کد خبر: ۳۷۵۰۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۳گل سهم ایرانی‌ها در لیگ ستارگان؛
بررسی لیگ به اتمام‌رسیده ستارگان قطر نشان می‌دهد که در سطح اول فوتبال قطر شرایط آنطور که باید و شاید برای ایرانی‌ها مناسب نبوده و تاباتای ژاپنی - برزیلی به همه مهاجمان مطرح این لیگ درس گلزنی داده است.
به گزارش پایگاه 598، نگاهی کوتاه به جدول گلزنان شاغل در فصل16-2015 لیگ ستارگان ثابت می‌کند که حداقل در فاز هجومی نمایندگان ایرانی این رقابت‌ها چندان موفق عمل نکرده‌اند.

اشکان 36، شجاعی 37

در لیگی که الریان پس از انجام 26بازی با 62 امتیاز قهرمان شد، الجیش به طور متوسط از هر دیدار خود 1.8 امتیاز گرفت تا روی پله دوم رقابت‌ها قرار بگیرد.

بعد نوبت به السد رسید که با ستاره ایرانی‌اش مرتضی پورعلی‌گنجی- در خط دفاعی- 47 امتیاز بگیرد و سوم شود. نکته قابل تامل اینکه در میان 20، 30گلزن برتر فصل نامی از ایرانی‌ها به چشم نمی‌خورد.

شاید این کمترین انتظار از مردانی بود که حداقل سهمی پررنگ‌تر در به ثمر رسیدن 552گل فصل لیگ ستارگان داشته باشند. با این حال نزدیک‌ترین بازیکنان ایرانی به صدر جدول مردان گل، اشکان دژآگه و مسعود شجاعی از تیم‌های العربی و الغرافه هستند که هرکدام‌شان چهار گل به ثمر رساندند تا نفرات سی‌وششم و سی‌وهفتم جدول باشند.

هافبک 35ساله 21گل زده

یک 35ساله آقای گل شد، دژآگه سی‌وششماینکه دو هافبک تهاجمی فوتبال ملی ایران در لیگ ستارگان چهار گل به ثمر رسانده‌اند یک نکته است و اینکه آقای گل رقابت‌ها هافبکی پابه‌سن گذاشته و 35ساله است، نکته‌ای دیگر.

در واقع پاسخ این پرسش که چطور رودریگو تا‌باتای برزیلی، ژاپنی، قطری موفق شده با حضور در پست یک بازیکن میانی رو به جلو، آقای گل لیگ ستارگان شود، نکات جالبی را روشن خواهد کرد.

رودریگو تحت نظر دانیل فوساتی اروگوئه‌ای 24بازی انجام داد تا طی دو هزار و 43دقیقه، شش مرتبه از روی نقطه پنالتی و 15گل در جریان بازی‌ها برای الریان قهرمان گلزنی کند.

یک لشکر و 13گل

از جمع ایرانی‌ها به جز دژآگه و شجاعی که روی هم هشت گل به ثمر رساندند، مجتبی جباری سه گل زد تا نفر 43 جدول مردان گل در لیگ ستارگان شود. بعد از زیدان آبی‌ها مرتضی پورعلی‌گنجی به عنوان یک مدافع روی دو ارسال از سوی ژاوی هرناندز به گل رسید تا عملکردش بد نباشد. پس از مرتضی هم جواد نکونام و محمد نوری با پیراهن‌ تیم‌های العربی و المسیمیر یکی یک گل به ثمر رساندند تا تعداد گل‌های ایرانی این فصل قطر به عدد13 برسد.

از جمع 10گلزن برتر فقط یک نفر قطری بود

اینکه فوتبال قطر را خارجی‌ها زنده نگه داشته‌اند، حقیقتی غیرقابل انکار است. نگاهی کوتاه به جدول مردان برتر خط آتش تیم‌های لیگ ستارگان نشان می‌دهد که 9نفر از 10گلزن برتر مسابقات خارجی هستند و فقط یک نفر از آنها(مشعل عبدا...) قطری است.

به اصالت 10گلزن برتر لیگ ستارگان توجه کنید:

1- رودریگو تاباتا 21گل(برزیلی، ژاپنی، قطری- الریان)

2- حمدا... عبدالرزاق 21گل(مراکشی- الجیش)

3- یحیی کبه 18گل(بورکینافاسو- الخریطیات)

4- مشعل عبدا... 18گل(قطر- الاهلی)

5- سرجیو گارسیا 16گل(اسپانیا- الریان)

6- محسن لاجور 16گل(مراکشی- القطر و الاهلی)

7- خوزه سباستین 16گل(آرژانتین- الوکره)

8- یوسف مساکنی 14گل(تونس- لخویا)

9- فوزی عایش 14گل(بحرین- السیلیه)

10- یانیک ساگبو 13گل(ساحل‌عاج- ام‌صلال)


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها