کد خبر: ۳۷۵۹۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
به مربی رقیب بی‌احترامی کردند و محروم نشدند
سرمربی پرسپولیس چند ساعت بعد از اینکه عنوان قهرمانی لیگ‌برتر را از دست داد، در کنفرانس خبری پاسخگوی خبرنگاران بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش سه، سرمربی کروات پرسپولیس که تیمش تنها به خاطر تفاضل گل کمتر نتوانست جام قهرمانی لیگ پانزدهم را بالای سر ببرد، از دقایقی پیش به سوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی پاسخ داد. برانکو در این کنفرانس از برنامه‌هایش برای پرسپولیس صحبت کرد و مدعی شد رسیدن به آسیا اولین قدم برای ساخت پرسپولیس بزرگ و رسیدن به اهدافش است.

 

متشکرم که حمایتمان کردید
قبل از هر چیز به شما سلام می‌کنم و تشکر می‌کنم از همه دوستان خبرنگار که با ما کار مشترکی انجام دادید. می‌توانم بگویم حمایت‌های خوبی از ما کردید. با توجه به اینکه فصل تمام شده به عنوان همکاران خودمان دوست دارم پاسخگوی سوالات شما باشم. ما فصل خیلی خوبی داشتیم.


ما احساس قهرمانی داریم
ما عملکرد خوبی داشتیم اما قهرمانی را با استقلال خوزستان تقسیم کردیم آن هم به خاطر تفاضل گل. قهرمان نشدیم اما احساس قهرمانی داریم و این حس را هواداران پرشور و با غیرتمان به ما دادند که در کل فصل سنگ تمام گذاشتند. نهایتا در آخر بازی دیروز نشان دادند هوادار واقعی هستند. نشان دادند که یار دوازدهم و قوی‌ترین یار ما هستند و از حمایت‌هایی که در لحظات حساس انجام دادند تشکر می‌کنم. وقتی می‌گویم ما احساس قهرمانی داریم فقط به خاطر آنهاست چون آنها مهم‌ترین سرمایه های تیم هستند و ما و شما برای آنها کار می‌کنیم.


پروسه بازسازی پرسپولیس ادامه دارد
خوشحالم که شادی زیادی در تمام فصل به آنها دادیم. تشکر می‌کنم از علی‌اکبر طاهری و کادر مدیریتی باشگاه که در طی فصل قدم‌های موثری در همه زمینه‌ها برداشتند. از سازماندهی باشگاه گرفته تا ثبات مالی نسبتا خوبی که تا حالا انجام شده است. همینطور تلاشی که کردند تا شرایط خوبی برای کار مناسب هم برای تیم اول و هم برای آکادمی فراهم شود. طبیعی است که این یک پروسه ادامه‌دار است و باید همچنان این تلاش ادامه داشته باشد. همینطور باید تشکر زیادی انجام دهم از بازیکنانم که عملکرد خوبی داشتند و با وجود مشکلات زیادی که داشتیم هفته های درخشانی را پشت سر گذاشتند و قطعا بدون تلاش آنها هیچ رضایتمندی و شادی که الان داشتیم نداشتیم.


خوردن گل‌های زیاد قهرمانی را از ما گرفت
طبیعی است که تیمی که می‌خواهد قهرمان شود همه خطوط آن باید با کیفیت باشد. واقعیت این است که ما گل‌های زیادی خوردیم. نمی‌خواهم به طور خاص اشاره به فرد خاصی کنم. به هر حال خط دفاع وظیفه دارد که به تیم کمک کند اما یکی از دلایلی که ما قهرمان نشدیم این است که گل‌های زیادی خوردیم. این مسئله پیش آمد. به طور مثال در بازی با  گسترش فولاد دو گل خوردیم آن هم در حالی که هیچ موقعیتی نداشتند. درباره دیروز هم حرفی نزدم. در بازی با ذوب‌آهن در دقیقه 93 گل خوردیم. پس شما حق دارید که این حرف‌ها را می‌زنید. شاید این به خاطر بسیار تهاجمی بودن ما بود و در هر بازی ریسک را می‌پذیرفتیم. ما نشان دادیم که موثرترین تیم لیگ بودیم و 50 گل زدیم البته اگر بخواهم فرصت‌هایی که داشتیم و گل نزدیم را حساب کنیم مشخص می‌شود که قدم‌های زیادی برداشتیم اما به هر حال فوتبال است.


اولین قدم بزرگ را برداشتیم
ما قراردادی امضا کردیم که یک هدف مشترکی پیش روی خودمان داشتیم و آن موفقیت نه فقط در ایران بلکه در آسیا بود. فعلا یک قدم بزرگ جهت آسیایی شدن را انجام دادیم اما درباره تقویت تیم باید بگویم هر 6 ماه به دنبال تقویت تیم خواهیم بود. طبیعی است که برای جنگیدن در سه جبهه باید تیم تقویت‌شده‌ای داشته باشیم تا بتوانیم طبق شایستگی‌مان نتیجه بگیریم. طبیعی است که در کنار اینکه بخواهیم کیفیت تیم بالا برود باید بین بازیکنان هم رقابت باشد که این رقابت خودش کیفیت بازیکنان را مضاعف می‌کند.


افت بازیکنانم به خاطر مصدومیت بود
الان که بحث از بازیکنان شد باید بگویم با آنها قرارداد امضا شد چون قبلا در پرسپولیس بودند و خدماتی هم به تیم انجام دادند. آنها بازیکنان استاندارد تیم بودند. بازیکنانی که در طول فصل مشکلات زیادی داشتند. اگر به یاد داشته باشید کفشگری چند مرحله مصدوم شد. حاتمی در بهترین فرم مصدوم شد و جایگاهش از دست داد. خالقی‌فر هم مصدومیت طولانی‌مدتی داشت. نورمحمدی هم مصدوم بود و جایش را از دست داد تا لوکا جای او را بگیرد. طبیعی است که همه آنها خدماتی به تیم ارائه دادند و بابت این از آنها ممنونم و به این ترتیب انصاری و مسلمان هم خودشان نشان دادند و سطح بازی خود را بالا بردند.

به جوانان تیمم می‌نازم
همه بازیکنان در حد توان خود خدمات‌شان را به ما ارائه دادند و من لازم می‌دانم که از آنها تشکر کنم، شما این را هم در نظر بگیرید در کنار این نفرات بازیکنی مانند محمد انصاری آمد و خودش را نشان داد، محسن مسلمان تا حد بسیار زیادی کیفیت فوتبال خود را بالا برد و به یک بازیکن مؤثر تیم تبدیل شد. علی علیپور یک بازیکن ذخیره بود، اما دیدید که به یک بازیکن اصلی و تأثیرگذار تبدیل شد.


از فردا به نقل و انتقالات فکر می‌کنیم
ابتدا باید بگویم که من خوشحالم که تعداد زیادی از جوان‌های ما به‌خوبی پیشرفت کردند و این مسئله کیفیت کار ما و کار فنی تیم را تأیید می‌کند، اما مهم‌تر از هر مسئله‌ای تلاش خود این بازیکنان بود که باعث شد پیشرفت کنند. درباره این مسئله (پیشنهادهای نجومی برای تمدید قرارداد)  باید بگویم دقیقاً در جریان نیستم. فکر می‌کنم حتی طاهری هم از این موضوع خبر ندارد، چون هنوز با هیچ‌کس مذاکرات را آغاز نکرده‌ایم و از فردا آنالیزهای ما درباره بازیکنان آغاز خواهد شد. باید هیجانات بازی دیروز فروکش کند و مطمئناً آن زمان من و باشگاه همه مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا اگر بحث تمدید قراردادی هست با رضایت همه انجام شود. اینکه بازیکنان شرط گذاشته باشند را نمی‌دانم اما این را می‌دانم که قرارداد بعضی‌ها همچنان با باشگاه ادامه دارد و قرارداد بعضی بازیکنان نیز به پایان رسیده که ماندن آنها بستگی به باشگاه، کادرفنی و خود بازیکنان دارد. به هر حال هر بازیکنی از باشگاهی پیشنهاد داشته باشد، آن را با باشگاه مطرح می‌کند و تصمیم با خودش است که بماند یا برود، ضمن آنکه تاکید می‌کنم ما از فردا کارمان را برای آنالیز نفرات شروع می‌کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم و زمان را از دست ندهیم.


بروید ببینید داوری‌ها با ما چه کرد
وظیفه شما رسانه‌هاست که ابعاد خوب، ضعیف و بد ما را ثبت کنید. ما بازیکنان و باشگاه‌ها نیاز به نقد و بررسی داریم و اکنون نیز از این نقدها ناراحتی از سوی ما وجود ندارد، اما واقعیت این است که ما در این فصل مشکلات غیرطبیعی زیادی داشتیم. در ابتدای فصل و در بازی‌های اول سوشا مکانی محروم بود، در بازی اول مهدی طارمی را در اختیار نداشتیم و در طول فصل به‌خاطر اشتباهات داوری پنج داور از سوی فدراسیون جریمه و محروم شدند. در آن زمان بازیکن ما را به‌دلیل لب‌خوانی حرفش در تلویزیون محروم کردند. در حالی که شاهد بودیم برخی بازیکنان با مربی حریف درگیر می‌شدند، بین دو نیمه برای تیم حریف و بازیکنانش مشکل ایجاد می‌کردند، اما برخوردی با آنها صورت نگرفت، نمی‌خواهم به دیگر مشکلات اشاره کنم، مرگ هادی نوروزی هم شوک بزرگی برای ما بود اما علی‌رغم همه این مشکلات روزبه‌روز منسجم‌تر ظاهر شدیم.


سوشا هم مثل دروازه‌بانان بزرگ اشتباه داشت
در هر تیمی دروازه‌بان‌ها بازیکنان مهم و تأثیرگذاری محسوب می‌شوند و همین الان تیم‌های بزرگ دنیا همه دنبال بهترین دروازه‌بان‌ها هستند. ما واقعاً در پست دروازه‌بانی مشکل داشتیم که این موضوع جای بحث دارد. سوشا مکانی دروازه‌بان بزرگی است که تعصب خاصی هم به پرسپولیس دارد، اما متأسفانه در طول فصل اتفاقات زیادی برای این دروازه‌بان افتاد. او در سه بازی اول محروم بود، بعد از آن و در بازی با ملوان او را محروم کردند و مدتی هم به‌دلیل مشکلات شخصی‌اش کنار تیم حضور نداشت، اما اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم انتقادات زیادی علیه سوشا شد، در حالی که اشتباهات او حداقلی بود. شاید در طول فصل سوشا روی سه چهار گل مقصر بود که یکی از آنها بازی با ذوب‌آهن در تهران بود. یا اینکه در بازی با نفت می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد، نمی‌خواهم بیشتر از این در این باره صحبت کنم اما هر پستی نیاز به آنالیز دارد. خطوط دروازه، دفاع، هافبک و خط حمله ما آنالیز خواهند شد تا درمورد بازیکنان تصمیم بگیریم، اکنون وقت کافی را داریم که همه چیز را آنالیز کنیم و به این مسائل رسیدگی خواهد شد.


دنبال لیست خرید و فروش نباشید چون نداریم
می‌دانم همه شما هم علاقه دارید که بدانید لیست خرید و خروجی ما دقیقا چه نفراتی خواهند بود، اما دیروز گفتم و امروز هم تکرار می‌کنم ما هنوز هیچ لیستی را تکمیل نکرده و با بازیکنان فعلی‌مان برای تمدید قرارداد مذاکره‌ای نداشته‌ایم. صبح امروز جلسه‌ای با طاهری داشتم و قرار شد امروز استراحتی کرده و از فردا به آنالیز نفرات تیم بپردازیم. خوشبختانه وقت کافی داریم و می‌توانیم با دقت بازیکنان تیم را آنالیز کرده و در پست‌هایی که نیاز هست بازیکن جدید بگیریم. در حقیقت کار اصولی این است که اول بازیکنانی را که می‌توانیم جذب کنیم و بعد تصمیم بگیریم که چه نفراتی از تیم جدا شوند، نه اینکه به یکباره چهار پنج بازیکن خود را از دست بدهیم، اما نتوانیم برای آنها جایگزین بیاوریم.


درخصوص سیدجلال صحبتی ندارم

اول اینکه بابک حاتمی به خاطر مصدومیت از فرم ایده‌آل خود خارج شد، من قصد داشتم از او در دو پست استفاده کنم که شرایط اجازه نداد ضمن اینکه پست او با سیدجلال متفاوت است و این دو ربطی به یکدیگر ندارند، من بابت تصمیمی که قبلا گرفته‌ام ابراز تاسف نمی‌کنم، دوست ندارم در مورد بازیکن خاصی صحبت کنم اما خاطرتان باشد ما یک سال پیش در شرایط خیلی خاصی بودیم، طاهری و من یک روز قبل از آغاز دور جدید تمرینات کار را در باشگاه در دست گرفتیم و همان موقع با مشکلات کمبود پول، کمبود بازیکن و همچنین کمبود زمان مواجه بودیم و جا دارد بار دیگر از طاهری تشکر کنم که با وجود این همه مشکل توانستیم فصل را با کمترین مشکلات به اتمام برسانیم. با همین شرایط ما یک قدم روبه جلو برداشتیم، هرچند تازه اول راه هستیم اما همین که به ثبات رسیدیم باید خوشحال باشیم، ما در کنار هم توانستیم خیلی از مشکلات را در قبال بازیکن و مسائل مالی حل کنیم و در این راه بازیکنان نیز با ما همکاری داشتند.


باشگاه به ثبات رسیده است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا چه تضمینی است پرسپولیس برای فصل بعد مشکلات مالی نداشته باشد، تصریح کرد: در صحبت‌هایم گفتم وقتی در یک مجموعه حتی کارمندان باشگاه هم حقوق‌شان را به موقع نگیرند آن مجموعه به مشکل خواهد خورد. مسلماً بهبود شرایط مالی برای همه اعضای تیم جهت رسیدن به موفقیت مهم است. من هم اینجا واجب می‌دانم تشکری کنم از همه بازیکنان و همه همکارانم بابت اینکه شرایط نابسامان مالی ابتدای فصل باشگاه را تحمل کردند تا از این لحاظ باشگاه به ثبات برسد که این اتفاق هم رخ داد. خوشبختانه پرداخت‌ها به موقع انجام شد، این در حالی بود که ما جدا از پرداختی بازیکنان مشکلات بدهی بازیکنان و مربیان قبلی را هم داشتیم که به فیفا شکایت کرده بودند. طبیعی است برای فصل بعد با پشت سر گذاشتن این مشکلات می‌توانیم بهتر و با کیفیت‌تر برنامه‌های خود را پیش ببریم.


به بازیکنانم نگفتم 4 یا 5 گل به راه‌آهن بزنند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه آیا به بازیکنان تیمش گفته بود برای بازی با راه‌آهن باید چهار پنج گل به‌ثمر برساند تا قهرمان شود، گفت: سؤال خوبی پرسیدید. من در مرحله آماده‌سازی برای این بازی هیچ وقت به بازیکنانم نگفتم که باید چهار پنج گل بزنید، چون در فوتبال نمی‌توان هیچ چیزی را پیش‌بینی کرد. ما بازی راه‌آهن مقابل استقلال خوزستان و سپاهان را به بازیکنان نشان دادیم و نمایشی که راه‌آهن مقابل قهرمان این فصل لیگ در اهواز انجام داد، نمایشی کاملاً برابر بود، درست است که راه‌آهن سه گل از استقلال خوزستان دریافت کرد، اما این گل‌ها از روی شروع مجدد و کرنر بود. آنها سپاهان را بردند و من به بازیکنانم گفته بودم که بازی سختی پیش‌رو داریم، چرا که راه‌آهن تیمی منسجم است که بسته بازی می‌کند. خودتان شاهد بودید که راه‌آهن با 10 بازیکن دفاع می‌کرد و در بخش زیادی از بازی همه این بازیکنان در محوطه جریمه خودشان جمع می‌شدند.

نمی‌توانم گله‌ای از بازیکنانم داشته باشم
وی افزود: اولین هدف ما این بود که در این بازی پیروز شویم و تا جایی که ممکن است به تعداد گل‌هایمان اضافه کنیم. اگر بازیکنان ما می‌خواستند به این هدف برسند باید زودتر دروازه راه‌آهن را باز می‌کردند، اما من در بازی دیروز آن صبوری را که انتظار داشتم، ندیدم. اینکه میل‌مان به رسیدن گل زودهنگام باشد باعث شد اشتباهات زیادی را به‌خصوص در نیمه اول داشته باشیم و تعویض و گردش سریع توپ را نداشتیم، کاری که باعث می‌شد حریف خسته شود. خودتان دیدید که وقتی گل اول را زدیم بلافاصله گل دوم را زدیم و حتی فرصت زدن گل سوم را هم داشتیم، اما واقعاً دیر شده بود. خودتان دیدید که استقلال خوزستان هم در بازی دیروز در دو دقیقه دو گل زد. در بازی دیروز روی بازیکنان ما فشار زیادی برای گل زدن بود و شوق گل زدن در آنها موج می‌زد و عملاً نمی‌توانم گله‌ای از بازیکنانم داشته باشم. کار برای علیپور و طارمی هم سخت بود، چون راه‌آهن در محوطه جریمه خودش متوقف شده بود و به بازیکنان ما اجازه کار نمی‌دادند. ما با دریبل، سانتر، شوت و ضربات ایستگاهی برای گل زدن تلاش کردیم اما این شانس‌مان بود که دیر به گل برسیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها