أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۶۳۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
طلای جهانی در معاملات روز جاری بدنبال ضعیف شدن رشد اقتصادی چین و بازارهای سهام آسیایی که تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، با افزایش روبرو شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.4 درصد افزایش، به 1277.7 دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.5 درصد افزایش، به 1279.5 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه با 1.50 دلار یا 0.1 درصد افزایش، در 1272.70 دلار بسته شد با اینهمه برای کل هفته 1.7 درصد کاهش ثبت کرد که نخستین کاهش هفتگی در سه هفته اخیر بود.

مارک تو، مدیر تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ در هنگ کنگ به رویترز گفت: قیمت 1300 تا 1400 دلار در سه ماهه دومT قیمت معقولانه ای برای طلا است زیرا بانکهای مرکزی جهان به این زودی نرخهای بهره را افزایش نخواهند داد و در مجموع نظر کلی برای بازارهای طلا بسیار مثبت است.

بازارهای سهام آسیایی اوایل روز دوشنبه تحت تاثیر سقوط روز جمعه شاخصهای سهام در وال استریت و آمار اقتصادی نامطلوب چین اُفت کردند. سرمایه گذاری، تولید کارخانه و میزان خرده فروشی چین در ماه آوریل با روند کندتری رشد کردند و تردیدها را نسبت به تثبیت روند رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان برانگیختند.

طلا امسال در بحبوحه کندی رشد اقتصادی در آمریکا و سایر نقاط جهان که احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در آینده نزدیک را ضعیف کرد، 20 درصد رشد کرده است با اینهمه آمار اقتصادی که هفته گذشته در این کشور منتشر شد بهتر از حد مطلوب بود و باعث شد انتظارات برای افزایش نرخها در نشست ماه آینده بانک مرکزی آمریکا تقویت شود. دو مقام بانک مرکزی آمریکا هم هفته گذشته اظهار کردند بانک مرکزی در صورت بهبود رشد اقتصادی باید نرخهای بهره را افزایش دهد. نرخهای بهره بالاتر به جذابیت سرمایه گذاری طلا که دارایی‌ بدون بازده است لطمه می‌زند و رقابت پذیری آن در برابر دارایی‌هایی مانند سهام یا اوراق قرضه را دشوار می‌کند.

گولدمن ساش هفته گذشته قیمت مورد پیش بینی برای طلا در ماه‌های آینده را بالا برد اما نسبت به دورنمای این فلز ارزشمند همچنان بدبین مانده است. این بانک دورنمای قیمت سه ماهه طلا را از 1100 به 1200 دلار، شش ماهه را از 1050 به 1180 دلار و 12 ماهه را از 1000 به 1150 را تغییر داد. به گفته تحلیلگران گولدمن ساش، بانک مرکزی آمریکا فضای محدودی برای افزایش نرخها دارد بنابراین اگر عادی سازی نرخهای بهره را دوباره به تاخیر بیاندازد کسی متعجب نخواهد شد. هر اندازه این تاخیر طولانی شود تقاضای سرمایه گذاری برای طلا افزایش بیشتری پیدا می‌کند و با افزایش تقاضا، قیمت این فلز هم بالاتر می‌رود.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش، به 17.231 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، به 1054.1 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، 592.9 دلار معامله شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها