يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۴۷۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
کمیته ویژه رسیدگی به پرونده دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل در مجلس سنای این کشور به استیضاح روسف رای داد که ممکن است به تعلیق وی طی روزهای آتی منجر شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پرس تی وی، اگر چه رای این کمیته ویژه غیر الزام آور است اما آخرین مرحله رسمی قبل از رای گیری روز چهارشنبه سنا درباره دادگاهی شدن روسف محسوب می‌شود.

در صورت موافقت 41 سناتور از 81 سناتور سنای برزیل، روسف ظرف 6 ماه تعلیق می شود و سپس سناتورها درباره صلاحیت وی برای ماندن در سمت ریاست جمهوری تصمیم گیری خواهند کرد.

در صورت برکناری روسف از قدرت، میشل تمر، معاون وی تا قبل از برگزاری انتخابات در سال 2018 میلادی به عنوان جانشین موقت امور کشور را در دست خواهد گرفت.

کمیته ویژه رسیدگی به پرونده دیلما روسف عمدتا از سناتورهایی تشکیل شده که خواستار افشاگری درباره پرونده فساد مالی رئیس جمهور برزیل هستند.

روز سه شنبه به دستور «رودریگو جانوت»، دادستان کل برزیل تحقیق درباره پرونده فساد مالی دیلما روسف در پرونده شرکت نفت دولتی پتروبراس آغاز شد.

روسف تمامی اتهامات را رد کرده است. وی و طرفدارانش استیضاح را تلاشی در راستای اجرای آنچه آنها کودتا خوانده اند، قلمداد کرده اند.

نظرسنجی جدید موسسه داتافولها نشان داد 68 درصد مردم برزیل خواهان استیضاح روسف هستند که در مقایسه با 3 ماه قبل 8 درصد افزایش یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها