أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۳۹۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
در گفتگوی «بسیج» با رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شد؛
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که چرا برخی از دانشگاه ها از پذیرش دانشجویان بورسیه به عنوان هیئت علمی امتناع می کنند، گفت: بر اساس توافقی که با وزیر علوم شد دانشگاه ها موظفند کسانی که قبلا جایابی شده اند را بپذیرند و اگر در این خصوص امتناعی صورت بگیرد قابل پیگیری است.

به گزارش پایگاه 598، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سوال که چرا از حقوق دانشجویان بورسیه دفاع نمی شود و پرونده آنها دچار مرور زمان شده است، گفت: البته آقای وزیر علوم اعلام کرده است که در این زمینه مشکلی نیست و اگر کسی مشکلی دارد باید به ایشان مراجعه کند تا مشکل حل شود؛ بنده پیشنهادم این است که دانشجویان بورسیه نامه ای خطاب به آقای فرهادی بنویسند و رونوشت آن را نیز به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بفرستند تا این مساله پیگیری شود.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه نیز دیوان عدالت اداری را ملزم کرده است تا به شکایت این افراد رسیدگی کند، ادامه داد: راه رسیدگی به این پرونده همچنان باز است.

زاهدی با اشاره به اینکه البته این پرونده دچار مرور زمان شده است اما این طور نیست که مجلس نسبت بدان بی تفاوت باشد، افزود: هم کمسیون اصل 90 ، هم کمیسیون آموزش و تحقیقات و هم قوه قضائیه آمادگی رسیدگی به شکایات را دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که چرا برخی از دانشگاه ها از پذیرش دانشجویان بورسیه به عنوان عضو هیئت علمی امتناع می کنند، گفت: بر اساس توافقی که با وزیر علوم شد دانشگاه ها موظفند کسانی که قبلا جایابی شده اند را بپذیرند و اگر در این خصوص امتناعی صورت بگیرد در صورت اطلاع قابل پیگیری است.

نامه دانشجویان بورسیه به مجلس

به گزارش خبرگزاری بسیج چندی پیش جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای به زاهدی و پورمختار روسای کمیسیون‌های آموزش و اصل نود قانون اساسی خواستار معرفی خاطیان و مسببان ظلم به دانشجویان بورسیه به قوه قضائیه برای پاسخگویی در برابر دادگاه صالحه نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

در این نامه آمده است: کمیسیون های اصل نود و آموزش مجلس شورای اسلامی با اعلام حکم نهایی خود، دولت را ملزم به برگرداندن تمام حقوق قانونی دانشجویان مظلوم کردند. اما متاسفانه مسئولان دولتی و وزارت علوم با سرکشی و استنکاف در بازگرداندن حقوق قانونی دانشجویان اهمال نمودند و با ادعای کذب و گزارش غلط وخلاف واقع اعلام کردند که مشکل دانشجویان بورسیه حل شده است.

دانشجویان بورسیه در ادامه نامه خود آوردند: حال سوال پا برجای ما هنوز این خواهد بود که چه مشکلی حل شده است؟ اصلا تعریف مشکل از دیدگاه مسئولین چیست؟ آیا عدم نیاز خوردن دانشجویان دارای جایابی لغو شده است و دانشجویان دارای حکم بورس به حق حقوق قانونی خود رسیده اند؟ آیا مشکل دانشجویان فاقد جایابی که به علت دستورات پنهانی وزارت علوم از جایابی محروم شده اند، حل شده است و جایابی شده اند؟ آیا مقرری دانشجویان بورسیه که طبق سند تعهد از اشتغال همزمان با تحصیل محروم شده اند برقرار شده است؟ آیا کسی به خاطر این همه ظلم و شکنجه روحی از دانشجویان مظلوم عذرخواهی و دلجویی کرده است؟

این نامه می‌افزاید: هدف ستاد جنگ مستقر در وزارت علوم حذف تفکر انقلابی در محیط دانشگاه‌هاست و برای رسیدن به مقصود نهایی خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و در این میان دانشجویان مظلوم اسیر نیت پلید بانیان غلط ترین کاره‌ها قرارگرفته اند و همواره تحت فشارهای روحی و روانی هستند.

ظلم بزرگ که در میان بازی های سیاسی گم شد/ لغو بورسیه 6 تن از فرزندان شهدا

به گزارش خبرگزاری بسیج چندی پیش نیز یکی از دانشجویانی که در قضایای سیاسی «بورسیه ها» حق وی ضایع شده است در گفتگو با خبرگزاری بسیج شکواییه ای را مطرح می کند که نشان می دهد علی رغم ادعاهای دولت نه تنها مساله بورسیه ها حل نشده بلکه وخیم تر از گذشته نیز گشته است. وی به دلیل احتمال تشدید فشارها علیه خود و دوستانش علاقه ای به افشای نامش نداشت.

او در مصاحبه با خبرنگار بسیج می گوید: به نظر من در مساله بورسیه ها وزارت علوم تنها فرافکنی و فرار رو به جلو می کند و گاهی هم بازی با اعداد و ارقام را در دستور کار خود قرار می دهد. گاهی از 840 به 170 لغو بورس می رسند و گاهی تغییرات دیگری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم هدف برخی ها از طرح مساله بورسیه ها فتح خاکریز دانشگاه ها بود و بعد از آن هم قرار بود سراغ اعضای هیئت علمی دانشگاه ها بروند اما به لطف خدا در همین خاکریز گیر افتادند، افزود: کار این دوستان به جایی رسید که حتی بعد از تذکر صریح مقام معظم رهبری نیز یک خط نسبت به این مساله عذرخواهی که نکردند هیچ! فرمایشات حضرت آقا را هم عملیاتی نکردند. ‌در واقع برخی از آقایان اصلا اعتقادی به حل و فصل مساله بورسیه ها ندارند.

این دانشجوی بورسیه در خصوص وضعیت کنونی دانشجویان که در دوره گذشته بورس شده اند می گوید: بیش از 2 هزار نفر از افرادی که بورس شده بودند اکنون فاقد جایبابی هستند و عملا به مشکل برخورد کرده اند. یک دستور پنهانی نیز در سطح دانشگاه ها صادر شده است که از پذیرش دانشجویان بورسیه خودداری شود. یک تعدادی از دوستان نیز حکم بورس را دارند و فارغ التحصیل شده اند اما دانشگاه ها به راحتی اعلام عدم نیاز می کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخی تلاش دارند تا عنوان کنند مشکل بورسیه ها تحصیل آنها بوده که حل شده است در حالی که مشکل اصلی مساله استخدام است، خاطرنشان کرد: افرادی که بورس شدند بسیاری از فرصت های شغلی را از دست دادند تا استخدام رسمی شوند اما امروز می بینیم که عملا مساله اشتغال آنها روی هواست!

این دانشجوی نخبه با بیان اینکه به دلیل برخی محدودیت های قانونی دانشجویان بورسیه شکایات خود را به کمیسیون اصل 90 مجلس ارائه کردند اما آنها نیز داستان را مسکوت گذاشته اند، گفت:‌ برخی ها مدام مطرح می کنند که چرا نمی روید از فردی که اسامی را منتشر کرده شکایت کنید؟ ما دنبال مرکز این فساد هستیم. باید پرسید چه کسی این اسامی را به فرد مذکور داده است. باید مسببان اصلی به دادگاه کشیده شوند. وزارت علوم چرا در این زمینه هیچ شکایتی نمی کند؟ در خصوص آن 36 نفری هم که لغو بورس شده اند قرار بود یک کمیسیون تشکیل شود ولی هیچ فردی این مساله را بررسی نکرد و خود وزارت علوم در این قضیه کار را تمام کرده است.

وی در پایان با اظهار تاسف از اینکه از آن 36 نفری که توسط وزارت علوم لغو بورسیه شده اند 6 نفر از فرزندان شهدا هستند، گفت: طبق قانون هیچ ممنوعیتی برای تحصیل آنها وجود ندارد و اکنون نیز در این بازی های سیاسی مساله بورسیه ها و ظلم بزرگی که به امثال ما شد در میان دغدغه های جناحی گم شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها