أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۵۵۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
مستند «هویت سرخ» که به زندگی شخصی سه نسل از بازکنان بزرگ باشگاه پرسپولیس می‌پردازد پس از انتشار اولین قسمتش، هر دوشنبه یک قسمت از آن در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.


به گزارش پایگاه 598، امیر بهمنش یکی از دو کارگردان مستند «هویت سرخ» در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی این مستند که پس از سه سال به دید عموم می‌رسد، گفت: این مستند در رابطه با زندگی سه نسل از بزرگان باشگاه پرسپولیس است؛ نسل اول کسانی که مانند حسین کلانی و جعفر کاشانی آمدند و باشگاه پرسپولیس را تشکیل دادند، نسل دوم، نسل میانی باشگاه بود که افرادی مانند محمد پنجعلی، ناصر محمدخانی و حمید درخشان آن را شکل دادند؛ در نسل سوم نیز بازیکنانی مانند افشین پیروانی، حمید استیلی و رضا شاهرودی بودند که برای ما خاطره‌سازی‌ کردند و باعث صعود تیم ملی در استرالیا شدند.

او ادامه داد: در مورد ساخت این مستند تلاش کردیم تا ناگفته‌های زندگی بازیکنان این باشگاه را که احتمالا برای مخاطبان جذاب است به تصویر بکشیم. به همین دلیل در مرحله پیش تولید مستند تحقیقات ویژه‌ای در مورد زندگی تعدادی از بازیکنان انجام دادیم و توانستیم خط داستانی هر شخصیت را پیدا کنیم. «هویت سرخ» تنها یک اسم نیست؛ «هویت سرخ» واکاوی شخصیت‌هایی است که به این باشگاه هویت دادند.

این کارگردان همچنین خاطرنشان کرد: این مستند صرفا در مورد زندگی ورزشی این اشخاص نیست. زندگی ورزشی آنان فقط بخشی از این مستند است که حدود 30 درصد از آن را بسته به نوع شخصیت تشکیل می‌دهد. ما بیشتر به حواشی، دلمشغولی‌ها و اتفاقاتی که برای آن‌ها در زندگی رخ داده است، پرداخته‌ایم.

بهمنش با بیان اینکه این مستند در مورد باشگاه پرسپولیس است، اظهار کرد: من با تمام ارادتی که قلبا به ناصر حجازی داشتم این مستند را ساختم و تمامی کسانی که در آن، مقابل دوربین رفته‌اند نیز به ناصر حجازی ادای دین کر‌ده‌اند. خیلی خوب است که فیلم‌هایی ساخته شود تا به جوانان آموزش دهد تا به بزرگ‌ترها و پیشکسوتان‌ها در همه‌ی عرصه‌ها احترام بگذارند.

او همچنین بیان کرد: درون‌مایه اصلی این فیلم برای ما «امید» بود. طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم حدود 73 درصد افراد دوست دارند در مورد زندگی افراد موفق اطلاعاتی پیدا کنند تا از آن پیروی کنند. این مستند برای کسانی که دوست دارند از زندگی افراد موفق باشگاه پرسپولیس نکاتی را یاد بگیرند، مناسب است چرا که می‌بینند چگونه این بازیکنان با تلاش و همت بسیار خود موفقیت‌هایی را کسب کردند.

این کارگردان در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: در هنگام ساخت مستند سعی کردیم تا از استانداردهای روز دنیا چه در مراحل فنی و چه در مراحل هنری مانند ساخت موسیقی اورجینال و ... استفاده کنیم. علاوه بر ساخت آن امروز در مرحله‌ی پخش آن، از قوی‌ترین سایت موجود (فیلیمو) برای نمایش آن استفاده کردیم. اولین قسمت این مجموعه که در مورد آقای رضا شاهروی و در حدود 50 دقیقه است، یکشنبه گذشته -19 اردیبهشت- بین دو نیمه بازی پرسپولیس و گسترش فولاد از این سایت منتشر شد.

بهمنش با اشاره به نحوه‌ی عرضه‌ی این مستند، گفت: این فیلم که هر دوشنبه از بستر سایت فیلیمو عرضه می‌شود در 12 قسمت غیرمرتبط و مجموع 780 دقیقه ساخته شده است که هر قسمت در مورد یکی از بازکنان این باشگاه است. مخاطبان می‌توانند با عضویت در این سایت،مستند را به صورت آنلاین از اینترنت تماشا کنند و یا با دانلود کردن اپلیکیشن این برنامه در تلفن همراهشان به تماشای مستند «هویت سرخ» به صورت آفلاین بنشینند.

او در پایان به سامانه‌ی VOD که فیلم از طریق آن به نمایش همگان می‌رسد، بیان کرد: امروز که این مستند پس از سه سال از اینترنت پخش می‌شود، می‌خواهم بگویم که از راه‌اندازی سامانه‌ی VOD و انتشار فیلم‌ها از آن حالت فیزیکی به شکل غیرفیزیکی در ایران خوشحالم، همچنین سایت فیلیمو در حال فراهم کردن امکانی است که دوستان خارج کشور نیز بتوانند بدان دسترسی داشته باشند.

این کارگردان در پایان با بیان اینکه ترجیح می‌دهد فعلا در مورد مشکلاتی که برای عرضه‌ی این مستند با آن‌ها مواجه شده است، سخنی نگوید،گفت: اشخاصی در حوزه سینما (چه در بخش تولید و چه در پخش) هستند که هیچ آگاهی از این صنعت ندارند ولی در جایگاهی که هستند مرتکب کارشکنی‌هایی می‌شوند. امیدوارم هر کسی بداند که باید در جای خودش قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، مستند «هویت سرخ» که حکایت گفته‌ها و ناگفته‌های مردان پرسپولیس است، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهرزاد سیف‌الله تفرشی و امیر بهمنش، هر دوشنبه از سایت فیلمیو عرضه می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها