه اتصالی است که همه اطلاعات، دانش و نیازها را منعکس می‌کند و هم ارتباطات را برقرار می‌کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: راه‌اندازی شبکه اسپانیایی‌زبان از فاصله دور جغرافیایی دست‌ها و دل‌ها را به هم گره می‌زند و در یک مسیر قرار می‌دهد و انسان عدالت‌طلب را در یک جبهه قرار می‌دهد.

با توجه به شرایط امروز جهان که یک اقلیت زورگو تصمیم دارند نظرات خود را به اکثریت القاء کنند، رسانه می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

وی افزود: بخش وسیعی از جهان با زبان زیبا و دوست داشتنی و پرظرفیت اسپانیولی حرف می‌زنند که سرشار از عاطفه است و قابلیت این را دارد که تمام عواطف را منعکس کند. جمع کثیری از ملت‌های دنیا در آمریکای لاتین و کارائیب به این زبان زیبا صحبت می‌کنند.

امیدوارم این شبکه میعادگاهی باشد برای اینکه همه آزادی‌طلبان‌ ملت‌های مستقل، اندیشمندان، هنرمندان و سیاست‌مداران بتوانند با هم گفت‌وگو کنند و اطلاعات‌شان را در جهت تشکیل جبهه مشترک رد و بدل کنند.

احمدی‌نژاد ضمن تشکر از ضرغامی و همکارانش برای راه‌اندازی شبکه اسپانیایی زبان هیسپان ‌تی‌وی گفت: امیدوارم این شبکه به سرعت گسترش پیدا کند و نمایندگی و خبرنگاران آن مستقر شوند و تلاشش بر این باشد که حقیقت را همراه با عدالت و عشق منتشر کند.

شبکه هیسپان تی‌وی باید پرچمدار عدالت، حقیقت و محبت و پیام‌آور صلح، دوستی و آزادی برای همه باشد و دست‌ها و دل‌ها را به هم نزدیک کند. دوستی‌ها را زیاد کند و فاصله‌ها را کاهش دهد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش عنوان داشت: امکان مسافرت نیست و رسانه در این میان می‌تواند فاصله‌ها را بردارد، طبیعی است بخشی از برنامه‌های این شبکه باید به معرفی ایران بپردازد اما بخشی هم به معرفی تاریخ، جغرافیا و زیبایی‌های سایر ملت‌ها اختصاص پیدا کند، چون در مناطق آمریکای لاتین و کارائیب کشورهایی سرشار از زیبایی‌های طبیعی، انسانی و فرهنگی با مردمی بسیار صمیمی و دوست‌داشتنی، آزادی‌خواه، شجاع، عدالت‌طلب و فرهنگی است که جامعه بشری به شدت به آن نیازمند است.

وی تصریح کرد: امروز برای استقرار صلح و رفاه بر سایه عدالت و آزادی نیازمند همکاری جمعی هستیم که از طریق رسانه شکل می‌گیرد و امیدوارم این شبکه تریبونی به همین منظور و در خدمت بشریت باشد.

به گزارش فارس، احمدی‌نژاد جملاتی به زبان اسپانیایی با مضمون زنده‌باد آزادی، زنده‌باد عدالت و زنده‌باد آمریکای لاتین گفت که از سوی اسپانیایی‌زبان‌های حاضر در مراسم مورد استقبال قرار گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها